کد خبر: ۲۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۷
جهانگیری:

ایران ۲ روز خود را از خلیج فارس کنار کشید، حالا می گویند ایران بوده که کشتی ها را زد/ امنیت عربستان و امارات را هم ایران حفظ می کند

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران ۲ روز خودش را از خلیج فارس کنار کشید حالا می گویند ایران بوده که کشتی ها را زد گفت: ایران تا الان بود و حفاظت امنیت کرده و کسی جرات نمی کرد در خلیج فارس و دریای عمان یا آب های بین المللی دست به چنین کارهایی بزند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران ۲ روز خودش را از خلیج فارس کنار کشید حالا می گویند ایران بوده که کشتی ها را زد گفت: ایران تا الان بود و حفاظت امنیت کرده و کسی جرات نمی کرد در خلیج فارس و دریای عمان یا آب های بین المللی دست به چنین کارهایی بزند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در دیدار عمومی و آیین بهره برداری از سامانه‌های آبیاری نوین در جمع مردم روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده افزود: شرایط امروز کشور، شرایط خاصی است، به گونه‌ای هیچ مقعطی از تاریخ نقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته به حساسیت این شرایط نبوده است.

وی ادامه داد: ما جنگ تحمیلی هشت ساله، تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل را در ۴۰ سال گذشته داشته‌ایم ولی اوضاع را با کم و کسرهای آن گذرانده‌ایم و نشان دادیم می توانیم یک ملت مقاوم و پا برجایی باشیم که در تاریخ نامش ماندگار است.

جهانگیری افزود: امروز دشمن ما طور دیگری خودش را نشان داده است و به یک نوعی کلاه گذاری کرده و حیله به خرج داده است چرا که آمده نشسته با ما مذاکره کرده که طی آن توافق کردیم و قرارداد بستیم و آن طرف قرارداد هم ۶ قدرت بزرگ دنیا بودند، بعد از توافق، ایران به تعهداتش عمل کرده و آژانش انرژی اتمی هم تا کنون در هر ۱۴ مرتبه گزارش، اجرای تعهدات ایران را تأیید کرده است.

وی به نقض توافق برجام از سوی ترامپ و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در یک توافق، یک طرف همه تعهدات را انجام دهد ولی طرف دیگر نارو بزند، چه اسمی روی موضوع می‌توان گذاشت.

جهانگیری با بیان اینکه ما درس "هیهات من الذله” از حضرت امام حسین (ع) آموخته‌ایم، افزود: مردم ایران زیر بار ذلت و حرف زور نمی روند.

وی افزود: آمریکایی‌ها باروشان شده وقتی می‌خواهند کسی را بترسانند می‌گویند ناو فلان که صدتا هواپیما روی آن است و یا هواپیماهای ما به سمت خلیج فارس حرکت کرد؛ آمریکایی ها به زعم خود می‌خواهند بترسانند ولی وقتی می‌بینند یک کشور نگران نشد و عکس العمل غیر متعارفی نشان نداد، اعلام می‌کنند که بیایید مذاکره کنیم، حرف ما این است ما با آمریکا چه مذاکره‌ای باید بکنیم، حداکثر اگر مذاکره کنیم دوباره یک قرارداد می‌شود، از کجا معلوم آن قرارداد را دوباره به هم نزنند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به پشنتوانه ملت ایران، دولت، مجلس و نیروهای مسلح و همه نهادها یک حرف دارند و آن این است که باید کسی که زور گفته، قرارداد را به هم زده، ظلم کرده و این همه خسارت به ملت ایران وارد کرده، جبران آنها را بکند.

وی خاطرنشان کرد: ما اهل منطق هستیم و با منطق، ادب و احترام اگر با ملت ایران صحبت کنید همه مسائلتان حل می‌شود ولی با تهدید، بی احترامی و با حرمت شکنی نسبت به ملتی که هزاران سال تاریخ دارد، نمی‌شود صحبت کرد.

جهانگیری با بیان اینکه راهبرد امروز ما مقاومت است، تصریح کرد: این مقاومت به معنای آن است که ما باید بتوانیم نیازهای کشور را تامین کنیم و نگذریم زندگی ضعیف ترین اقشار جامعه آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه نیازهای اصلی کشور توسط کشاورزان تولید می شود، افزود: راه مبارزه، تولید است، اینکه می گوییم مقاومت کنیم نه اینکه اسلحه برداریم البته آنجایی که قرار است اسلحه برداشته شود، اسلحه بر می داریم.

جهانگیری به خودکفایی کشور در تولید گندم در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید سالانه ۶ میلیون تن گندم وارد کشور می شد ولی اکنون با تحقق خودکفایی، بخشی از گندم کشور به کشورها دیگر هم صادر می شود.

وی با بیان اینکه همه روستاهای بالای بیست خانوار کشور تا آخر امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند، گفت: روستاها کانون تولید در کشور هستند و کشور متکی به روستاییان است.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امنیت منطقه را ایران حفظ کرده است، افزود: ایران ۲ روز خودش را از خلیج فارس کنار کشید حالا می گویند ایران بوده که کشتی ها را زد.

وی ادامه داد: ایران تا الان بود و حفاظت امنیت کرده و کسی جرات نمی کرد در خلیج فارس و دریای عمان یا آب های بین المللی دست به چنین کارهایی بزند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: فکر می کنند امنیت منطقه توسط عربستان، امارات، بحرین تامین می شود در حالی که امنیت خود این کشورها را هم ایران حفظ می کند.