کد خبر: ۲۶۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۴۴

پوتین: اقدام نظامی علیه ایران برای منطقه فاجعه بار است

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: هرگونه اقدام نظامی علیه ایران برای منطقه فاجعه بار خواهد بود.ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی تصریح کرد: هرگونه اقدام نظامی علیه ایران برای منطقه فاجعه بار خواهد بود. رئیس جمهوری روسیه در نشست پرسش‌وپاسخ سالانه در این خصوص گفت: هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران می‌تواند باعث وقوع فاجعه ای در منطقه شود.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: هرگونه اقدام نظامی علیه ایران برای منطقه فاجعه بار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی تصریح کرد: هرگونه اقدام نظامی علیه ایران برای منطقه فاجعه بار خواهد بود. رئیس جمهوری روسیه در نشست پرسش‌وپاسخ سالانه در این خصوص گفت: هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران می‌تواند باعث وقوع فاجعه ای در منطقه شود.

وی تأکید کرد: ایران به‌طور کامل به تعهداتش در توافق هسته‌ای (برجام) پایبند بوده است؛ لذا تحریم ها علیه ایران بی پایه و اساس هستند. این در حالیست که آژانس در آخرین گزارش خود، برای پانزدهمین بار پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تایید کرد.

بهروز کمالوندی سازمان انرژی اتمی چندی پیش در نشست خبری که در مجتمع هسته‌ای آب سنگین اراک برگزار شد، اظهار داشت: ششم تیرماه (۲۷ ژوئن) از مرز تولید ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور خواهیم کرد و علاوه بر آن، افزایش تولید به شدت بالا خواهد رفت و ما بعد از عبور از ۳۰۰ کیلوگرم، سرعت افزایش اورانیوم غنی شده با درجه پایین را از ۳.۶۷ درصد بیشتر خواهیم کرد.

حدود ۴۰ روز پیش، شورای عالی امنیت ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آمریکا به دلیل خروج از برجام، از کشورهای اروپایی باقی‌مانده در این توافق نیز به خاطر کُندی و کم کاری در تأمین تعهدات‌شان به شدت انتقاد کرد.

ایران همچنین در بیانیه هشدار آمیز خود به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده بود تا به تعهدات‌شان به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی عمل کنند و چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تأمین کنند، در مرحله بعدی تهران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن‌سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

با این حال پیش از این اتحادیه اروپا در واکنش به مهلت ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام کرده بود که هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد./مهر