کد خبر: ۲۶۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۵

سیل در روسیه دست‌کم پنج کشته بر جا گذاشت/ پوتین به سیبری رفت

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در پی سیل در منطقه سیبری در شمال روسیه که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد، رئیس‌جمهور روسیه در بازگشت از نشست گروه 20 راهی منطقه شد.
 به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در پی سیل در منطقه سیبری در شمال روسیه که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد، رئیس‌جمهور روسیه در بازگشت از نشست گروه 20 راهی منطقه شد.

به گزارش فارس، در پی سیل در منطقه سیبری واقع در شمال روسیه، دست‌کم پنج نفر کشته شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در استان «ایرکوتسک» بارش شدید باران به سرریز شدن آب در دریاچه «بایکال» و رودخانه «آنگارا» منجر شد که مرگ دست‌کم پنج نفر و زخمی شدن و آسیب دیدن صدها نفر را به دنبال داشت.

«ایوگنی زینیشف» وزیر امور اضطراری روسیه در این مورد به خبرگزاری اینترفکس گفت که پنج نفر که گمان می‌رود یکی از آنها کودک بوده است، کشته شدند. تعداد افرادی که آسیب دیده‌اند هم دست‌کم ۳۵۰ نفر گزارش شده است.

شدت آسیب‌های سیل در حدی است که دست‌کم ۱۰ هزار نفر دچار مشکل شده‌اند. دسترسی به حداقل ۵۰ روستا در حوالی دریاچه بایکال غیرممکن شده‌ و شهر بزرگ «براتسک» هم آسیب دیده است. علاوه بر اینها، بیش از چهار هزار ساختمان، پل و راه ویران شده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پی باز گذشت از نشست گروه ۲۰، به نواحی که در آنها سیل جاری شده بود، رفت.

رئیس‌جمهور روسیه بر لزوم تامین هر چه سریعتر سرپناه و برنامه‌ریزی برای بازسازی زیر ساخت‌ها در نواحی یاد شده، پیش از آغاز زمستان تاکید کرد و از بازرگانان و فعالان اقتصادی هم خواست که از اقداماتی که به افزایش بهای اقلام خوراکی در منطقه منجر می‌شود، خودداری کنند. پوتین همچنین فرمان داد که کودکان و والدینشان هر چه زودتر به مناطق امن در این کشور منتقل شوند.

با توجه به  امکان تداوم بارش‌ها، در منطقه سیبری، حالت فوق العاده اعلام شده است.