کد خبر: ۲۶۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۹

کاربرد ارز دیجیتال ملی در حد مانور آمادگی

دبیر و عضو هیات مدیره انجمن کسب‌و‌کارهای اینترنتی گفت: کاربرد ارز دیجیتال ملی تنها در حد مانور آمادگی برای استفاده از ارزهای دیجیتال بین‌المللی است، آن هم به شرط اینکه بخشنامه بانک مرکزی برای ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال لغو یا اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رضا الفت‌نسبت با اشاره به آخرین بخشنامه بانک مرکزی درباره استفاده از ارز دیجیتال، اظهار کرد: بخشنامه ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در کسب و کارها همچنان پا بر جاست و تغییری نکرده است.

الفت نسب با بیان اینکه قبل از ورود ارز دیجیتال ملی به فضای کسب و کار باید یک مرجع قانونی مشخصی آن را تائید و مصرف کننده را حمایت کند،‌ گفت: یک مرجع قانونی مشخص باید مسئول تولید و صدور مجوز برای ارز دیجیتال ملی باشد تا اطمینان مردم برای استفاده از آن جلب شود.

وی اضافه کرد: همچنین ارز دیجیتال ملی باید مورد پذیرش مراجع مالی و پولی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و بورس کالای ایران قرار گیرد تا مردم بتوانند آن را در معاملات استفاده کنند.
به گفته الفت نسب؛ اگر تمام این عوامل نیز برای استفاده از ارز دیجیتال ملی فراهم شود با توجه به محدود بودن آن به مرزهای کشور کاربرد چندانی نخواهد داشت.

وی تنها کاربرد ارز دیجیتال ملی را مانور آمادگی برای استفاده از ارزهای دیجیتال بین‌المللی دانست.
الفت نسب افزود: ارز دیجیتال ملی صرفا می‌تواند مردم را با نحوه به کارگیری ارزهای دیجیتال بین‌المللی در تبادلات تجاری آشنا کند و ما را در برداشت قدمی که دنیا به سرعت در حال برداشتن آن است، کمک کند.

این عضو هیات مدیره انجمن کسب‌و‌کارهای اینترنتی با اشاره به گسترش روز افزون به کارگیری ارزهای دیجیتال در معاملات جهانی، گفت: باید هر چه سریع‌تر مردم را با موضوعات مربوط به ارز دیجیتال مانند اینکه ارزهای دیجیتبال چگونه تهیه می‌شود و کجا و ‌چگونه خرج می‌شود آشنا کنیم که در این راه ارز دیجیتال ملی کمک خوبی خواهد بود.

الفت نسب در پایان تاکید کرد: همه این اتفاقات به شرطی اتفاق خواهد افتاد که مصوبه بانک مرکزی برای ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال لغو یا اصلاح شود./ایلنا