کد خبر: ۲۶۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۹۱

شکایت فدراسیون والیبال لهستان از ایران به FIVB

فدراسیون والیبال لهستان از اتفاقاتی که در ایران برای این تیم افتاد، به فدراسیون جهانی شکایت کرد.
 فدراسیون والیبال لهستان بابت اتفاقاتی که پس از دیدار تیم ملی والیبال این کشور مقابل ایران در شهر ارومیه در هفته سوم از لیگ‌ ملت‌های والیبال 2019 افتاد، به فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) افتاد، شکایت کرد. بر اساس ادعای لهستانی‌ها پس از شکست 3 بر 2 شاگردان ویتال هاینن مقابل تیم ملی والیبال ایران، اعضای این تیم به هنگام خروج از سالن غدیر شهر ارومیه فاصله 3 کیلومتری تا هتل محل اقامت‌شان را به دلیل گرفتار شدن اتوبوس حامل اعضای این تیم در ترافیک شدیدی که هواداران ایرانی به وجود آوردند، در دو ساعت و نیم طی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فدراسیون والیبال لهستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «فدراسیون والیبال لهستان به طور مداوم فعالیت‌های مربوط به اتفاقاتی که پس از بازی روز شنبه ایران و لهستان افتاد را زیرنظر داشت که قابل‌توجه‌ترین آن طولانی‌تر شدن زمان بازگشت تیم لهستان به هتل محل اسکانش بود. هواداران تیم میزبان که در حال خوشحالی بابت پیروزی تیم‌شان بودند مانع حرکت اتوبوس حامل اعضای تیم لهستان شدند. چنین اتفاق مشابهی در روز قبل از این دیدار هم برای تیم کانادا رخ داده بود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «بلافاصله پس از این مسابقات، اقدامات لازم برای روشن شدن وضعیت موجود انجام شد و در این راستا با ناظر و نماینده فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و مسئولان برگزاری فدراسیون والیبال ایران که به دلیل ناراحتی ناشی از این اتفاقات عذرخواهی کردند، مشورت شد. فدراسیون والیبال به طور همزمان نامه‌ای هم به فدارسیون جهانی والیبال ارسال کرده است. از زمانی که تیم ملی والیبال لهستان عازم ایران شد فدراسیون والیبال به طور مرتب با تیم، فدراسیون جهانی و وزیر امور خارجه لهستان در ارتباط بوده تا از امنیت بازیکنان تیم ملی لهستان در ایران اطمینان پیدا کنند».

در صورت اثبات ادعای لهستانی‌های ممکن است فدراسیون جهانی والیبال، جریمه‌ای را برای ایران در نظر بگیرد. پیش از بازی دو تیم بود که نامه عذرخواهی فدراسیون والیبال لهستان بابت اظهارات توهین‌آمیز کوبیاک، کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان به دستور FIVB در سالن غدیر ارومیه قرائت شد.
*تسنیم