کد خبر: ۲۶۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۷

ارز دیجیتال فیسبوک به نام لیبرا معرفی شد

پس از حرف و حدیث های بسیار، فیسبوک امروز بالاخره از پلتفرم ارز مجازی خود به نام کالیبرا رونمایی کرد. برخی پیش بینی کرده بودند این پلتفرم از ارزهای مجازی موجود پشتیبانی خواهد کرد، اما امروز مشخص شد پلتفرم کالیبرای فیسبوک از ارز مجازی جدیدی به نام «لیبرا» استفاده می کند. ارز دیجیتال لیبرا توسط اتحادیه لیبرا مدیریت خواهد شد؛ یک سازمان مستقل و هدفمند غیرانتفاعی که مقر آن در ژنو سوییس خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ از امروز اتحادیه لیبرا دارای 28 هم موسس خواهد بود که کمپانی های مطرحی چون مسترکارت، پی پال، ویزا، Ebay، اسپاتیفای، اوبر، لیف، ودافون و البته خود فیسبوک عضو آن هستند. این اتحادیه برای مدیریت و گسترش لیبرا تاسیس شده که بر مبنای شبکه بلاک چین لیبرا توسعه یافته و توسط یک صندوق دارایی به نام صندوق لیبرا پشتیبانی می شود. یکی از اهداف اصلی این گروه پشتیبانی ارز دیجیتال لیبرا به وسیله دارایی های واقعی است.

لیبرا به فیسبوک محدود نخواهد بود و این اتحادیه امیدوار است پس از راه اندازی رسمی آن از طریق فراهم کردن سرویس های مالی برای افرادی که به بانک دسترسی ندارند، میلیاردها دلار سرمایه جذب کند.

با اینکه فیسبوک نقشی کلیدی در توسعه شبکه بلاک چین لیبرا و اتحادیه لیبرا داشته، قدرت تصمیم گیری نهایی در اختیار کل اتحادیه خواهد بود. تعهدات، مزایا و الزامات مالی تمام اعضا هم مشابه خواهد بود. این موضوع خیال افرادی را که به فیسبوک اعتماد کافی ندارند تا حدودی آسوده خواهد کرد. اگرچه کالیبرا به عنوان یکی از زیر مجموعه های فیسبوک باقی خواهد ماند. این کمپانی برنامه دارد در ابتدا کیف پول کالیبرا را به عنوان جزیی از برنامه های واتساپ و پیام رسان فیسبوک عرضه کند، و اپ مستقل آن هم سال 2020 منتشر خواهد شد.

در ماه های اول اتحادیه لیبرا قصد جذب اعضای بیشتر و دریافت بازخورد از سمت قانون گذاران و سیاستمداران را دارد. این گروه امیدوار است در نهایت موفق به جذب بیش ازصد عضو شود و پلتفرمش را به شکل یکسان در اختیار مصرف کنندگان، توسعه دهندگان و کسب و کارها بگذارد.

«دیوید مارکوس»، مدیر کالیبرا اعلام کرده با اینکه این اتحادیه غیر انتقاعی است، درآمدزایی از آن به کمک توسعه سرویس های مبتنی بر ارز دیجیتال لیبرا ممکن خواهد بود. علاوه بر این فیسبوک اعلام کرده داده های استخراج شده از کالیبرا به هیچ عنوان استفاده تبلیغاتی نخواهند داشت./دیجیاتو