کد خبر: ۲۶۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۰

۱۴ مورد ابتلا به تبِ کریمه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ نفر بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو از ابتدای امسال تاکنون‌ در استان شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ شهروند در سطح استان سیستان و بلوچستان به بیماری خونریزی دهنده «تب کریمه کنگو» مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیشترین آمار یعنی ۹ نفر آنها مربوط به زاهدان بوده است.

وی عامل اصلی ابتلای این افراد به بیماری تب کریمه کنگو را تماس با دام‌های آلوده که به صورت غیرمجاز ذبح می‌شوند عنوان کرد و ادامه داد: در پی اعلام احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو پس از تائیدیه دانشگاه علوم پزشکی نیروهای دامپزشکی برای ارزیابی و نظارت به مناطق مذکور اعزام شدند تا علت اصلی انتقال این ویروس که در سه حالت نگهداری دام در خانه، گوشت خریداری شده یا ارتباط بیمار با دام بوده را ارزیابی کنند که مشخص شد عمده علت ابتلای این افراد به بیماری تماس با دامی بوده که به صورت غیرمجاز ذبح شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از شهروندان درخواست کرد برای تهیه گوشت سفید و قرمز موردنیاز خود به مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی سیستان و بلوچستان مراجعه کنند و از کشتار دام در منازل و تماس با خون و ترشحات دام به شدت خودداری کنند./مهر