کد خبر: ۲۶۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۵

توصیه مهم به ایرانی‌ها برای سفر به روسیه

سفارت ایران در مسکو به هموطنان ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند توصیه کرد به هنگام دریافت روادید ضمن اعلام دقیق هدف از سفر، روادید متناسب با سفرشان را اخذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در اطلاعیه‌ای به هموطنان ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه‌هایی کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «به دنبال افزایش ورود افرادی که با هدف ترانزیت از خاک روسیه قصد ورود غیر قانونی به اروپا را دارند، دولت فدراسیون روسیه ضمن وضع قوانین سختگیرانه، نسبت به ورود و خروج اتباع سایر کشورها حساسیت و کنترل بیشتری را در مبادی ورودی و خروجی اعمال کرده است.

این تدابیر سختگیرانه باعث شده تا طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی از اتباع سایر کشورها از جمله هموطنان ایرانی در مبادی ورودی به فدراسیون روسیه نتوانند علیرغم داشتن روادید، اجازه ورود به خاک روسیه را اخذ کنند و یا در صورت دستگیری در مرزهای خروجی با مجازات‌هایی از قبیل حبس و پرداخت جریمه روبرو شوند.

یکی از مهمترین عللی که باعث عدم اجازه ورود به خاک روسیه علیرغم داشتن روادید شده اظهارات ضد و نقیض و بعضا مغایر با نوع ویزا می‌باشد.به همین منظور ماموران مرزی روسیه از مسافر علت سفر به روسیه را خواهند پرسید و در صورتی که اظهارات ارائه شده با نوع ویزا همخوانی نداشته باشد طبق قوانین فدرال ماموران این حق را خواهند داشت تا از ورود مسافر به روسیه جلوگیری به عمل آورند. بدین معنی که مثلا چنانچه فردی برای شرکت در سمینار علمی و یا انجام کار تجاری ویزای توریستی گرفته باشد و در مبادی ورودی این موضوع برای ماموران مرزی روسیه مسجل شود، این فرد حق ورود به روسیه را نخواهد داشت.

لذا توجه به این نکته مهم و ضروری می‌باشد و لازم است به هنگام اخذ روادید از سفارتخانه و یا کنسولگری‌های روسیه دقیقا هدف از سفر ذکر و قید شود و علاوه بر اخذ ویزای متناسب با هدف سفر، در صورت مورد سؤال قرار گرفتن از سوی ماموران مرزی علت سفر دقیقا متناسب با نوع ویزا اعلام و مستندات مربوطه به طور کامل ارائه شود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن جلب توجه هموطنان عزیزی که قصد سفر به روسیه را دارند به نکته فوق و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، آمادگی خود برای ارائه راهنمایی و پیگیری مسائل و مشکلات هموطنان عزیز بصورت تمام وقت را اعلام می‌کند.»/فارس