کد خبر: ۲۶۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۱۲

انفجار ۲ نفتکش در دریای عمان / منابع خبری: نفت‌کش‌ها از پاکستان و عمان درخواست کمک کردند / بلومبرگ: یک نفتکش دچار آتش سوزی شده؛ این نفتکش از ابوظبی نفت بارگیری کرده بود / نیروی دریایی آمریکا: حادثه پیش آمده، «حمله» بود؛ در حال امدادرسانی هستیم / ۴۴ ملوان نفتکش های حادثه دیده توسط شناورهای ایرانی به بندر جاسک منتقل شدند / وزیر تجارت ژاپن: به ۲ کشتی تجاری مرتبط با ژاپن در نزدیکی تنگه هرمز حمله شده / رویترز: شعله های آتش سوزی همچنان در دو نفتکش دیده می شود / قیمت نفت ۲ دلار افزایش یافت

منابع خبری ادعا کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند. این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صداهای انفجار، ناشی از این حمله بوده است.
منابع خبری ادعا کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند. این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صداهای انفجار، ناشی از این حمله بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ منابع خبری ادعا کردند که دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند.

منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند.

شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرد که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده است.

این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صداهای انفجار، ناشی از این حمله بوده است.

العالم به نقل از منابع محلی پاکستان نیز گزارش داد که این منابع نیز صدای این انفجارها را شنیده‌اند.

به گفته منابع پاکستانی، دو نفت‌کش مذکور، اعلام کردند که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته‌اند و درخواست کمک دارند.

خبرگزاری «یونیوز» هم گزارش داد که خدمه‌های این دو نفت‌کش، از بندرگاههای پاکستان و عمان درخواست کمک کرده‌اند.

تا لحظه تنظیم خبر، جزئیات بیشتری درباره این حمله یا انفجارها و نفت‌کشها منتشر نشده است.

یکی از دو نفتکش هدف قرار گرفته در دریای عمان در حال غرق شدن است

خبرگزاری یونیوز در خبری فوری اعلام کرد داده هایی دریافت کرده است مبنی بر این که یکی از دو نفتکش هدف قرار گرفته در دریای عمان به زودی غرق می شود.

همچنین بلومبرگ از آتش سوزی در یک نفتکش در دریای عمان خبر داد و گفت: این نفتکش از ابوظبی نفت بارگیری کرده بود. به گفته بلومبرگ، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، حادثه پیش امده برای دو نفتکش را "حمله" توصیف کرده است.

بر اساس گزارش ها، نفت‌کش‌های حادثه‌دیده «FRONT ALTAIR» با پرجم جزایر مارشال و «Kokuka Courageous» با پرچم پاناما بوده‌اند. خدمه این نفت‌کش‌ها در حال تخلیه هستند.

بلومبرگ اعلام کرد که  قیمت نفت، ۲ دلار افزایش یافته است.

۴۴ ملوان نفتکش های حادثه دیده در دریای عمان توسط شناورهای ایرانی به بندر جاسک منتقل شدند

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که ۴۴ ملوان نفتکش های حادثه دیده در دریای عمان با شناورهای ایرانی به بندر جاسک منتقل شده اند.

به گفته وی اولین کشتی ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح در فاصله ۲۵ مایلی جاسک و دومین کشتی در ساعت ۹ و۵۰ دقیقه در فاصله ۲۸ مایلی جاسک دچار حریق شد. او افزود که کشتی اول از میانه دچار حریق شد. بنا به اعلام این منبع آگاه ۲۳ خدمه کشتی اول و ۲۱ خدمه کشتی دوم خود را به آب انداختند و در نهایت با شناورهای ایرانی به بندر جاسک انتقال یافتند.

نیروی دریایی آمریکا: در حال امدادرسانی هستیم

نیروی دریایی امریکا اعلام کرده است که از «گزارش حمله» به دو نفتکش در دریای عمان آگاهی دارد و در حال امدادرسانی به آنها است.

شبکه «العالم» منبع خبری خود را منابع محلی عمان اعلام کرده است. یک گروه بریتانیایی فعال در امر امنیت دریاها نیز از وقوع «حادثه ای نامشخص» در دریای عمان خبر داده است. این گروه همزمان با تنش های موجود بین ایران و آمریکا خواستار «احتیاط شدید» کشتی ها در آبهای منطقه شده است.

برخی گزارشها حاکی است که یک نفتکش آتش گرفته در دریای عمان پیام درخواست کمک به یکی از بنادر امارات عربی متحده فرستاده است.

همزمان با انتشار گزارشهایی از حمله به نفتکش ها در دریای عمان قیمت نفت افزایش یافت. بهای نفت خام برنت با چهار درصد افزایش به بشکه ای ۶۲ دلار رسید.

وزیر تجارت ژاپن: به ۲ کشتی تجاری مرتبط با ژاپن در نزدیکی تنگه هرمز حمله شده

وزیر تجارت ژاپن روز چهارشنبه به شبکه «ان اچ کی» این کشور گفت که به دو کشتی مرتبط با این کشور در نزدیکی تنگه هرمز حمله شده است. مشخص نیست منظور وزیر کابینه شینزو آبه دو نفتکش فرونت آلتر و کوکوکا کوریجوس است یا به دو کشتی دیگر اشاره دارد.

خبر وقوع انفجار در دریای عمان در حالی منتشر می شود که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ایران به سر می برد. شینزو آبه صبح روز پنجشنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

دو نفتکش عربستان، یک نفتکش امارات و یک نفتکش نروژی روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) در نزدیکی بندر فجیره امارات عربی متحده مورد حمله قرار گرفتند.

گزارش انفجار دو نفتکش و حمله به آنها در دریای عمان در حالی منتشر شده است که هنوز هیچ مقام رسمی یا شرکت نفتی وقوع این حوادث را تائید نکرده است.