کد خبر: ۲۶۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۵۸

هیجان علی نصیریان از دیدن مجسمه‌اش +عکس

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، علیرضا تابش مدیرعامل فارابی و علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر روز جمعه ۱۴ تیرماه از دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر روز جمعه ۱۴ تیرماه از دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران واقع در عمارت عین الدوله، نگارخانه برگ بازدید کردند.


یکی از مجسمه‌های مفاخر معاصر که در این سمپوزیوم در حال ساخت است، به علی نصیریان تعلق دارد که توسط مهناز نوروزی شهری هنرمند مجسمه‌ساز در حال تکمیل شدن است.
علی نصیریان در بازدید از سمپوزیوم گفت: وقتی قرار است پرتره هنرمند شناخته شده‌ای ساخته شود، کار را باید به مجسمه سازان برجسته و صاحب سبک بسپارند تا نتیجه کار خوب باشد.

وی پس از مواجهه با مجسمه پرتره اش بیان کرد: از دیدن این مجسمه هیجان زده شده‌ام و خیلی حس خوبی نسبت به این پرتره دارم. این سومین مجسمه ای است که از من ساخته شده است.

نصیریان در ادامه بیش از ۳۰ دقیقه در محل ساخت مجسمه اش نشست تا مجسمه ساز جوانی که مشغول ساخت پرتره او بود، بتواند از چهره‌اش طراحی کند.

وی همچنین درباره جانمایی مجسمه اش در شهر نیز گفت: برای من فرقی نمی‌کند مجسمه‌ام کجا نصب شود، اما چنین مجسمه هایی باید در مکان هایی که هم هنرمندان و هم مردم حضور دارند، از جمله تئاتر شهر یا پارک خانه هنرمندان نصب شوند.

این هنرمند پیشکسوت بیان کرد: مردم نسبت به هنرمندان عرصه‌های مختلف حساسیت خاصی دارند و باید در انتخاب شخصیت‌هایی که قرار است پرتره شان ساخته شود، سخت گیری بیشتری صورت گیرد. باید پرتره هنرمندانی ساخته شود که درعرصه خود شاخص هستند./مهر