کد خبر: ۲۶۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۸
لاریجانی:

حضور نخست‌وزیر ژاپن در تهران حاصل رویکرد عقلایی ایران است/ طرف‌های مختلف اگر در این موضوع اهلیت لازم را داشته باشند و درست عمل کنند، حل و فصل مسائل راحت‌تر انجام می‌شود.

رئیس مجلس گفت: حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران حاصل رویکرد عقلایی ایران است که مسائل را از طریق گفت‌وگو دنبال می‌کند.

رئیس مجلس گفت: حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران حاصل رویکرد عقلایی ایران است که مسائل را از طریق گفت‌وگو دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام احمدی در جمع خبرنگاران در باره حضور نخست‌وزیر ژاپن در تهران، گفت: در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای ما همیشه گفت‌وگو با دوستانمان و کشورهایی که علاقمند هستند را در این زمینه داریم.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ژاپن یکی از کشورهایی است که در سال‌های گذشته همیشه با جمهوری اسلامی ایران رایزنی و مراودات اقتصادی داشته است. همچنین از کشورهای اروپایی مانند آلمان، افرادی به تهران سفر کرده‌اند و حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم سفری به خارج از کشور به منظور حضور در اجلاس شانگهای دارند و با بسیاری از مسئولان کشورهای مختلف مانند روسیه و چین ملاقات‌هایی را خواهند داشت.

لاریجانی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این موضوع نشان می‌دهد که موضِع ایران برای حل مسائل، از طریق گفت‌وگو است، اما طرف‌های مختلف اگر در این موضوع اهلیت لازم را داشته باشند و درست عمل کنند، حل و فصل مسائل راحت‌تر انجام می‌شود. متأسفانه آمریکایی‌ها در حال ایجاد مشکل هستند، لذا حضور آبه شینزو، ‌نخست وزیر ژاپن در ایران حاصل رویکرد عقلایی ایران است که مسائل را از طریق گفت‌وگو دنبال می‌کند./فارس