کد خبر: ۲۶۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۹

چگونه در اینستاگرام لایک بیشتری بگیریم؟

هیچ می‌دانستید بنا به آمار فایننشال تریبیون (Financial Tribune) در سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۳۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، کاربر اینستاگرام بودند و اینستاگرام چیزی نزدیک به ۲۴ میلیون کاربر فعال ایرانی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به این ترتیب اگر اهل شبکه‌های اجتماعی هستید، دو احتمال بیشتر برای شما نمی‌توان متصور شد، یا اینکه در اینستاگرام حساب‌کاربری دارید، یا قصد دارید به‌زودی عضو این شبکه اجتماعی محبوب شوید. اما کاربران قهار اینستاگرام از ما بهتر می‌دانند که عضو شدن در اینستاگرام همانا و به دنبال لایک بودن همانا!

به‌عبارت دیگر لایک به ارز رایج اینستاگرام تبدیل شده و کاربران سعی دارند تا پست‌هایی منتشر نمایند و لایک‌های بیشتری دریافت کنند. از طرف دیگر شرکت‌های تجاری نیز با حضور در اینستاگرام، گستره بازاریابی‌های خود را به دنیای دیجیتال آورده‌اند و کاملاً مشخص است پست‌های تجاری که شرکت‌ها منتشر می‌کنند به هر اندازه که لایک بیشتری دریافت کند به همان اندازه نیز احتمال فروش محصولات این شرکت‌ها بیشتر می‌شود. در این بین تجارت‌های خانگی زیادی را نیز سراغ داریم که محصولات خود را در اینستاگرام عرضه می‌کنند و عملاً می‌توان گفت حیات این کار و کاسبی‌ها به دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام وابسته است.

به‌عنوان کاربر اینستاگرام حتماً در جریان هستید که محتوا حرف اول را در شبکه‌های اجتماعی می‌زند و به قول بیل گیتس «محتوا پادشاه است». بیل گیتس این جمله را در سال ۱۹۹۶ گفت و از آن زمان تاکنون بازاریابی در دنیای دیجیتال تفاوت‌های زیادی را شاهد بوده است و اگر بهترین متحوای دنیا را بسازید، اما به ترفند‌های رواج و گسترش این محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا نباشید، بعید می‌دانیم محتوایی که زحمت زیادی برای تولید آن کشیده‌اید بازدید زیادی در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

از طرف دیگر حتی اگر ترفند‌های دریافت لایک بیشتر را بلد باشید باز هم از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی دائم الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهند باید همیشه به دنبال ترفند‌های جدیدتر باشید. به همین دلیل در ادامه شما را با روش‌های جدیدی آشنا می‌کنیم که به لطف این روش‌ها قول می‌دهیم در پست‌های بعدی خود در اینستاگرام لایک‌های بیشتری را دریافت کنید.

۱. محتوا پادشاه است

در بالا برای شما این گفته بیل گیتس را نقل کردیم که سال‌ها پیش گفته بود محتوا حرف اول را می‌زند و پادشاه است. این گفته هنوز هم به قوت خودش باقی است و محتوایی که تولید می‌کنید باید محتوایی باکیفیت و ارزشمند باشد. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به محتوای برند‌های معتبر تجاری، یا اشخاص‌تاثیرگذار در اینستاگرام داشته باشید. در این حالت متوجه خواهید شد به هر اندازه که کیفیت این محتوا‌ها بیشتر باشد به همان اندازه نیز لایک بیشتری دریافت کرده‌اند.

در این بین کاملاً مشخص است که تعریف واحدی از محتوای خوب و باکیفیت نمی‌توان داشت و چیزی که تولید می‌کنید بسته به سلیقه کاربران، بازخودرهای مختلفی را دریافت خواهد کرد. اما باز هم نکته‌هایی برای تولید محتوای باکیفیت وجود دارد که در ادامه این موارد را با شما در میان می‌گذاریم:

سبک و سیاقی خاص و منحصر‌به‌فرد را در پیش بگیرید

محتوایی که تولید می‌کنید به لحاظ زیباشناختی باید دارای سبک‌ و سیاق خاص باشد و لحن کلام و ظاهر محتوا در تمامی محتواها یکسان تولید شود. به‌عبارت دیگر محتوا باید امضای شما را یدک بکشد و به گونه‌ای تولید شود که مخاطبین هرکجا که این محتوا را دیدیدند به یاد کسی که آن را منتشر کرده بیافتند.

محتوا باید خاطره‌انگیز باشد

در اینستاگرام محتوا منتشر می‌کنیم تا در ذهن مخاطب ماندگار شویم و به همین دلیل باید محتواهای ما لحن و پیامی خاطره‌انگیز پیش مخاطب ایجاد کند. این کار ممکن است در نگاه اول سخت به‌نظر برسد اما گاهی اوقات با استفاده از چند استیکر به‌جا و مناسب نیز می‌توان محتوایی خاص تولید کرد که در ذهن مخاطب ماندگار شود.

کیفیت عکس‌ها را دست‌کم نگیرید

اینستاگرام شبکه اجتماعی عکس‌محور است و عکسی که برای محتوای خود انتخاب می‌کنید بیشترین تأثیر را روی مخاطب می‌گذارد، با این حساب سعی کنید عکس‌ها را با دوربین یا گوشی با کیفیتی بیگیرد و اگر از عکس‌های موجود در اینترنت برای محتوای خود کمک می‌گیرید، این عکس‌ها را با کیفیت بالا انتخاب نمایید.

اکنون که با اصول اولیه دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن فرا می‌رسد که به بحث‌های فنی‌تری در این شبکه اجتماعی اشاره کنیم و لایک‌های بیشتری بگیریم.

۲. از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

برای آن دسته از کاربرانی که نمی‌دانند هشتگ چیست باید بگوییم که در شبکه‌های مجازی آن را با نماد # می‌شناسیم و در‌واقع نقش برچسب را برای پست‌ها ایفا می‌کند. برای نمونه با تایپ یک هشتگ می‌توانید به تمام محتواهایی که در آن زمینه، کاربران در اینستاگرام پست کرده‌اند دسترسی پیدا کنید.

هشتگ‌گذاری رسم و رسومات خاص خودش را دارید و پس از تایپ # باید عبارت مورد نظر خود را بدون فاصله بنویسید و به جای فاصله از کاراکتر _ کمک بگیرید. هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوایی که تولید کرده‌اید را به طیف گسترده‌تری از مخاطبان ارائه دهید و لایک‌های بیشتری دریافت کنید.

برای پست‌های خود از هشتگ‌‌های طولانی استفاده نکنید، از طرف دیگر وسواس زیادی هم به خرج ندهید و هشتگ‌های مختلف را امتحان کنید و از هر کدام از این هشتگ‌ها که بازخورد بیشتری گرفتید آن را در پست‌های بعدی بیشتر استفاده کنید.

انصافاً باید اعتراف کرد هشتگ‌گذاری که در نگاه اول ساده به‌نظر می‌رسد، کار خیلی آسانی نیست و در ادامه به ترفند‌هایی جالب در هشتگ‌گذاری اشاره خواهیم کرد.

هشتگ‌های مربوط‌ به هم را انتخاب کنید

وقتی که هشتگ را در پست تایپ می‌کنیم، اینستاگرام به‌صورت هوشمند هشتگ‌های مربوط به آن را نمایش می‌دهد، این هشتگ‌ها در‌واقع همان هشتگ‌هایی هستند که دیگر کاربران با در پست‌ها استفاده می‌کنند و از آنجایی که استفاده از چندین هشتگ در یک پست هیچ اشکالی ندارد، بهتر است هشتگ‌های مربوط به هم را پیدا کرده و در پست‌های خود استفاده کنید.

هشتگ‌هایی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند را پیدا نمایید

پیشنهاد می‌کنیم در کنار کمک‌ گرفتن از الگوریتم هوشمند اینستاگرام برای پیشنهاد هشتگ، به‌صورت دستی نیز هشتگ‌هایی که مخاطبین شما استفاده می‌کنند را جستجو نمایید. افراد دقیقاً همان کسانی هستند که می‌خواهید پست‌های شما را لایک کنند و بهترین راه برای جذب این کاربران استفاده از هشتگ‌‌هایی است که مخاطب‌ها به دنبال آن هستند. برای اینکار می‌توانید به حساب‌های کاربری شرکت‌ها و افرادی که مطالبی مانند عکس‌ها و نوشته‌های شما را به لحاظ محتوایی در اینستاگرام منتشر می‌کنند سر بزنید و از هشتگ‌های آنها الهام بگیرید.

از ابزارهای آنلاین پیدا کردن هشتگ کمک بگیرید

هشتگ‌ها به اندازه‌ای اهمیت دارند که ابزارهای خاص و اختصاصی برای پیدا کردن هشتگ‌‌های مناسب وجود دارد که در این زمینه می‌توانیم به Hashtagify.me و RiteTag.com اشاره کنیم. این ابزارها تعداد کاربرد و قدرت یک هشتگ را با نمودارهای مختلف نمایش می‌دهند و به راحتی می‌توانید به آماری از هشتگ‌هایی که در پست‌ها استفاده می‌شود و هشتگ‌های مشابه چیزی که مد نظر شما است دست پیدا کنید.

مقایسه کردن هشتگ‌ها با یکدیگر یکی از بهترین روش‌های برای انتخاب هشتگ مناسب است، کاملاً مشخص است هشتگی که در پست‌ها از جانب دیگر کاربران بیشتر استفاده شده باشد، احتمال افزایش بازدید پست شما و دریافت لایک بیشتر را نیز افزایش خواهد داد.

مواظب محدودسازی‌های اینستاگرام باشید

اینستاگرام نزدیک به یک میلیارد نفر کاربر فعال در هر ماه دارد و کاملاً مشخص است این کاربران به هر کاری دست می‌زنند تا لایک بیشتری دریافت کنند، به همین دلیل سیاست‌های محدود‌کننده زیادی از جانب اینستاگرام اعمال شده و حواسش بیشتر از گذشته به اسپم‌ها و بات‌ها است. به این ترتیب با استفاده از هشتگی که احتمال اسپم بودن آن وجود دارد، به راحتی از جانب اینستاگرام در فهرست کاربران محدود یا به اصطلاح shadowbanned قرار خواهید گرفت. شوربختانه باید گفت کسی نمی‌داند اینستاگرام هشتگ‌های اسپم را با چه معیاری تشخیص می‌دهد و به همین دلیل نیز تشخیص این هشتگ‌ها گاهی اوقات دشوار می‌شود.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم تاجایی که امکان دارد از هشتگ‌هایی کمک بگیرید که به پستی که منتشر می‌کنید مربوط باشند.

۳. از تگ‌گذاری برای عکس‌ها غفلت نکنید

هیچ‌ می‌دانستید تگ‌کردن دیگر حساب‌های کاربری در پستی که منتشر می‌کنید تأثیر زیادی در دریافت لایک‌های بیشتر دارد؟

تگ‌گذاری ممکن است به اندازه هشتگ‌ها اهمیت نداشته باشد اما تگ و هشتگ در‌واقع یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و ورودی جستجوی بیشتری را روانه پست‌های شما خواهند کرد. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم محتوایی که در اینستاگرام می‌خواهید منتشر کنید را با حساب‌های کاربری که به این محتوا ربط دارند تگ نمایید. حتی می‌توانید افرادی که فکر می‌کنید از پستی که منتشر کرده‌اید خوششان می‌آید را در محتوای خود تگ کنید.

این کار تأثیر مهمی در الگوریتم اینستاگرام دارد و بازدیدهای بیشتری را روانه پست‌های شما خواهد کرد. از طرف دیگر تگ‌کردن، احتمال نمایش پست‌های شما در صفحه «اکسپلورر» (Explorer) اینستاگرام را نیز بیشتر خواهد کرد. ناگفته نماند تگ‌گذاری نیز همانند انتخاب هشتگ‌ها، احتمال اسپم‌شدن پست‌های شما را به دنبال دارد و اگر دائماً یک حساب کاربری دیگر را بدون دلیل تگ‌ کنید به احتمال زیاد اینستاگرام جلوی شما را خواهد گرفت.

برای جلوگیری از این امر، حساب کاربری که تگ‌ کرده‌اید را در کامنت‌ها نیز منشِن (Mention) نمایید یا اینکه با همان حساب کاربری، در کامنت‌ها گفتگویی را ترتیب بدهید. این کار باعث می‌شود اینستاگرام به این فکر بیافتد که دلیل منطقی برای تگ کردن آن حساب کاربری وجود داشته و ثابت می‌کند که شما به دنبال تعامل بیشتر با مخاطبین خود هستید.

۴. از تگ‌های جغرافیایی استفاده کنید

آمار نشان می‌دهد در پست‌های اینستاگرام که تگ‌های جغرافیایی (Location Tags) دارند میزان ۷۹ درصد افزایش بازخورد را شاهد هستیم و با این حساب به همین راحتی با استفاده از تگ‌های جغرافیایی می‌توانید لایک بیشتری بگیرید. لازم به ذکر است تگ‌های جغرافیایی را باید به پست‌های خود اختصاص دهید که به آنها مربوط باشد و افراد بیشتری در همان منطقه جغرافیایی پست‌های شما را ببینند.

استفاده از این روش‌ برای تجارت‌های محلی تأثیر بسیار زیادی دارد و این افراد به راحتی با تگ‌های جغرافیایی، مخاطبین محلی را پیدا می‌کنند. تگ‌های جغرافیایی را در استوری‌ها نیز می‌توانید به خدمت بگیرید که این امر نیز بدون شک افزایش مخاطب و لایک بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

۵. گروه‌های اینستاگرامی برای دریافت لایک تشکیل دهید

کاربران زیادی را سراغ داریم که با تشکیل گروه‌های اینستاگرامی، لایک بیشتری را برای پست‌های خود دریافت می‌کنند. قضیه از این قرار است که تعدادی از کاربران اینستاگرام با هم قرار می‌گذارند تا پست‌های همدیگر را لایک کنند و برای این پست‌ها کامنت بگذارند.

این سیاست که با عنوان «لایک در ازای لایک» شناخته می‌شود روش‌ بسیار ساده و کارآمدی برای دریافت لایک است و حتی صاحبین مشاغل و تجارت‌خانه‌ها نیز با این روش، لایک‌های بیشتری را از آن پست‌های خود می‌کنند. روش لایک در ازای لایک به این صورت انجام می‌شود که پس از انتشار یک پست از جانب کاربر، خبر انتشار این پست به دیگر کاربران گروه مبادله لایک، دایرکت می‌شود و تمامی کاربران حاضر در این گروه، پستی که منتشر شده را لایک می‌کنند و برای آن کامنت می‌گذارند. به این ترتیب با یک روش ساده و در عرض کمتر از یک دقیقه، پستی که منتشر کرده‌اید بیشتر از ۱۰۰ لایک دریافت می‌کند. (این آمار بسته به کاربرانی که در گروه اینستاگرامی مبادله لایک حضور دارند می‌تواند متفاوت باشد).

از طرف دیگر اینستاگرام الگوریتم پیشرفته‌ای دارد و حتی مدت زمانی که پست شما پس از انتشار، لایک دریافت می‌کند نیز برای این الگوریتم دارای ارزش است. در نتیجه دریافت تعداد زیادی لایک پس از انتشار پست، بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت و راه را برای دریافت لایک‌های بیشتر هموار می‌کند.

۶. پست شما باید در ساعت‌های اوج کار کاربران در اینستاگرام منتشر شود

پیش از این اینستاگرام اهمیتی به زمان انتشار پست‌ها نمیداد اما امروزه با الگوریتم بسیار پیشرفته‌ای در این شبکه اجتماعی طرف هستیم که به زمان انتشار پست اهمیت زیادی می‌دهد. به عبارت دیگر اینستاگرام زمان انتشار پست‌های شما و مدت‌ زمانی که این پست‌ها از جانب کاربران مطالعه می‌شوند را بررسی می‌کند.

روش‌های اثبات‌شده‌ای برای دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام

از طرف دیگر از آنجایی که کاربران افراد زیادی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، احتمال زیادی وجود دارد که پست شما در میان دیگر پست‌ها مخفی شود و از دید کاربر پنهان بماند. در نتیجه اگر این پست را در زمانی که بیشتر کاربران در اینستاگرام حضور دارند منتشر کنید، بدون شک لایک بیشتری دریافت خواهید کرد. ناگفته نماند تشخیص اینکه کاربران چه زمانی در اینستاگرام بیشتر فعال هستند کار خیلی ساده‌‌ای هم نیست.

به این ترتیب برای مشخص کردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام باید از آزمون و خطا استفاده کنید و در چند بازه‌زمانی مختلف که فکر می‌کنید مخاطبین شما در این زمان‌ها بیشتر در اینستاگرام فعال هستند، پست منتشر کنید و زمان انتشار پست‌هایی که بازخورد بیشتری داشت را زیر نظر بگیرید.

۷. استمرار در انتشار پست را فراموش نکنید

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند کار نیکو کردن از پر کردن است، این ضرب‌المثل در هر کاری صدق می‌کند و بدون شک به هر اندازه که استمرار بیشتری در انتشار پست در اینستاگرام داشته باشید، به همان اندازه نیز لایک‌های بیشتری را در دراز مدت دریافت خواهید کرد. ناگفته نماند که قانون دقیقی برای فاصله میان انتشار پست‌ها وجود ندارد اما بدون شک استمرار در انتشار پست، مخاطبین به پست‌های شما عادت می‌کنند و حساب کاربری که در اینستاگرام دارید به عنوان یک حساب قابل اطمینان در نزد مخاطب شناخته خواهد شد.

اگر دستی در تولید محتوا داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این کار ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما کار طاقت فرسایی است و استمرار در انتشار پست، دشواری آنرا بیشتر هم می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم زمان‌بندی دقیقی را به اینکار اختصاص دهید و با‌نظم دادن به انتشار پست‌ها، با استمرار بیشتری در اینستاگرام حضور پیدا کنید.

۸. دنبال‌کننده‌ها را همیشه مشتاق نگه‌ دارید

فضای حساب کاربری شما در اینستاگرام باید به گونه‌ای باشد که کاربران دست خالی از پست‌های شما بیرون نروند و مخاطب در عوض لایکی که روانه پست شما می‌کند، چیزی دستگیرش شود. راه‌حل‌های جالبی برای اینکار وجود دارد که یکی از بهترین آنها، برگزاری مسابقه‌ است. با این روش به راحتی می‌توانید نه تنها لایک‌های بیشتری بگیرید بلکه کامنت‌های بیشتری دریافت کنید و اگر مسابقه‌ خوبی ترتیب داده باشید قادر هستید مخاطبان را به دعوت و منشِن نمودن دیگر کاربران نیز تشویق کنید. چنین روشی کاربران را به انتشار مجدد پست‌های شما نیز تشویق می‌کند و در کنار لایک‌های بیشتر، احتمال افزایش دنبال‌کننده‌ها نیز وجود دارد.

پیشنهاد‌هایی برای برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی:

برگزاری مسابقه در اینستاگرام بیشتر برای برندهای تجاری کاربرد دارد و این برندها با توجه به سلیقه کاربران خود، می‌توانند یکی از محصولات یا سرویس‌هایی که عرضه می‌کنند را به عنوان جایزه به مخاطبین بدهند. برای برگزاری مسابقه‌ در اینستاگرام باید حتماً جایزه‌ای را در نظر بگیرید که کاربران برای بدست آوردن آن جایزه تشویق شوند.

از طرف دیگر شرایط برگزاری مسابقه را نیز به‌صورت کاملاً شفاف با دنبال‌کننده‌ها در میان بگذارید و تا جایی که می‌توانید برای این مسابقه در دنیای مجازی تبلیغ کنید تا اشتیاق بیشتری در کاربران ایجاد شود.

برترین‌ها: سعی کردیم تمام روش‌های اثبات‌شده‌ای که دریافت لایک بیشتر در اینستاگرام را به دنبال دارد با شما در میان بگذاریم، از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های مفیدی در تعامل با اینستاگرام دارید و راه‌هایی را برای گرفتن لایک بیشتر بلد هستید، در پایان پیشنهاد می‌کنیم این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.
منبع: hopperhq