کد خبر: ۲۶۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۸

کره جنوبی: نیروی نظامی به تنگه هرمز اعزام نمی کنیم؛ آمریکا هم چنین درخواستی از ما نکرده

یک مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی بامداد یکشنبه گفت: سئول تا کنون هیچ درخواستی از طرف آمریکا برای اعزام نیرو به تنگه هرمز دریافت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ از گزارش روزنامه کره هرالد، «کیم هیون چونگ» معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی که اخیراً با «چارلز کوپرمن» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن دیدار داشته، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به منطقه خلیج فارس، گفت: چنین بحثی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: بخشی از گفت وگوها در مورد خاورمیانه، تنگه هرمز و تبادل استانداردها بود، اما هیچ اشاره ای به افزایش نیرو در این منطقه صورت نگرفت.

به دنبال بالاگرفتن تنش میان کره جنوبی و ژاپن، معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی از روز چهارشنبه گذشته برای دیدار با مقامات آمریکایی در واشنگتن به سر می برد.

او پیشتر به خبرنگاران گفت که ایالات متحده پیشنهاد کرده است؛ مذاکرات سه جانبه در سطح بالا برای کمک به حل اختلاف ارائه دهد، اما ژاپن هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

ژاپن هفته گذشته محدودیت هایی بر صادرات مواد اساسی مورد استفاده در ساخت صفحه گوشی‌های همراه به کره جنوبی اعمال کرد که کره جنوبی این محدودیت‌ها را مغایر اصول سازمان جهانی تجارت خواند.

به گفته صاحبنظران، مناقشه ژاپن و کره جنوبی نشأت گرفته از حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی است که به موجب آن، شرکت‌های ژاپنی به پرداخت غرامت به قربانیان کار اجباری در طول حاکمیت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ محکوم شدند.

ژاپن ضمن انتقاد شدید از این حکم، اعلام کرد؛ همه غرامت‌های آن طبق معاهده دولت به دولت در سال ۱۹۶۵ پرداخت شد.