کد خبر: ۲۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۳

محسن رضایی: معتقد به ادامه جنگ بودم

محسن رضایی به یک مقاله کیهان که در موضوع پذیرش قطع نامه 598 وی را از جمله افرادی دانسته بود که جام زهر را به امام تحمیل کردند واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی در نامه ای که به کیهان ارسال کرده نوشت:

1- نظر رهبر معظم انقلاب درباره نقش فرماندهان سپاه و محسن رضایی در دفاع مقدس در حکمی که ایشان را به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نماید؛ چنین بازتاب یافته است:

«سردار سرلشکر محسن رضایی

شما حقاً در این مدت همه استعدادهای خود را به‌کار انداختید تا سازمانی را که عظمت و کارایی و فداکاری و نشاط انقلابی آن، چشم تحلیلگران جهان را هم به خود متوجه ساخته است از مجموعه‌ای از جوانان ایثارگر و عاشق اسلام و انقلاب و امام پدید آوردید و به رشد و بالندگی برسانید و در این فرآیند پرتلاش و سرشار از مجاهدت گروهی از همکاران کاردان و لایق و مجرب با شما همکاری کردند که بعضی به مقام رفیع شهادت نائل گشته و بسیاری هم اکنون در مسئولیت‌های بزرگ سپاه و دیگر دستگاه‌های کشور به خدمت مشغولند و تشکر از شما و همه آنها وظیفه اینجانب است.

شما به حمدالله در این مدت با مجاهدت‌های خود در عرصه دفاع مقدس بارها موفق شدید که قلب امام راحل و دل امت مسلمان را شاد کنید.

با توجه به تجارب و شایستگی‌های جنابعالی شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی منصوب

می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای – 18 شهریور 76»

2- امام خمینی (ره) در تاریخ 26 شهریور 67 در تجلیل از نقش فرماندهان سپاه می‌فرمایند:

فرزندان عزیزم، فرماندهان و مسئولین محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در پایان قریب به هشت سال دفاع مقدسی که منتهی به استقلال و تمامیت ارضی کشور و شکست طرح‌های توسعه‌طلبانه دشمنان انقلاب اسلامی‌مان گردید. نمی‌دانم با چه بیانی احساسات و علاقه خویش را به شما سربازان گمنام و سرداران دلاوری که توفان خشم این امت حزب‌الله از سینه صحنه کارزار شما جوشیده است بیان ‌نماییم. در نزد موحدین و سالکان طریقت سخن از اجر و پاداش دنیایی، اسائه‌ ادب به منزلت و مقام آنان است؛ و دنیا با همه زرق و برق‌ها و اعتباراتش به مراتب کوچک‌تر از آن است که بخواهد پاداش وترفیع مجاهدان فی‌سبیل‌الله گردد.

و مجاهد فی‌سبیل‌الله بزرگ‌تر از آن است که گوهر زیبایی عمل خود را به عیار زخارف دنیا محک بزند. اما من که وظیفه‌ام دعاگویی و سپاس و تشکر از همه سپاهیان و بسیجیان و ارتشیان است باید به همه نیروهای مسلح کشور و به شما اطمینان بدهم که تا من زنده هستم و تا رمق در جسم و جان دارم از حمایت و دعای خیر برای شما دریغ نخواهم کرد و شما را از بهترین عزیزان و همراهان خود می‌دانم و همان‌گونه که در ایام جنگ در کنار شما بوده‌ام و شاید یکایک شما محبت و ارادتم را به خود احساس کرده‌اید بعد از این نیز چنین خواهم بود. شما آیینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید.

3- امام در نامه‌ای که آن روزنامه نیز به آن‌ اشاره کرده به اعتراف جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح خاطرنشان ساخته‌اند: «فرمانده سپاه یکی از معدود فرماندهانی است که در صورت تهیه مایحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌باشد.»

4- پس از پیروزی‌های روزهای آخر جنگ، صدام مجبور به پذیرش قطعنامه شد و با دست خالی و شکست ادعاها از جنگ خارج شد. بنابراین برای اعاده حیثیت و ‌ترمیم وجهه به کویت نیز حمله کرد با این مقدمه می‌توان گفت با تدبیر امام راحل جنگ مثل انقلاب به درون جبهه دشمن منتقل گردید.

5- بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به دلیل پیروزی‌های بعد از جام زهر و همچنین پیش‌بینی آینده صدام و متحدین او فرمودند: «ما یک لحظه هم از عملکرد خود در جنگ پشیمان نیستیم.»/خبرآنلاین