کد خبر: ۲۶۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۸

توزیع کاغذ با ارز نیمایی از هفته آینده

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: دو هزار تن کاغذ از هفته آینده با ارز نیمایی بین روزنامه های کشور توزیع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد خدادادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد ظهر پنج شنبه در نشست با خبرنگاران خراسان رضوی که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کاغذ در کشور هست اما کاغذی که با استفاده از ارز نیمایی باشد، محدود است و از آن جایی که معتقدیم امروز در خط مقدم جبهه جنگ، رسانه‌ها قرار دارند، این موضوع شبانه روزی در حال پیگیری است و یکی از دغدغه‌های اصلی وزیر ارشاد است.

وی افزود: متأسفانه شرایط کشور به گونه تغییر کرد که ارز کشور به حداقل رسید و واردات کاغذ ارزان قیمت کاهش پیدا کرده و تقریباً متوقف شد اما تأکیدی که همه مسئولین داشتند این بود که کاغذ رسانه‌ها به اندازه دارو برای مردم مهم است.

معاون مطبوعاتی و رسانه‌ای وزارت ارشاد تصریح کرد: از اوایل تیرماه ما وارد فرایند واردات شدیم، در این مدت هم برای اینکه رسانه‌ای با مشکل جدی برخورد نکند، هزار و ۷۰۰ تن از کاغذهایی که از سال قبل با ارز نیمایی وارد شده بود به مقدار کم در اختیار روزنامه‌ها قرار دادیم. همچنین در هفته گذشته نیز اقدامات لازم برای سه هزار تن کاغذ را انجام دادیم و روز چهارشنبه آقای همتی دستور تأمین ارز آن را هم دادند و امیدواریم اول هفته آینده دو هزار تن از آنها را کم کم توزیع کنیم.

وی در پاسخ به موضع وزارت ارشاد نسبت به توهین به جامعه خبرنگاری که توسط معاون شهردار مشهد صورت گرفت، خاطر نشان کرد: اینکه هر انسانی فارغ از جایگاهش توهین کند پذیرفته نیست و اگر مسئولیتی داشته باشد این بار سنگین‌تر است. طبیعتاً از افرادی که در کارهای فرهنگی هستند انتظار بیشتری داریم، خصوصاً کسی که در کنار بارگاه رضوی است، مسولیتش سنگین‌تر می‌شود اما برای اینکه به دادگاه شکایت کنیم، سازو کار حقوقی وجود ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه درد جامعه ما بیان ما است، ما اگر حرف نقد را با بیانی خوب بگوییم، قطعاً پذیرفته می‌شود.این اتفاق هم تجربه خوبی است برای افرادی که در مسولیت‌های مختلف قرار می‌گیرند، که بدانند در اولین قدم به پاسخ گویی با بیان مناسب نیاز دارند.

وی تاکید کرد: قانون نظام صنفی الان در مجلس است اما بین خود خبرنگاران اختلاف نظر وجود دارد. انچه از ارشاد بر می‌آید یکی بحث بیمه است که ساز و کار آن وجود دارد و باید تقویت شود و با جدیت پیگیری شود.

معاون وزیر بیان کرد: مرحله دوم سامانه‌ای است که در سازمان تأمین اجتماعی است که افراد می‌توانند خویش بیمه‌ای شوند و ما یک تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم. همچنین مرحله سوم صندوق حمایت از هنرمندان است که سه نفر را با توجه شاخص‌ها ثبت نام کردند.

خددادی در خصوص این صندوق اضافه کرد: اما اینجا بحثی وجود دارد که گفته می‌شود تعدادی از این افراد خبرنگار نیستند و مرتبط با رسانه هستند. به همین دلیل تیمی را برای بررسی این موضوع قرار داده‌ایم./مهر