کد خبر: ۲۶۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۷۴

کدام سامانه پدافندی پهپاد آمریکا را سرنگون کرد؟

پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه ساقط شد.این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.
 پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه ساقط شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه ۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد ۷۵ کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با ۴ هدف درگیر شود.

مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.