کد خبر: ۲۶۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۸۸

ضخیم شدن مو با درمان‌های خانگی شگفت انگیز

آیا با روش های خانگی برای ضخیم شدن مو آشنایی دارید؟ در مورد کم شدن بیش از حد موی خود نگرانید؟ آیا این امر منجر به افزایش قابلیت دید پوست سر شما می شود؟ به جای امتحان کردن مواد شیمیایی بر روی موهای خود برای افزایش حجم آن، از درمان های خانگی استفاده کنید که بر خلاف محصولات شیمیایی پوست سر شما را تغذیه می کنند و موی شما را تقویت می کنند. در این مقاله در مورد ضخیم شدن مو صحبت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در حالی که بافت مو خود را نمی توان تغییر داد، از داروهای خانگی برای ضخیم شدن مو می توان استفاده کرد و باعث می شود موی شما ضخیم و حجیم شود تا شما بتوانید با اطمینان خاطر سبک بی عیب و نقص خود را به نمایش بگذارید.

درمان های خانگی برای ضخیم شدن مو
بسیاری از عوامل مانند استرس، آلودگی، استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی، گرما و غیره ممکن است باعث نازک شدن مو شوند و باعث شوند مو به نظر آسیب دیده و مرده به نظر برسد. در اینجا برخی از درمان های خانگی برای ضخیم شدن مو که پوست سرتان را تغذیه می کنند و رشد مو را تغذیه می کنند آورده شده است در نتیجه به شما رشته های ضخیم و حجیم می دهد.

تخم مرغ
مجله پزشکی دکتر سلام: یکی از بهترین درمان های خانگی برای ضخیم شدن مو، تغذیه پوست سر شما با تخم مرغ است. موهای شما بیشتر از پروتئین ها ساخته شده اند و بهترین راه برای سالم نگه داشتن آن، فراهم کردن کیسه های ترشحی مو به اندازه کافی پروتئین است. تخم مرغ سرشار از پروتئین ها است و در نتیجه می تواند به تقویت موهای شما و ارتقای رشد آن کمک کند.

فواید بی شمار تخم مرغ برای مو وجود دارد. همچنین می توانید از تخم مرغ برای بهبود بافت مو کمک بگیرید. برای این کار یک قاشق سوپ خوری عسل، ۱ قاشق روغن زیتون و مقداری آب لیمو در یک تخم مرغ بریزید و به موهایتان بزنید. سپس بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید.

چگونه استفاده کنیم؟
یک تا دو تخم مرغ بردارید.
آن ها را هم بزنید و روی موهای مرطوب و پوست سر خود بمالید.
حداقل سی دقیقه صبر کنید.
بعد از آن موهای خود را با شامپو و آب گرم بشویید.
از این درمان به مدت دو بار در هفته برای چند هفته استفاده کنید و متوجه تفاوت میان موهای خود باشید.

2- عصاره پیاز و تاثیر آن بر ضخیم شدن مو
یک مطالعه کوچک که در ژورنال پوست منتشر شد نشان داد که استفاده از عصاره پیاز یکی از بهترین روش های رشد مو به عنوان تغذیه موی آسیب دیده است و همچنین می تواند به افزایش حجم آن کمک کند. به این دلیل است که پیاز غنی از گوگرد است که تولید کلاژن را تحریک می کند که رشد مو را افزایش می دهد و حجم آن را بهبود می بخشد. شما می توانید با مخلوط کردن آن با ماست و روغن نارگیل، تاثیر آن را افزایش دهید.

چگونه استفاده کنیم؟
آب پیاز را بگیرید و آن را از صافی رد کنید
به عصاره تصفیه شده، ماست و روغن نارگیل اضافه کرده و خمیر درست کنید.
خمیر را روی پوست سر خود بمالید و مدتی آن را بگذارید
بعد آن بشویید
این فرآیند را دو بار در هفته تکرار کنید تا به طور طبیعی موهای خود را ضخیم کنید.

3- روغن کرچک
چرب کردن مو برای حفظ ساختار سالم آن ضروری است، و اگر این اواخر از آن استفاده نکرده اید، موهای کدر و آسیب دیده مشاهده می کنید. به طور منظم، روغن  زدن به مو با روغن کرچک می تواند به طور قابل توجهی کیفیت موهای شما را بهبود بخشد و رشته های سالم تر و ضخیم را ایجاد کند. روغن کرچک نه تنها پوست سر را تغذیه می کند، بلکه ویتامین E موجود در آن رشد مو را افزایش می دهد و به آن ظاهر زیبایی می دهد.

چگونه استفاده کنیم؟
روغن را کمی گرم کنید
آن را با مالش دادن به آرامی با انگشتان خود روی پوست خود بمالید
موهای خود را با یک حوله بپوشانید و آن را به مدت سی دقیقه بگذارید.
پس از آن موهای خود را با شامپو و آب گرم بشوئید

4- آلوئه ورا و ضخیم شدن مو
آلوئه ورا یک درمان خانگی عالی است که می تواند برای پوست و مو مفید باشد. اگر شما موهای ضخیم و حجیم را آرزو می کنید، پس استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی موها را امتحان کنید. برای جلوگیری از خشکی پوست و مو مفید است و به طور موثر موی شما را تغذیه می کند در نتیجه باعث تقویت آن و افزایش رشد می شود.

گفته می شود آلوئه ورا بسیاری از مشکلات پوست و موی شما را از بین می برد. یک قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری عسل را به طور کامل مخلوط کنید و به موهای خود بزنید. پس از نیم ساعت بشویید. هر روز از آن استفاده کنید.

چگونه استفاده کنیم؟
برگ آلوئه ورا را بردارید
برگ را ببرید و ژل را بیرون بیاورید
ژل را به صورت مستقیم روی پوست سر خود بمالید
بگذارید سی دقیقه بماند و بعد موهایتان را بشوید.
هم چنین می توانید ژل آلوئه ورا را با نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید.

5- روغن زیتون
روغن زیتون خاصیت شگفت انگیزی دارد که آن را برای موهای شما مفید می سازد. این گیاه غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی ضروری است که سلامت مو های شما را افزایش می دهد. در نتیجه، ماساژ دادن روغن به موهای شما می تواند به شما رشته های ضخیم تر و سالم تر مو را بدهد. آن همچنین موهای شما را نرم می کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

چگونه استفاده کنیم؟

کمی روغن را گرم کنید
روغن را با استفاده از انگشتان خود روی پوست خود ماساژ دهید
آن را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بگذارید
پس از آن موهای خود را با استفاده از شامپو ملایم بشویید.
متناوبا، شما می توانید مقداری عسل به روغن اضافه کنید و آن را یک شب در میان انجام دهید.

6- دانه شنبلیله و تاثیر آن بر ضخیم شدن مو
دانه های شنبلیله را نیز در میان بهترین درمان های خانگی برای ضخیم شدن مو بشمارید. اینها می توانند به جلوگیری از نازک شدن مو و رهایی از شوره سر کمک کنند. در زیر روشی است که شما می توانید از آن ها برای به دست آوردن موی ضخیم استفاده کنید.

چگونه استفاده کنیم؟
دانه ها را در یک کاسه آب بریزید و خیس کنید.
صبح روز بعد، آب را دور بریزید و دانه ها را آسیاب کنید.
دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون به خمیر اضافه کنید
آن ها را به خوبی مخلوط کنید و خمیر را روی پوست سر خود بمالید
بگذارید سی دقیقه بماند و بعد موی خود را بشویید.

7- آووکادو
یک درمان موثر دیگر است که در آشپزخانه شما پیدا می شود تا موهای ضخیم داشته باشید. غنی از ویتامین E است که نقش حیاتی در حفظ پوست و موی شما ایفا می کند. علاوه بر این، ماسک مو آووکادو، موهای شما را به طور عمیق تغذیه می کند و موی سر را به ظاهر براق و حجیم می کند. در اینجا دستور تهیه موهای ضخیم به صورت طبیعی در خانه با استفاده از ماسک موی آووکادو وجود دارد.

چگونه استفاده کنیم؟
یک آووکادو و موز را با هم مخلوط کنید.
یکی را به دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون اضافه کنید تا خمیر ضخیمی درست شود.
خمیر را روی موهای خود بمالید و مدت سی دقیقه بگذارید
پس از آن، موهایتان را شامپو بزنید

چای سبز و تاثیر آن بر ضخیم شدن مو
موهای خود را با چای سبز ۲ تا ۳ بار در هفته بشویید. چند کیسه چای سبز را در آب بجوشانید. حالا بگذارید خنک شود و سپس موهای خود را کاملا با آن بشویید.

ماست
مطابق با طول موهایتان در نظر بگیرید و آن را مانند یک ماسک مو بر روی موهای خود بمالید. آن را بعد از ۲۵ دقیقه بشویید و شامپو بزنید.

ماساژ با روغن داغ و نقش موثر آن بر ضخیم شدن مو
شما خوب می دانید که روغن ها ضروری هستند چه روغن نارگیل باشد یا روغن زیتون. همچنین یک روش عالی برای بهبود بافت مو نیز هست. قبل از خوابیدن کمی روغن بردارید و به آرامی آن را گرم کنید. وقتی به دمای عادی می رسد، آن را با قرار دادن بر روی موهای خود ماساژ دهید.

آملا
آملا  سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و یک روش موثر برای بهبود بافت موی شما است. پودر آملا را به آب اضافه کنید تا خمیر ضخیمی درست شود. آن را به طور کامل بر روی موهای خود بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

Tulsi و تاثیر آن بر ضخیم شدن مو
Tulsi یک مرطوب کننده طبیعی است که باعث می شود موهای شما براق و نرم شوند. چند عدد از برگ های Tulsi  را به خوبی مخلوط کنید. حالا آن را به طور کامل بر روی موهای خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

نتیجه گیری
موهای شما زیبایی کلی شما را افزایش می دهد و بنابراین لازم است که از آن مراقبت کنید. استرس، آلودگی و دیگر محصولات مضر می توانند به طور قابل توجهی به موهای شما آسیب بزنند و آن را لاغرتر و بی جان می سازند. درمان های خانگی برای ضخیم شدن مو که در بالا ذکر شد می تواند به میزان زیادی به جلوگیری از آسیب و بهبود کیفیت موی شما کمک کند و به شما رشته های ضخیم تر و حجیم تر مو را بدهد.

علاوه بر این، با استفاده از این درمان ها، باید یک رژیم متعادل را دنبال کنید که به شما مواد مغذی کافی برای ارتقای سلامت کلی شما می دهد. به یاد داشته باشید زمانی که در داخل بدن سلامت هستید، بازتاب بیرونی آن نمایان می شود.

بافت موهای شما چقدر خوب است. برای موهایی که بافت آن خوب است چه کار می کنید؟ شما باید خیلی به موهای خود رسیده باشید تا بتوانید این تعریف و تمجیدها را بشنوید. بافت مو به این معنی است که حجم آن، ضخامت آن مورد قبول و صاف، براق و لطیف باشد. اگر شما یکی از آن ها هستید که بافت آن ها ناهموار و شکننده است، به جای آن که در مورد آن ناراحت باشند، باید آن را درمان کنید.

به هیچ وجه فکر نکنید که اگر بافت موهای شما یک بار خراب شود، هرگز نمی تواند درمان شود. برای اینکه این کار را انجام دهید، باید سخت  تلاش کنید، اما چند روش ساده طبیعی وجود دارد. بله، جادویی نیست که آن ها در یک روز اثر خود را نشان دهند. شما باید این کار را به صورت مرتب برای یک ماه انجام دهید. سپس ببینید که چطور می توانید یک خط از تعریف و تمجید از زیباترین بافت موهایتان را به دست آورید.