کد خبر: ۲۶۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۵

واکنش عضو شورای شهر تهران به تیراندازی در مقابل تئاتر شهر

 تیراندازی مقابل تئاتر شهر واقع در ضلع جنوبی چهارراه ولی عصر تهران، همه را شوکه کرد. الهام فخاری عضو شورای شهر تهران می گوید هفته آینده نشست مشترکی برای بررسی عوامل پدیدآورنده این حادثه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید به زودی نشستی با حضور نمایندگان مجلس از حوزه انتخابیه تهران و مدیران شهری برای بررسی حادثه تیراندازی مقابل تئاتر شهر برگزار خواهد شد. به گفته الهام فخاری دست‌فروشی و سدمعبر ثابت در اطراف تئاتر شهر و مشکلات خاص پارک دانشجو باعث شده است آن منطقه دچار آسیبهای اجتماعی خاصی شود که پدیدآورنده رویداد ناخوشایند تیراندازی ابتدای هفته بود.

گفت‌وگو با الهام فخاری را در زیر می‌خوانید.
خانم فخاری، دو شب پیش، تیراندازی در مقابل تئاتر شهر همه را شوکه کرد. چرا قلب فرهنگی پایتخت اینقدر ناامن شده است؟
فکر می کنم با توجه به اینکه موضوع امنیتی و جنایی شده است، باید صبر کنیم تا فرآیند قضایی طی شود.

مسئله فقط این اتفاق نیست. مدیر تئاتر شهر می گوید فضا اصلا فرهنگی نیست و ناامن شده است...
چنین مسئله ای محدود به تئاتر شهر نیست. مسئله و مشکلی است که ممکن است در هر جای شهر محتمل شود.آنجا البته باید ساماندهی درستی صورت گیرد. از جمله سد معبری که به عنوان پدیده ثابت و پررنگ اتفاق افتاده است. همچنین مسایل آسیب های اجتماعی که در فضای همگانی پیرامون تئاتر شهر وجود دارد که البته قدیمی است و جدید نیست به هر حال باید برای آنها تدبیر شود. وزارت کشور و شورای اجتماعی تهران باید نسبت به آن منطقه حساس تر باشد.

دست‌فروشان می‌گویند عوامل شهرداری با اخذ وجوهی اجازه بساط گستری می دهند. چرا این اتفاق را از دیدگاه نقش مدیریت شهری نگاه نمی کنید؟
نکته ای که شما می فرمایید و اینکه بین چه کسانی رد و بدل مالی که ادعا می شود وجود دارد، این که یک دستگاه را متهم کنیم، کار درستی نیست. به نظر می رسد تبادلات غیررسمی و غیراصولی و غیرقانونی آنجا صورت می گیرد و تلاش ما برای ساماندهی به همین جهت بود. از جمله مصوبه ای که در شورا درباره مشاغل سیار بی کانون داشتیم به همین جهت بود تا خصوصا آن محوطه و سایر فضاهای شهری ضوابط و آیین نامه مشخصی داشته باشد و در یک ساز و کار درست، بین سد معبر و دست‌فروشی و فروشندگی سیار، تفاوت قائل شویم. فروشندگان سیار در یک قالب نظام مند، ارتباط با مدیریت شهری داشته باشد و مشخص شود چه کسی در کجا چه کالایی را به صورت سیار به فروش می رساند.



ولی بحث فروش سیار جنس نیست، در اطراف تئاتر شهر دست‌فروشان ثابت زیادی را می بینیم که بساط گسترده اند و همه چیز می‌فروشند؟
بله، اتفاقی که محوطه تئاتر شهر رخ داده، سد معبر ثابت است. وقتی شما به عنوان یک کار شهری می روید، به شما پرخاش می کنند. پیگیری پیاده راه که رفتیم، سدمعبرکننده ها به ما معترض بودند که چرا ایستاده ای، برو کنار من می خواهم گاری ام را اینجا مستقر کنم. بخشی هم مسایل پارک دانشجو است که لزوما مرتبط با شهرداری نیست. وزارت کشور و شورای اجتماعی شهر تهران نسبت به این مسئله باید حساس باشد و در دستور کار قرار دهد. لیست زیادی از دست اندر کاران عضو شورای اجتماعی شهر تهران وجود دارد که درباره همه حوزه ها و آسیب های اجتماعی شهر باید وارد شود. باید جلسات این شورا به صورت فوق العاده تشکیل شود و مسایل را بررسی کند. فقط با رویکرد صرفا درمانی یا صرفا انتظامی مسئله حل نمی شود. باید همه جوانب دیده شود و برنامه عملیات زمان بندی شده برای این وجود داشته باشد.

چه زمانی این عملیات از سوی مدیریت شهری دنبال می شود؟
ما از سمت مدیریت شهری و شورا این کار را پیگیری کردیم. دیروز هم درباره تئاتر شهر پیگیری هایی با نمایندگان مجلس داشتیم. صحبت و هماهنگی کردیم هفته آینده شهردار منطقه و معاونت مربوطه با حضور نمایندگان شورای شهر و نمایندگان مجلس نشستی داشته باشیم و مسایلی از جمله آسیبها و دستفروشی و سدمعبر ثابت را بررسی کرده و تصویر واقعی از اطراف تئاتر شهر به دست بیاوریم تا بتوانیم در جلسه شورای اجتماعی شهر تهران، مسایل را با دقت و به صورت کارشناسی مطرح کنیم. درخواست برای تشکیل جلسه فوق العاده شورای اجتماعی شهر تهران را هم پیگیری می کنیم./ خبرآنلاین