کد خبر: ۲۶۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۷

اپلیکیشن‌هایی که بیش‌از یک‌میلیارد دلار ارزش دارند

حتماً در جریان هستید که کاربران گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ از مرز ۵ میلیارد نفر عبور می‌کند و به همین دلیل نیز اپلیکیشن‌ها، بازار گسترده‌ای در گوشی‌های‌هوشمند در پیش روی خود دارند و به لطف این تعداد کاربر، اپلیکیشن‌هایی را سراغ داریم که به درآمد‌های میلیارد دلاری رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دنیای دیجیتال نه تنها سبک زندگی انسان‌ها را تغییر داده بلکه تجارت و کاسبی را متفاوت کرده و این روز‌ها نحوه انجام بسیاری از کار‌ها دگرگون شده است. یکی از این موارد را می‌توان گوشی‌های هوشمند نام برد که با سرانگشتی کاربر را به دنیایی جذاب و متنوع هدایت می‌کند و هزار و یک اطلاعات مختلف را پیش‌روی او قرار می‌دهد. گوشی‌های هوشمند عمر کمی دارند و به‌رغم اینکه تنها چیزی بیشتر از ۱۰ سال از حضور این گوشی‌ها در بازار می‌گذرد شاهد پیشرفت چشمگیر آن‌ها هستیم.

از طرف دیگر امکاناتی که گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهند به همه‌گیر شدن این گوشی‌ها کمک کرده و این روز‌ها کسی را سراغ نداریم که گوشی‌هوشمند نداشته باشد، تمامی این موارد دست به دست هم داده تا هزار و یک اپلیکیشن را برای گوشی‌های هوشمند سراغ داشته باشیم. در این بین اگر به آمار و ارقام دنیای دیجیتال علاقه داشته باشید حتماً در جریان هستید که کاربران گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ از مرز ۵ میلیارد نفر عبور می‌کند و به همین دلیل نیز اپلیکیشن‌ها، بازار گسترده‌ای در گوشی‌های‌هوشمند در پیش روی خود دارند و به لطف این تعداد کاربر، اپلیکیشن‌هایی را سراغ داریم که به درآمد‌های میلیارد دلاری رسیده‌اند.

به همین منظور در ادامه به اپلیکیشن‌هایی اشاره می‌کنیم که بیشتر از یک میلیارد دلار ارزش دارند.

اینستاگرام، ۱۰۰ میلیارد دلار

امکان ندارد اهل شبکه‌های اجتماعی باشید و اینستاگرام را نشناسید، این شبکه اجتماعی بزرگ و عکس‌محور، امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بعید می‌دانیم روزی سپری شود و با گوشی هوشمند خود سری به اینستاگرام نزنید. جالب است بدانید اینستاگرام چند سال پیش توسط فیس‌بوک خریداری شد و انصافاً هم باید گفت یکی از بهترین خرید‌های فیس‌بوک شناخته می‌شود و سودسرشاری را راهی جیب‌های مارک زاکربرگ کرده است.

جالب‌تر اینجاست که فیس‌بوک، اینستاگرام را با قیمتی حدود ۱ میلیارد دلار خریداری کرد و در زمانی که اینستاگرام به فیس‌بوک فروخته شد، این اپلیکیشن امکانات زیادی نداشت، اما باز هم عکس‌محور بودن اینستاگرام به یکی از نقاط مثبت این اپلیکیشن تبدیل شد و پس از خرید نیز فیس‌بوک از هر فرصتی برای بهینه‌تر کردن اینستاگرام بهره می‌گیرد.

این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی زیادی را شاهد هستیم و معیار ارزش این شبکه‌های اجتماعی را تعداد کاربران فعال آن‌ها مشخص می‌کند، اینستاگرام در حال حاضر به لحاظ تعداد کاربران از فیس‌بوک عقب‌تر است، اما آمار‌ها از این حکایت دارد که کاربران وقت بیشتری را در اینستاگرام نسبت به فیس‌بوک سپری می‌کنند. به این ترتیب باید دید با توجه به افزایش امکانات به اینستاگرام و حضور تعداد کاربران بیشتر در این شبکه اجتماعی، در آینده اینستاگرام به چه صورت رشد میکند و ارزش این اپلیکیشن تا کجا افزایش پیدا خواهد کرد.

وِیز، ۱.۳ میلیارد دلار

اپلیکیشن‌های مسیریاب به یار و همدم راننده‌ها تبدیل شده‌اند و راننده‌ای را سراغ نداریم که مسیر خودش را در میان کوچه‌های پر پیچ و خم شهر‌های شلوغ به لطف این اپلیکیشن‌ها پیدا نکند. به همین دلیل نیز چندین اپلیکیشن مسیریاب معتبر را شاهد هستیم که هر کدام ویژگی‌ها و نقص‌های خاص خود را دارند.

گوگل نیز که علاقه‌زیادی به برنامه‌های نقشه‌خوان دارد، پس از موفقیت اپلیکیشن نقشه‌خوان وِیز، به خرید این پلیکیشن تمایل نشان داد، جالب است بدانید ویز به اندازه‌ای خوب بود که به‌سرعت در کنار گوگل، شرکت‌های بزرگی مانند اپل و فیس‌بوک نیز به خرید اپلیکیشن اقدام کردند و پس از چانه‌زنی‌های فراوان در نهایت این گوگل بود که موفق به خرید وِیز با قیمت ۱.۳ میلیارد دلار شد.

ویز همانند دیگر اپلیکیشن‌های میلیاردی این فهرست، عمر کوتاهی دارد و اولین بار در سال ۲۰۰۶ با امکانات محدود در یک منطقه جغرافیایی مشخص عرضه شد. این اپلیکیشن در حال حاضر از ۴۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و کاملاً مطمئن هستیم سودی که وِیز راهی جیب گوگل می‌کند باعث شود تا گوگل به این زودی‌ها فکر فروش ویز به سرش نزند، در نتیجه در حال حاضر نمی‌توان قیمت دقیقی روی ویز گذاشت، اما مطمئن هستیم با اپلیکیشنی سر و کار داریم که قیمت آن چندین میلیارد دلار است.

اوبِر، ۶۲ میلیارد دلار

مطمئن هستیم اپلیکیشن‌های حمل و نقل اینترنتی معرف حضور شما هستند و چه بسا که تاکنون سرویس‌های زیادی از این اپلیکیشن‌ها گرفته باشید. در میان اپلیکشن‌های حمل و نقل در سطح جهانی، اوبر حرف اول را می‌زند. این اپلیکیشن که مدیریت اجرایی آن در اختیار دارا خسروشاهی است حمل و نقل سنتی را دگرگون کرد و نمونه‌های ایرانیزه زیادی را در ایران نیز شاهد هستیم که انصافاً هم خدمات خوبی می‌دهند.

اوبر در حال حاضر در سطح جهانی برای ارائه سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی پیشرو است و پول خوبی هم از این راه به جیب می‌زند. در این زمینه می‌توان به گزارش اوبر در بازه زمانی سه ماه اول سال ۲۰۱۸ میلادی اشاره کرد که ظاهراً اوبر در این بازه زمانی سه ماهه چیزی معادل ۲.۴۶ میلیارد دلار در‌آمد داشته است. یکی از دلایل مهم افزایش چشمگیر در آمد اوبر را می‌توان در حضور اوبر در بازار‌های جهانی دانست. ناگفته نماند که اوبر در بسیاری از کشور‌ها مانند چین، بلغارستان، مجارستان و دانمارک منع فعالیت دارد و بدون شک اگر اوبر در این کشور‌ها نیز خدمات می‌داد شاهد افزایش بسیار بیشتر ارزش اوبر بودیم.

این روز‌ها اوبر برنامه‌های زیادی برای خودرو‌های خودران دارد و چه بسا که در آینده با‌عرضه خودرو‌های خودروان، درآمد اوبر افزایش تصاعدی پیدا کند. جالب است بدانید اپلیکیشن لیفت (Lyft) به‌عنوان مهم‌ترین رقیب اوبر شناخته می‌شود و تنها ۱۵ میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است.

واتساپ، ۱۹ میلیارد دلار

تجربه نشان داده اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در میان پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند و واتساپ، بهترین نمونه از یک اپلیکیشن پیام‌رسان تمام‌عیار است. این اپلیکیشن پیام‌رسان در حال حاضر به‌عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین اپلیکیشن پیام‌رسان در دنیا شناخته می‌شود و ماهانه ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد.

واتساپ با جذب کاربران در کشور‌های مختلف، به سرعت توانست نظر فیس‌بوک را جلب کند و به همین دلیل نیز فیس‌بوک واتساپ را با قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. جالب اینجاست خبر خرید واتساپ زمانی در فضای اینترنت منتشر شد که خبر‌هایی از خرید اینستاگرام توسط فیس‌بوک را نیز شاهد بودیم. جالب‌تر اینکه فیس‌بوک زمانی واتساپ را خریداری کرد که این اپلیکیشن در هر سال ۲ میلیارد دلار درآمد داشت و هیچ‌کسی فکرش را نمی‌کرد که واتساپ سودچندانی روانه جیب فیس‌بوک کند.

کارشناسان دنیای فناوری خرید واتساپ توسط فیس‌بوک را به دلیل جمع آوری دیتا و اطلاعات می‌دانند. به‌عبارت دیگر، فیس‌بوک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و کلان‌داده‌ها شناخته می‌شود و با جمع‌آوری سلیقه‌های کابران، به آن‌ها تبلیغاتی در راستای سلیقه کاربران نمایش می‌دهد و با توجه به نزدیک به نیم‌میلیارد نفر کاربر فعالی که از واتساپ استفاده می‌کنند می‌توان گفت فیس‌بوک به راحتی به اطلاعات بیشماری از کاربران دست پیدا کرده است.

کندی کراش، ۵.۹ میلیارد دلار

گوشی‌های هوشمند امکانات کاربردی زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما انصافاً باید اعتراف کرد این گوشی‌ها بساط سرگرمی کاربر را نیز فراهم می‌کنند و همین قضیه نیز باعث شده تا بازی‌های موبایل طرفداران زیادی پیدا کنند. با این حساب مطمئن هستیم در حال حاضر دست‌کم یک یا چند بازی در موبایل خود نصب دارید و چه بسا که یکی از این بازی‌ها، کندی کراش باشد.

جالب است بدانید بازی‌های موبایل را نباید دست‌کم گرفت و از صنعت بسیار سودآوری صحبت می‌کنیم که درآمد بی‌شماری دارد و پیشرفت گوشی‌های هوشمند به افزایش این در‌آمد نیز کمک می‌کند. جالب‌تر اینکه شرکت کینگ (King)، به‌عنوان سازنده و توسعه‌دهنده بازی کندی کراش، روزانه حدود ۳.۵ میلیارد دلار درآمد داشت و این سودسرشار، شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision blizzard) را برآن داشت تا بازی کندی کراش را با قیمت نجومی ۵.۹ میلیارد دلار خریداری کند.

جورج برکوُسکی (George Berkowski)، بنیان‌گذار بازی کندی کرش، کتاب جالبی با نام «چگونه یک اپلیکیشن میلیارد دلاری بسازیم»، را نوشته است که اگر برنامه‌نویس موبایل هستید مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اسنپ‌چت، ۱۶ میلیارد دلار

اگر اخبار پیشرفت و توسعه شبکه‌های اجتماعی را دنبال کرده باشید حتماً در جریان هستید که اسنپ‌چت به‌عنوان یک اپلیکیشن پیام‌رسان و شبکه‌اجتماعی با محوریت جوان‌ها توسعه داده شد و به سرعت توانست میلیون‌ها نفر کاربر را جذب خود کند. محبوبیت اسنپ‌چت به جایی رسید که فیس‌بوک به فکر خرید این اپلیکیشن افتاد و مبلغ گزاف ۴ میلیارد دلار را برای خرید اسنپ‌چت پیشنهاد داد.

این پیشنهاد به مذاق مدیران اسنپ‌چت خوش نیامد و دست‌رد به سینه فیس‌بوک زدند. مدیران اسنپ‌چت مسیر‌های مختلفی را برای افزایش درآمد امتحان کردند و بیشتر این روش‌ها بازخورد خوبی نداشت، مدتی بعد نیز گوگل پیشنهاد خرید اسنپ‌چت را با مبلغ باورنکردنی ۳۰ میلیارد دلار داد که مدیران اسنپ‌چت باز هم ترجیح دادند روی گوگل را به زمین بزنند و این پیشنهاد دیوانه‌وار را هم رد کردند. از آن زمان نزدیک به ۲ سال می‌گذرد و به‌رغم اینکه اسنپ‌چت حدود ۱۶ میلیارد دلار قیمت دارد، ارزش این اپلیکیشن رو به پایین است و بعید به نظر می‌رسد سلاطین بزرگ فناوری برای خرید اسنپ‌چت پیشنهاد دندان‌گیر دیگری به اسنپ‌چت بدهند.

پرندگان خشمگین، ۱ میلیارد دلار

در این قسمت از اپلیکیشن‌های میلیارد دلاری به اپلیکیشنی رسیدیم که مطمئن هستیم برای امتحان هم که شده آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید، بازی پرندگان خشمگین که طرفداران زیادی در دنیا دارد، داستان موفقیت این بازی برای نقل قول در کتاب‌ها و سخنرانی‌های انگیزشی مناسب است و شرکت ریویو (Rivio)، پس از اینکه بار‌ها شانس خود را در انتشار اپلیکیشن‌های مختلف امتحان کرد و دست خالی بیرون آمد، تصمیم گرفت تمام دار و ندارش را برای توسعه یک اپلیکیشن اختصاص دهد، خوشبختانه ریسک شرکت ریویو بازخورد خوبی داشت و توسعه اپلیکیشن بازی پرندگان خشمگین، درآمدی نجومی برای این شرکت به‌دنبال داشت.

بازی پرندگان خشمگین، بازی جذاب و اعتیادآوری است که نسخه‌های زیادی از آن را شاهد بوده‌ایم. پس از موفقیت این بازی، شرکت رویو محصولات جانبی دیگری مانند اسباب‌بازی‌های پرندگان خشمگین را روانه بازار کرد تا سودآوری بیشتری را تجربه کند. یک فیلم سینمایی نیز با الهام از بازی پرندگان خشمگین ساخته شده و این فیلم نیز فروش خوبی را شاهد بود.

تمامی این موارد دست به دست هم داد تا ارزش اپلیکیشن بازی پرندگان خشمگین به بیشتر از ۲ میلیارد دلار برسد، اما ناگهان ورق برگشت و شرکت ریویو شاهد کاهش مخاطبان بازی پرندگان خشمگین بود، این کاهش ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۱۸ اعلام شود که سهام ریویو به نصف کاهش پیدا کرده و اپلیکیشن بازی پرنده‌های خشمگین نزدیک به ۱ میلیارد دلار قیمت دارد.

وایبر، ۹۰۰ میلیون دلار

در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری شد و از آن زمان شاهد افزایش ارزش این اپلیکیشن پیام‌رسان هستیم.

در سال ۲۰۱۴ شاهد معامله‌ها و عدد‌های نجومی در بازار اپلیکیشن‌ها بودیم که یکی از این موارد به معامله اپلیکیشن پیام‌رسان وایبر مربوط می‌شود، بازار اپلیکیشن‌های پیام‌رسان همیشه داغ است و چندین اپلیکیشن میلیارد دلاری را سراغ داریم که تلاش‌های زیادی برای حضور بیشتر در این بازار دارند. وایبر نیز یکی از همین اپلیکیشن‌ها است که تعداد کاربران فعال آن در هر ماه از یک میلیارد نفر تجاوز می‌کند و در کشور‌های شرقی و به‌خصوص روسیه تعداد کاربران فعال وایبر حتی از واتساپ نیز بیشتر است.

با توجه به اینکه وایبر در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری شد و از آن زمان تاکنون نیز شاهد افزایش کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان هستیم، بدون شک این روز‌ها وایبر قیمتی بیشتر از یک میلیارد دلار دارد.

تانگو، ۱.۷ میلیارد دلار

تجربه نشان داده است شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هرکدام سعی در حضور در یکی از مناطق جغرافیایی دنیا را دارند تا از این طریق با بدست آوردن کاربر بیشتر، ارزش سهام خود را نیز افزایش دهند.

تانگو نیز یکی دیگر از همین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است که امکانات خاصی دارد و مدتی پیش، جک ما (Jack Ma)، میلیاردر چینی حدود ۲۱۵ میلیون دلار برای توسعه اپلیکیشن تانگو سرمایه‌گذاری کرد تا ارزش این اپلیکیشن مبلغی برابر با ۱.۷ میلیارد دلار برآورد شود. ناگفته نماند رقابت تنگ و فشرده در میان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان باعث شده تا تانگو مدتی پیش تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کند و به همین دلیل احتمال دارد ارزش اپلیکیشن تانگو در آینده‌ای نزدیک به مقداری کمتر از چیزی که فعلاً هست سقوط کند.

کلش آو کلنز، ۱۰.۲ میلیارد دلار

بازی موبایلی کلش آو کلنز که در میان ما ایرانی‌ها به نام «جنگ قبایل» نیز شناخته می‌شود یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایل در دنیا است و از بازی برای شما صحبت می‌کنیم که به احتمال زیاد هم اکنون این بازی را در گوشی خود نصب دارید.

این بازی پرطرفدار در سال ۲۰۱۲ برای آیفون‌ها منتشر شد و یک سال بعد نیز به گوشی‌های اندرویدی راه پیدا کرد و از بازی برای شما می‌گوییم که در طول گذشت چند سال، محبوبیت خود را از دست نداده و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. کلش آو کلنز ماه‌ها در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل به‌عنوان پردانلودترین اپلیکیشن قرار گرفت و این بازی تنها در سال ۲۰۱۷ مبلغ گزاف ۲ میلیارد دلار سود راهی سازنده‌هایش کرد.

شرکت سوپرسل (SuperCell) به‌عنوان توسعه‌دهنده این بازی چیزی نزدیک به ۷ سال سابقه دارد و تنها ۴ بازی توسعه‌داده که تمام این بازی‌ها فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. سوپرسل در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت هنگ‌کنگی تنسنت (Tencent) با قیمت ۱۰.۲ میلیارد دلار خریداری شد و با توجه به سابقه‌ای که از سوپرسل سراغ داریم بعید به نظر می‌رسد بازی‌های این شرکت به این زودی‌ها فراموش شوند و همچنان سودآوری سرشاری را تجربه خواهند کرد.

ناگفته نماند بازی‌های ویدئویی طرفداران زیادی دارد و مبالغ نجومی را در این صنعت شاهد هستیم، در این زمینه می‌توان به نمونه‌های موفقی مانند فورتنایت (Fortnite) یا پاپجی (Pubg)، اشاره کرد. این بازی‌ها درآمد سرشاری دارند و نسخه‌های فورتنایت و پابجی برای موبایل نیز عرضه شده، اما از آنجایی که اولین بار این بازی‌ها را در دیگر پلتفرم‌ها شاهد بودیم، در این فهرست به آن‌ها اشاره نشد.

فلیپ‌بُرد، ۸۰۰ میلیون دلار

اپلیکیشن‌ها نیز همانند هر محصول دیگری باید در زمان مناسب عرضه شوند تا سودآوری بیشتری را تجربه کنند. یکی از نمونه‌های بارز زمان‌بندی مناسب برای انتشار یک اپلیکیشن را در فلیپ‌برد سراغ داریم. این اپلیکیشن با هدف مخاطبین آی‌پد‌ها (iPad) منتشر شد و به‌سرعت توانست در میان ۱۰ اپلیکیشن محبوب آی‌پد قرار بگیرد.

اگر اهل خواندن خبر‌های اینترنتی باشید به‌احتمال زیاد فلیپ‌برد را می‌شناسید و به‌خوبی می‌دانید از یکی از بهترین اپلیکیشن‌های خبرخوان صحبت می‌کنیم. توسعه‌دهندگان فلیپ‌برد به دنبال رواج بیشتر گوشی‌های هوشمند، این اپلیکیشن را برای گوشی‌های هوشمند نیز توسعه دادند و پس از مدتی نیز شاهد انتشار نسخه اندرویدی فلیپ‌برد بودیم.

ناگفته نماند دنیای خبررسانی تغییرات زیادی را در چند سال اخیر شاهد بوده و به‌رغم اینکه فلیپ‌برد در سال ۲۰۱۴ حدود ۸۰۰ میلیون دلار قیمت گذاری شده بود و مطمئن هستیم این روز‌ها قیمتی بیشتر از یک میلیارد دلار دارد، باز هم احتمال می‌رود که در چند سال آینده بازار اپلیکیشن‌های خبررسان کساد شود و کاربران روش‌های دیگری را برای دنبال کردن خبر‌ها به کار بگیرند.

کاکائوتاک، ۹.۸ میلیارد دلار

این اپلیکیشن در ابتدا با هدف پیام‌رسانی عرضه شد و اکنون سرویس‌های مختلفی مانند بانکداری، حمل و نقل اینترنتی، بازی، موسیقی و سفارش غذا را نیز پوشش می‌دهد. در بالا برای شما از شرکت هنگ‌کنگی تنسنت گفتیم، این شرکت که در‌واقع یک هولدینگ بسیار بزرگ و بین‌المللی است به عنوان یکی از بزرگترین سهام‌داران کاکائوتاک، برنامه‌های زیادی برای این اپلیکیشن دارد.

کاکائوتاک در حال حاضر ۹.۸ میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده و با توجه به رشدی که در این اپلیکیشن سراغ داریم کاملاً مشخص است که در آینده‌ای نزدیک ارزش آن از یک میلیارد دلار نیز بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر کاکائوتاک چیزی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر کاربر در سرتاسر دنیا دارد و از آنجایی که سرویس‌های مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد، انتظار می‌رود در آینده باز هم شاهد افزایش کاربران کاکائوتاک باشیم.

وی‌چت، ۱۰۰ میلیارد دلار

در این قسمت نیز به یک اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر رسیدیم که شرکت بزرگ هنگ‌کنگی تنسنت مالکیت آن را در اختیار دارد، جالب است بدانید تنسنت اولین شرکت چینی به‌حساب می‌آید که ارزشی بیشتر از ۵۰۰ میلیارد دلار دارد و به لحاظ آمار و ارقام ارزش این شرکت چیزی نزدیک به نصف ارزش اپل است.

وی‌چت کاربران زیادی در چین و کشور‌های اطراف آن دارد، این اپلیکیشن در ابتدا با هدف پیام‌رسانی منتشر شد و در نهایت شاهد اضافه شدن امکاناتی برای بانکداری و انتقال پول در وی‌چت بودیم. تعامل راحت با اپلیکیشن وی‌چت باعث شده تا بسیاری از کاربران چینی برای معامله‌های خود از سرویس‌های بانکداری وی‌چت کمک بگیرند. در نتیجه وی‌چت در حال حاضر روزانه چیزی نزدیک به ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

جالب است بدانید هولدینگ تنسنت علاقه بسیار زیادی در حضور بیشتر در دنیای تجارت دیجیتال دارد و سال گذشته میلادی ۱۲ درصد سهام اسنپ‌چت را خریداری کرد و ۵ درصد از سهام شرکت تسلا نیز در اختیار تنسنت است.

شزم، ۱ میلیارد دلار

شزم بهترین اپلیکیشن برای پیدا کردن موسیقی است و به همین دلیل نیز در میان کاربران علاقه‌مند به موسیقی طرفداران زیادی دارد. تاریخچه شرکت سازنده اپلیکیشن شزم به سال ۱۹۹۹ میلادی باز می‌گردد و برای کاربرانی که شزم را نمی‌شناسند باید بگوییم که این اپلیکیشن توانایی خاصی در پیدا کردن ترانه‌ها با اجرای قسمتی از آن ترانه دارد. در زمان قبل از دنیای دیجیتال، شزم در‌واقع یک سرویس تلفنی بود که کاربر با گرفتن شماره‌ای و پخش مقداری از ترانه دلخواه خود، نام این ترانه را از طریق سرویس تلنفی شزم پیدا می‌کرد.

ایده‌خلاقانه‌ای که پشت سرویس شزم نهفته بود باعث شد تا در گوشی‌های هوشمند نیز حضور چشمگیری داشته باشد و استفاده از این اپلیکیشن، قیمت آن را تا حد ۱.۲ میلیارد دلار نیز افزایش داد. اپل که متوجه محبوبیت شزم شده بود در دسامبر سال ۲۰۱۷، این اپلیکیشن را با قیمت ۴۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و از آن زمان تاکنون شاهد بهینه‌سازی‌های زیادی در شزم بوده‌ایم که افزایش ارزش این اپلیکیشن را نیز به دنبال داشته است.

اسکوئر، ۱۹ میلیارد دلار

اگر به تاریخچه شبکه‌های اجتماعی علاقه داشته باشید به‌احتمال زیاد نام توئیتر و مؤسس آن جک دورسی (Jack Dorsey)، به گوش شما خورده است. جک دورسی از آن دسته کارآفرین‌های پرتلاشی است که در کنار توئیتر، سرویس محبوب دیگری با نام اسکوئر را نیز به‌راه انداخته است. این اپلیکیشن در‌واقع یک سرویس بانکداری همراه است که پس از مدت کوتاهی به محبوبیت زیادی رسید و در یک بازه زمانی، ارزش اپلیکیشن اسکوئر حتی از ارزش توئیتر نیز بیشتر شد.

اسکوئر در حال حاضر به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های پیشگام در پرداخت موبایل به‌حساب می‌آید و به همین دلیل نیز ارزش این اپلیکیشن دائم در حال افزایش است.

برترین‌ها: در این قسمت به پایان فهرست اپلیکیشن‌های میلیارد دلاری ۲۰۱۹ رسیدیم، از آنجایی که اپلیکیشن‌های سودآور زیادی را در ایران شاهد هستیم، پیشنهاد می‌کنیم شما هم تجربه‌های خود را از تعامل با اپلیکیشن‌های پرسود و گران‌قیمت در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.