کد خبر: ۲۶۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۶

هشدار‌ها و توصیه‌های فوتبالی یک امام‌جمعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فدراسیون فوتبال باید عدالت را برای همه شهرهای کشور ایجاد کند تا اذهان عمومی نسبت به بی طرفی این مجموعه اقناع شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در دیدار با رییس فدراسیون فوتبال، افزود: اگر فدراسیون بتواند در ذهن تماشاگران فوتبال جا بیندازد که کل تیم های مختلف کشور فرقی ندارد، آن موقع انسجام اجتماعی در سطح جامعه رشد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اما اگر فدراسیون بنا به هر دلیل چه سهوی و چه عمدی نتواند آن وجهه عادلانه را در خودش به وجود آورد هر تصمیم آنچه در سطوح کلان مانند تصمیمات فدراسیون و چه تصمیمات خرد همچون برگزاری مسابقات و نحوه داوری ها با واکنش تند تماشاگر مواجه خواهد شد.

آل هاشم با بیان اینکه عدالت همواره بستر توسعه و پیشرفت در همه زمینه ها است، یادآوری کرد: اگر در فوتبال به دنبال توسعه و پیشرفت و رها شدن از فوتبال دو قطبی هستید علاجش نگاه عدالت محور به تیم های کل شهرهای ایران اسلامی است.

وی رابطه مستقیم فوتبال با فرهنگ و اجتماع را از عوامل رشد و بالندگی فرهنگی جامعه دانست و گفت: رابطه مستقیم فوتبال با فرهنگ و اجتماع موجب رشد فرهنگی و اجتماعی و پدید آمدن عقاید و ارزش‌های متعالی خواهد شد و تاثیر فراوان آن قابل چشم پوشی نیست و باید اذعان کرد فوتبال می تواند انتقال فرهنگ و ارزش‌ها را در داخل یا خارج از جامعه فراهم سازد.

آل هاشم ادامه داد: در کشور ما که همواره به معیارهای و اصول اجتماعی و فرهنگی و دینی پایبند است باید فوتبال در مسیر استحکام اجتماعی حرکت کند و به عبارتی فوتبال ابزاری برای انسجام ملی و اجتماعی و رشد فرهنگی باشد.

وی فوتبال را همچون زندگی دارای جنبه‌های فردی و جمعی تعریف کرد و اظهار داشت: همه این عناصر روی یک مسئله مهم استوار است و آن نهادینه شدن نگاه عدالت محور در فوتبال کشور است و نباید شرایطی به وجود آید که فوتبال به جای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود و این جز با اجرای عدالت در فوتبال در همه سطوح محقق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز مهمترین چالش فدراسیون فوتبال را دفاع از اعتبار و سلامت فوتبال کشور عنوان کرد و گفت: باید فدراسیون در رد یا رفع اتهاماتی نظیر فساد مالی، تبانی و شرط بندی تمام تلاش خود را به کار گیرد و مانع از خدشه دار شدن اعتماد مردم به فوتبال شوند./ایرنا