کد خبر: ۲۶۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۸

ترامپ بودجه شهر واشنگتن را بلعید

شهردار واشنگتن دی سی بامداد روز پنج شنبه با انتقاد از دونالد ترامپ در برپایی جشن پر هزینه روز استقلال در چهارم جولای (۱۳ تیر) گفت؛ هزینه این مراسم شهر واشنگتن دی سی را ورشکست کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ و ‌به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «موریل بوسر» در نامه‌ای به کاخ سفید گفت؛ مراسم پر هزینه جشن روز استقلال و رژه نظامی طراحی شده توسط رئیس جمهوری باعث شد تا موجودی صندوق ویژه شهر واشنگتن دی سی که برای تأمین اقدامات ضد تروریستی تشکیل شده بود ، خالی شود.

وی خطاب به ترامپ گفت؛ هزینه استفاده شده از صندوق برای برنامه های جشن روز استقلال چهارم جولای شما و رژه نظامی بعد از آن ۱.۷ میلیون دلار برای صندوق برنامه ریزی اضطراری و امنیت (ESPF) هزینه در بر داشته است.

چند روز قبل از برگزاری جشن روز استقلال، ارتش آمریکا به شهروندان واشنگتن اطلاع داده که اگر در خیابان‌های پایتخت تانک دیدند، وحشت نکنند. تانک‌ها برای رژه نظامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به خیابان‌ها می‌آیند.

روز استقلال آمریکا که با نام چهارم ژوئیه نیز شناخته می‌شود، یادآور تصویب اعلامیهٔ استقلال ایالات متحدهٔ آمریکا در سال ۱۷۷۶ است./ایرنا