کد خبر: ۲۶۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۵

قانون اخذ ۱۰درصد از درآمد کنسرت‌ها خام است

محمد معتمدی در نشست خبری کنسرت خیریه خود، به قانون جدید اخذ مالیات از کنسرت‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نشست خبری کنسرت خیریه محمد معتمدی برای سیل‌زدگان، امروز در ساختمان جدید اتاق بازرگانان برگزار شد. انجمن مردم نهاد دیده بان آزادی و توسعه از زمان وقوع سیل فعالیت‌های خیرخواهانه خود را آغاز کرد. این انجمن همت کرده و این کنسرت را با خوانندگی محمد معتمدی و گروه سازینه ۲۹ و ۲۸ خرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار می‌کند.

فاطمه فرید نماینده انجمن در ابتدای نشست، توضیحاتی درباره فعالیت‌های این انجمن بیان کرد.

محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی کشورمان در ادامه گفت: مدت‌ها بود دغدغه این را داشتم که جامعه ما اصولاً مخاطب کنسرت‌ها نیست؛ وضعیت اقتصادی به گونه ای است که همه نمی‌توانند از هنر بهره مند شوند. مردم خودشان را مخاطب کنسرت‌ها نمی‌بینند. اگر خانواده‌ای یک میلیون درآمد داشته باشد، باید تمام درآمدش را برای رفتن به یک کنسرت بدهد.

وی افزود: امسال من طرح هنر برای همه را اجرا کردم. به همت شهرداری سالنی را باز کردیم و استقبال خوبی شد. بازخورد‌های خوبی را هم از این طرح داشتم. می‌خواستم این طرح را تمدید کنم، اما برای هماهنگی و گرفتن سالن دست تنها بودم. تا اینکه این انجمن به من پیشنهاد داد به نفع سیل زدگان استان لرستان کنسرت برگزار کنیم. هدف من فروش بلیت با بهای کم است و انجمن هم به نفع سیل زدگان فعالیت می‌کند. مثل خیلی از گروه‌ها ما هم با انجمن هم فکر و هم هدف شدیم؛ چراکه که هدف ما برگزاری کنسرت بود. از ملک شاهی نماینده خرم آباد، نماینده وزارت صنعت و معدن و حسینی معاون هنری که در مرحله تسهیل دریافت مجوز به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم.

این خواننده اظهار کرد: در نهایت برای این اجرا با توجه به وسعت سالن، ارکستر خیلی بزرگی را تدارک دیدیم. قطعاتی را آماده و تنظیم کردیم که با برگزاری کنسرت به اهداف هنری و اجتماعی برسیم. اجرای برنامه‌های این چنینی برعهده هنرمندان است که به روحیه جمعی و فعالیت‌های خیرخواهانه کمک می کند.

معتمدی درباره فعالیت‌های متفاوت خود و همکاری با گروه های کنسرت گمنام گفت: من کار‌هایی با زبان‌های مختلف داشتم که خیلی دوستشان دارم. ما یک پیکر هستیم و نباید حس وطن دوستانه خود را فراموش کنیم. من فقط در صفحه خودم این کنسرت ها را اعلام کردم و هنوز تبلیغات نداشته ایم. در نظر داشتیم که در صفحه برخی هنرمندان با تمایل خودشان و همچنین در تبلیغات خیابانی هم فعال شویم. تا این لحظه حدود ۶۰ درصد بلیت‌ها فروش رفته است.

این هنرمند در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از قانون 10 درصد مالیات برای کنسرت‌ها گفت: من هنوز به مسئله اجرایی قانون ده درصد برخورد نکردم و نمی‌دانم چگونه باید ده درصد را پرداخت کنیم. مسئله نظم و نظام دادن و مالیات گرفتن در همه دنیا هست. اما به نظرم در این مورد خاص این قانون بسیار خام است. باید کاری کرد که هم دولت به خواسته‌ اش برسد، هم هنرمند.

معتمدی همچنین درباره رهبر ارکستر کنسرت خیریه خود اظهار کرد: چند وقت پیش در همدان با جناب زندی آشنا شدم که در ارکسترش کار‌های ربع پرده متناسب با فواصل ملی را اجرا می‌کرد. من در هیچ ارکستری این موضوع را ندیده ام، حتی ارکستر ملی اثری در بیات ترک و ابوعطا و ... نمی‌زند؛ چرا که تحت تاثیر موسیقی غربی است و نوازنده‌هایش بر این مبنا آموزش دیده اند. به این دلایل پیشنهاد دادم ارکسترمان به رهبری آقای زندی ایجاد شود.

وی درباره برگزاری کنسرت رایگان گفت: برگزاری کنسرت رایگان از نگاه اقتصادی یک شکست مطلق است؛ چرا که هیچ سودی به دست هنرمند نمی‌رسد. من می‌توانستم کنسرت را با بلیت ۲۰۰ یا ۱۸۰ هزار تومان برگزار کنم؛ اما قیمت بلیت کنسرت ما ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان است. من شخصیت ضد انحصاری دارم و به همین دلیل سایت متفاوتی را برای فروش بلیت در نظر گرفتم. ما در تمام دنیا این کنسرت‌ها را داریم. تمام کنسرت‌های خیریه برای جلب توجه مردم در محلی مهم برگزار می شود. به همین دلیل در تهران کنسرت خود را برگزار می‌کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان