کد خبر: ۲۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

بدهی چین به ۴۰تریلیون دلار رسید

بدهی دومین اقتصاد بزرگ جهان از ۳۰۳ درصد تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه اول سال جاری گذشت و به ۴۰ تریلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از راشا تودی، گزارشی از موسسه بین المللی امور مالی نشان می دهد میزان بدهی در کل جهان در حال افزایش است. بدهی دومین اقتصاد بزرگ جهان از 303 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه اول سال جاری گذشت و به 40 تریلیون دلار رسید.

اطلاعات نشان می دهد کل بدهی شرکتی ، بدهی خانوار و بدهی دولتی چین نسبت به 297 درصد همین دوره زمانی در سال گذشته افزایش یافته است.

طبق این گزارش در حالی که تلاش مقامات برای مهار کردن وام دهی بانک ها مخصوصاً به شرکت‌های کوچکتر باعث کاهش بدهی غیر مالی شرکتی شده ولی وام گیری خالص در سایر بخش ها بدهی کل چین را به بیش از 40 تریلیون دلار می رساند که 15 درصد کل بدهی جهان است.

در این گزارش آمده است:« صدور اوراق قرضه نشان‌دهنده یک افزایش بزرگ در وام گیری توسط دولت های محلی و بانک‌ها در سال جاری است».

مقامات چین بارها گفته اند خطرات بدهی را می‌توانند مدیریت کنند.

پکن در همین هفته اعلام کرد اقتصاد چین 6.2 درصد در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سال قبل رشد داشته است. این بدترین نتیجه طی سه دهه گذشته برای کشوری است که در یک جنگ تجاری با آمریکا به سر می برد.

مقامات چین بانک ها را تشویق می کنند بیشتر وام بدهند تا سرمایه گذاری را احیا و از مشاغل حمایت کنند .چین همچنین میلیاردها دلار از کاهش مالیاتی و هزینه های زیرساختی به دست آورده است.

طبق وزارت دارایی چین، صدور اوراق قرضه در نیمه اول 2019 توسط دولت های محلی به 2.1765 تریلیون یوان ( 316.5 میلیارد دلار) رسیده است./تسنیم