کد خبر: ۲۶۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۶

ترامپ: دنبال تغییر رژیم ایران نیستیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست کابینه در کاخ سفید به سوالات مربوط به تنش‌های میان تهران و واشنگتن پاسخ داد و گفت: به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم و خواستار خروج این کشور از یمن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ او در ادامه تصریح کرد: برخی می‌گویند ما می‌خواهیم رژیم ایران را تغییر دهیم اما دنبال این موضوع نیستیم. دیدم که اوباما و سایرین این را امتحان کردند، این کار فایده‌ای ندارد.

ترامپ ضمن اشاره به آنکه آمریکا اجازه نخواهد داد ایران تسلیحات هسته‌ای داشته باشد، گفت: نمی‌توانند موشک بالستیک آزمایش کنند که در حال حاضر تحت شرایط فعلی انجام دادند. همچنین می‌خواهیم ایران از یمن خارج شود.

او توافق‌نامه هسته‌ای رئیس جمهور پیشین آمریکا با ایران را توافقی بسیار بد ارزیابی کرده و افزود: دولت اوباما برای ایران میلیاردها دلار تامین کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان تاکید کرد: ما در واقع می‌خواهیم به ایرانیان کمک کرده و با آنها خوب باشیم. با یکدیگر کار خواهیم کرد اما نمی‌توانند از تسلیحات هسته‌ای برخوردار باشند.

از سوی دیگر مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در این نشست گفت: برای اولین بار ایرانیان به منظور مذاکره درباره برنامه‌ هسته‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند./اعتماد آنلاین