کد خبر: ۲۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۶
روحانی:

با هیچ ملتی نمی‌جنگیم / طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم‌تجربه هستند / می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده / می‌توانستیم روندی که پس از خرید هواپیما‌ها در نظر گرفته بودیم را طی کنیم

رییس‌جمهور گفت: در شرایطی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم از آینده ناامید شده اند، ما شاهد حرکت‌های بزرگ در کشورمان هستیم.

رییس‌جمهور گفت: در شرایطی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم از آینده ناامید شده اند، ما شاهد حرکت‌های بزرگ در کشورمان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری ها، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم افتتاح ترمینال سلام در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در شرایطی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم از آینده ناامید شده اند ما شاهد حرکت‌های بزرگ در کشورمان هستیم، اظهار کرد: امروز اساس جنگ بدخواهان با اما جنگ امید یا جنگ اراده هاست. آنها می خواهند به نقشه و توطئه خود امیدوار باشند و ملت را از آینده توسعه خود ناامید کنند اما ملت ما می خواهد سرزندگی خود را نشان دهد و دشمن را سرخورده سازد.

روحانی بیان کرد: عکس العمل نظام جمهوری اسلامی در برابر فشارهای دشمنان که زیاد شده، قوی‌تر شده و افزایش یافته است، اما ما با هیچ ملت و کشوری قصد جنگ نداریم، هر چند که در برابر ما مسئولان و مقامات کشورهایی قرار گرفته اند؛ در این سوی میدان، فقط مسئولان و مقامات نیستند که در برابر دشمن ایستاده‌اند بلکه مردم کشورمان هم در این مقاومت نقش ایفا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم‌تجربه هستند، گفت: دشمنی آنها به‌طور مستقیم علیه فرد فرد ملت ایران است، اما بی‌تردید در این مبارزه موفق نخواهند بود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اقشار مختلف فشارهایی را تحمل می‌کنند، از جمله اقشار کم درآمد که فشارهای بیشتر و اقشار پردرآمد که فشار کمتری تحمل می‌کنند، اما در نهایت آنان در اهداف خود موفق نمی شوند.

وی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی ارگان‌های مختلف به معنای تعاون بخش های مختلف در یک پروژه چند بعدی است، اظهار کرد: ما نیازمند یک تحرک و پرش به سمت توسعه هستیم و برخلاف تحریم ها امروز هواپیماهای ما در کشور پرواز می کنند و ما باید از همه بخش های صنعت هوایی مان برای این هماهنگی و داشتن زیرساخت‌ها تشکر کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما در سطح کشورهای پیشرفته جهان در حال حرکت هستیم، اظهار کرد: ما در جاهایی مشکل و ضعف هم داریم که آنها را هم می توانیم رفع کنیم. همچنین ما می‌توانستیم روندی که در پی خرید هواپیماها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای راحتی و رفاه مردم در طول سال‌های آتی در نظر گرفته بودیم طی کنیم، اما باید از همه کسانی که صنعت هوایی ما را در شرایطی که آمریکا بدعهدی کرده است، حفظ کرده‌اند،‌ تشکر کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما باید عملا در برابر بدخواهان‌مان ایستادگی کنیم، اظهار کرد: کار عملی ما در این زمینه داشتن رونق اقتصادی است و ما باید بتوانیم در صنعت گردشگری گسترده‌تر عمل کنیم و شرایطی را بوجود آوریم که چه مردم خودمان و چه توریست ها بتوانند با بهترین وسیله مسافرتی که هواپیماها هستند این کار را انجام دهند؛ چرا که یک وسیله مسافرتی امن و راحت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در همه شهرهای خود نیاز به فرودگاه داریم، اظهار کرد: از صنعت هوایی می توان در مسائلی جز گردشگری هم استفاده کرد که از موارد آن می توان به رفت و آمد استادان دانشگاهی ما اشاره کرد. به هر حال داشتن امکان تردد هوایی یکی از حقوق مردم ماست.