کد خبر: ۲۶۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۱۹
رییس قوه قضاییه:

آرامشی که دیده‌ایم در بستر مقاومت است نه مذاکره یا چیز دیگر / آنجایی که از ظرفیت‌ها استفاده کردیم، آثارش را دیدیم؛ امروز شاهد طرفیت سپاه در منطقه هستیم

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: ما مسئولیت داریم و در مقابل ظرفیت بسیاری در کشور داریم آنجایی که از ظرفیت‌ها استفاده کردیم آثارش را دیدیمِ. آرامشی که دیدیم در بستر مقاومت است نه در بستر مذاکره یا چیز دیگر. امروز شاهد طرفیت سپاه در منطقه هستیم. ما در این حوزه با منویات مقام معظم رهبری به این جایگاه رسیده‌ایم.
 رییس قوه قضاییه با اشاره به گزارش عملکرد دستگاه قضا گفت: با همه تلاش‌هایی که تا کنون انجام شده در گام دوم لازم است تحول پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی صبح امروز (سه شنبه) در همایش سراسری قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر اظهار کرد: خدمات ارزشمند تمامی کسانی که در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی برای دستگاه قضائی زحمت کشیدند را ارج می نهیم. از خدمات آیت الله بهشتی و اولین شورای عالی قضائی و خدمات مرحوم آیت الله شاهرودی، آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی تقدیر می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: همه تلاش‌هایی که گزارش شد در سراسر کشور برای ارتقای دستگاه قضائی دارای اجر، پاداش و مزد الهی است و تمام این گزارش‌ها که چه در گزارش سالانه چه در اقدامات قضائی ۴۰ ساله بیان شد مرهون تلاش‌های همکاران است. با همه تلاش‌هایی که تا کنون انجام شده در گام دوم لازم است تحول پیدا کنیم.

وی بیان کرد: تحول نیازمند آن است که در اتاق‌های اندیشه ورزی اندیشه و به برنامه‌های اجرایی تبدیل شود. اگر همه برنامه سازمان در ایجاد تحول نقش ایفا نکنند، تحول مورد تاکید رهبری ایجاد نخواهد شد. حضور همه دست اندرکاران نیاز است.

رئیسی بیان کرد: برای ایجاد تحول در دستگاه قضائی تمام اجزای سازمان قضائی کشور باید نقش آفرینی کنند؛ نباید تصور کنیم که با نامه نگاری یا ابلاغ دستورالعمل و یا سخنرانی، تحول ایجاد می‌شود؛ بلکه تحول نیازمند آن است که در اتاق‌های اندیشه ورز، فکر و اندیشه تولید شود و در قالب برنامه‌های اجرایی ابلاغ شود و به برنامه‌هایی اجرایی تبدیل گردد. اگر همه اجزای سازمان بزرگ قضائی کشور، نقش ایفا نکنند آن تحولی که در حکم مقام معظم رهبری بر روی آن تأکید شده است، اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: ما مسئولیت داریم و در مقابل ظرفیت بسیاری در کشور داریم آنجایی که از ظرفیت‌ها استفاده کردیم آثارش را دیدیم. آرامشی که دیدیم در بستر مقاومت است نه در بستر مذاکره یا چیز دیگر. امروز شاهد طرفیت سپاه در منطقه هستیم. ما در این حوزه با منویات مقام معظم رهبری به این جایگاه رسیده‌ایم.

گفتند هواپیمای دارای سرنشین را نزدند و این ظاهر قضیه بود اصل این است که ایستادگی و مقاومت ایران در عرصه بین المللی دارد جواب می‌دهد. روز شاهد ظرفیت سپاه در منطقه هستیم. ما در این حوزه با منویات مقام معظم رهبری به این جایگاه رسیدیم.