کد خبر: ۲۶۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۰

داستان آتش‌گرفتن نفت‌کش از زبان مالکش

  در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره علت اصلی حادثه انفجار در دریای عمان، اظهارات مالک یکی از نفت‌کش‌های آسیب‌دیده، روایت‌های کنونی درباره این حادثه را رد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ادر میانه گمانه‌زنی‌های مختلف درباره عامل اصلی حادثه انفجار نفت‌کش‌ها در دریای عمان مالک نفت‌کش حادثه‌دیده «کوکوکا کارجیس» مدعی شد پیش از حادثه انفجار روز پنج‌شنبه در دریای عمان «اجسام پرنده ناشناسی» را در آسمان مشاهده کرده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اظهارات مالک کوکوکا کارجیس Kokuka Courageous نشان می‌دهد این نفت‌کش با مین‌های دریایی یا بمب منفجر نشده است.

در همین حال خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز اعلام کرد شرکت ژاپنی «کوکو سانگیو»، حمله به نفت‌کش کوکوکا کاریجس با اصابت موشک اژدر را رد کرد.

از طرف دیگر رسانه‌های آمریکایی مدعی هستند انفجارهای روز پنج‌شنبه در دریای عمان با مین‌های دریایی انجام شده است و با پیگیری این روایت همزمان با تبلیغات رسانه‌ای آرام تلاش دارند ایران را مسئول اصلی این حادثه معرفی کنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه و ساعاتی پس از حادثه و به سرعت بدون هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شد ایران پشت حادثه انفجار نفت‌کش‌ها در دریای عمان است.

همچنین نشست شامگاه شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار دو نفتکش در آب‌های عمان بدون نتیجه پایان یافت. در این جلسه آمریکا ایران را در این باره متهم کرد، اما سایر کشور‌ها نامی از ایران نبرده و خواهان تحقیقات شدند.

*باشگاه خبرنگاران