کد خبر: ۲۶۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۳

ثروتمندترین نویسندگان جهان را بشناسید

گذراندن زندگی از طریق نویسندگی کار ساده‌ای نیست. زیرا ممکن است نویسنده‌ای ماه‌ها یا حتی سال‌ها برای چاپ یک کتاب زمان بگذارد، اما در نهایت کتابش به دلیل شرایط بد اقتصادی، فروش خوبی نداشته باشد. از این رو نمی‌توان هزینه‌های زندگی را تنها با حرفه نویسندگی پیش برد. اما برخی از نویسنده‌ها هم بوده‌اند که با فروش کتاب هایشان میلیون دلار به دست آوردند و نامشان را در میان ثروتمندترین افراد جهان کسب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اگر شما هم دوست دارید که با ثروتمندترین نویسندگان جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

جفری آرچر - ۱۹۵میلیون دلار

جفری آرچر نویسنده و سیاست‌مدار سابق انگلیسی است که پیش از پرداختن به کار ادبی، حد فاصل سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ عضو پارلمان بریتانیا و در سال‌های ۱۹۸۵–۱۹۸۶ معاون رئیس حزب محافظه‌کار بریتانیا بود. البته او خیلی زود از دنیای سیاست فاصله گرفت و رمان‎نویسی را آغاز کرد. در واقع او همیشه آرزو داشت که روزی یک نویسنده بزرگ شود. از مشهورترین آثار او می‌توان به به «خط مستقیم»، «تصور غلط»، «زاده زندان »، «راه افتخار» و «تنها زمان خواهد گفت» اشاره کرد. بسیاری از داستان‌های او تبدیل به فیلم و سریال شد که موفقیت‌های زیادی را به‎همراه داشت. طبق گزارشات، سرمایه خالص او ۱۹۵میلیون دلار است.

جان گریشام - ۲۲۰میلیون دلار

جان گریشام نویسنده آمریکایی است. او ابتدا به تحصیل رشته حقوق روی آورد و پس از اخذ مدرک این رشته از دانشگاه میسی سیپی، مدتی به کار وکالت در شهر آکسفورد مشغول شد. او مدتی نیز نماینده مجلس در پارلمان ایالتی بود، اما پس از چند سال از آن کار کناره گیری کرد.

نام او سال‌ها به عنوان نویسنده رمان‌های حقوقی پرفروش در آمریکا بر سر زبان‌ها است. رمان‌های گریشام به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا حتی فارسی هم ترجمه و از اکثر کتاب‌های وی یک نسخه سینمایی نیز ساخته شده‌است. اولین رمان او با نام «زمانی برای مردن» یکی از مشهورترین رما‌های او است. «مشتری»، «اتاق گاز» و «پرونده پلیکان» از رمان‌های مشهوری هستند که به روی پرده سینما نیز راه یافتند. سرمایه خالص جان گریشام به ۲۲۰میلیون دلار می‌رسد.

نیگل بلکول - ۲۹۲میلیون دلار

نیگل بلکول نیز یکی دیگر از مشهورترین نویسنده‌ها در سبک رمان‌های ترسناک است. از زندگی خصوصی این نویسنده اطلاعات دقیقی در دست نییست، جز این که او به همراه همسر و دخترش در تگزاس زندگی می‌کند. در واقع او نویسنده‌ای است که دوست دارد خودش را از طریق رمان هایش به تصویر بکشد.

در زمینه کاری، نیگل بلکول کار‌های گروهی را ترجیح می‌دهد. دایان کپری جزو افرادی بود که او پروژه‌های مشترک زیادی را با او به اتمام رساند به طوری که نام او اغلب به عنوان نویسنده دوم در بسیاری از رمان‌های دایان کپری مانند حواس‌پرتی مرگبار، بازی مرگبار و رابطه مرگبار به چشم می‌خورد. سرمایه خالص نیگل بلکول حدود ۲۹۲میلیون دلار تخمین زده شده است.

باربارا تیلور برادفورد - ۳۰۰میلیون دلار

باربارا تیلور برادفورد یک رمان‎نویس بریتانیایی است که فعالیت اش را در دوران نوجوانی با نوشتن برای روزنامه‌های محلی آغاز کرد. اولین رمانش را در سال ۱۹۷۹ نوشت که به قیمت بیش از ۳۰میلیون دلار در کل جهان به فروش رسید. اگر چه چاپ این کتاب چندین سال به تعویق افتاد، اما او را در همان سال‌های اولیه فعالیت اش به شهرت رساند. پس از آن، او بیش از ۳۵ رمان نوشت که هر کدام طرفداران خاص خود را داشتند و در شهرت و محبوبیت باربارا تاثیرگذار بودند. کتاب «راز ما» نیز که به فارسی ترجمه شده، از دیگر آثار مشهور و پرفروش این نویسنده می‌باشد. بق گزارشات، باربارا تیلور برادفورد ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه خالص دارد.

دانیل استیل - ۳۱۰میلیون دلار

دانیل استیل در سال ۱۹۴۷ میلادی در شهر نیویورک به دنیا آمد. او در داستان‎نویسی بسیار فعال بود به طوری که گاهی روی پنج پروژه از رمان‌هایش به صورت همزمان کار می‌کرد و بیشتر رمان‌های او پرفروش بوده اند. فرمول او در داستان‌نویسی اغلب شامل خانواده‌های ثروتمند رو به یک بحران است، در عین حال شگرد‌ها و چرخه‌های متناوب دیگری در آثارش مشهود است؛ از جمله تهدید توسط عناصر تاریکی مانند زندان، تقلب، باجخواهی و خودکشی. استیل همچنین مجموعه آثاری در زمینه داستان کودکان و شعر دارد که بسیار محبوب می‌باشند. کتاب‌های او به ۲۸ زبان ترجمه شده که تاکنون از ۲۲ جلد آن‌ها اقتباس سینمایی یا تلویزیونی تهیه شده و دو اقتباس از کتاب‌هایش برنده جایزه گلدن گلوب شده‌اند. از مشهورترین کتاب‌ها او می‌توان به «بازی قدرت»، «خانه» و «انعکاس» اشاره کرد.‎دانیل استیل تاکنون بیش از ۸۰ رمان نوشته و کتاب‌های او بیش از ۵۸۰میلیون نسخه فروش داشته است. او توانسته رکوردی در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کند و در دهه ۹۰ جز فعال‌ترین نویسندگان آمریکایی شناخته شود. با اینهمه شهرت و محبوبیت، طبیعی است که او ثروتی بالغ بر ۳۱۰میلیون دلار داشته باشد.

نورا رابرتز - ۳۹۰میلیون دلار

نورا رابرتز نویسنده، پدیدآور و رمان‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. آثار او جزو کتاب‌های پرفروش در جهان به شمار می‌روند به طوری که او به عنوان سومین نویسنده‌ای شناخته شد که توانست بیش از یک میلیون کتاب الکترونیک به فروش برساند. اولین رمان او «اصیل ایرلندی» نام داشت. او معمولا کتاب هایش را به سبک رمانتیک می‌نویسد که طرفداران زیادی نیز دارد. نورا در کل بیش از ۲۲۵ رمان نوشته است که بسیاری از آن‌ها به عنوان پرفروش‌ترین رمان‌های جهان شناخته شده اند. شاید برای شما عجیب به نظر برسد، اما نورا هر روز ۸ ساعت از زمانش را صرف نوشتن می‌کند.

نام او به عنوان یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان ۲۰ سال اخیر در مجله نیویورک تایمز اعلام شده است. با این اوصاف، تعجبی ندارد که او سرمایه خالصی به ارزش ۳۹۰میلیون دلار داشته باشد.

استیون کینگ - ۴۰۰میلیون دلار

استیون کینگ نویسنده آمریکایی خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه‌های وحشت و خیال‌پردازی است. رمان‌های «کینگ» با چنان استقبال و گرمی از سوی خوانندگان روبه‌رو شد که دیری نپایید به سینما نیز راه یافت. کارگردانان بزرگ از روی بیشتر نوشته‌های او برداشت‌های سینمایی نیز کرده‌اند. به عنوان مثال فیلم «ارواح» به کارگردانی استن وینستون و بازی مایکل جکسون یکی از آن فیلم‌های پرفروش سال بود. از دیگر فیلم‌های اخیر و محبوب او می‌توان به «آن» اشاره کرد که به کارگردانی اندرس موچیتی به روی پرده رفته است. سرمایه استیون کینگ، به عنوان یکی از بهترین نویسنده‌های جهان، ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

جیمز پترسون - ۵۶۰میلیون دلار

جیمز پترسون نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است که بیشتر به خاطر نوشتن رمان‌های تخیلی اش در مورد الکس کراس شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۶ میلادی فوربز او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد و امروزه نیز او به عنوان سومین نویسنده ثروتمند جهان شناخته می‌شود. از این نویسنده کتاب زیبای «نیویورک» با ترجمه ابراهیم صبوری در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسیده‌است. محبوبیت داستان‌های او به قدری است که فیلم‌های بسیاری از روی رمان‌های او ساخته شده است. برخلاف دیگر نویسنده‌ها که یک سبک خاصی را در نوشتن دنبال می‌کنند، جیمز سبک‌های مختلف را امتحان کرده است. طبق گزارشات، او سرمایه خالصی حدود ۵۶۰میلیون دلار دارد که با توجه به استعدادهایش، لایقش است.

جی. کی. رولینگ - ۱میلیارد دلار

جی. کی. رولینگ رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و بشر دوست اهل بریتانیا است که عمده شهرتش را برای نوشتن مجموعه داستان‌های «هری پاتر» کسب کرده‌است. این مجموعه داستان به ۶۵ زبان و به‌طور تقریبی در ۴۵۰میلیون نسخه منتشر شده‌است. کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند. او با سرمایه خالص ۱ میلیارد دلار نه تنها به عنوان ثروتمندترین نویسنده جهان بلکه به انتخاب مجله تایم، پس از ولادیمیر پوتین، به عنوان دومین شخص تأثیرگذار در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۴ جایزه ادبیات داستانی زنان، اقدام به انتخاب بیست نویسنده زنی کرد که بیشترین تأثیر را بر روی خوانندگان خود گذاشته‌اند. در این فهرست، رولینگ پس از هارپر لی، مارگارت اتوود و شارلوت برونته در جایگاه چهارم قرار گرفت.

الیزابت بدنتر - ۱.۳میلیارد دلار

الیزابت بدنتر نویسنده، جامعه‌شناس و مدیر ارشد اجرایی فرانسوی است که در حال حاضر به‌عنوان رییس هیئت مدیره شرکت پوبلیسیز فعالیت می‌کند. او با سرمایه خالص ۱.۳ میلیارد دلار، به عنوان ثروتمندترین نویسنده در جهان شناخته شده است. برخلاف بسیاری از نویسنده‌های این لیست که سبکی تخیلی داشته اند، الیزابت سبک واقعی را به دیگر سبک‌ها ترجیح می‌دهد. از کتاب‌های او می‌توان به «به اضافه عشق»، «ایکس ایگرگ، درباره هویت مردانه»، «بیراهه، تاملی بر سی سال فمینیسم» و «تنش، زن و مادر» اشاره کرد.

برترین‌ها: علارغم موفقیت‌هایی که او به عنوان نویسندگی به دست آورد، او بیشتر سرمایه‎اش را که حدود ۱۹ میلیارد دلار بود، از طرف شرکت پدرش به ارث برد. علاوه بر نویسندگی، او در زمینه حقوق زنان نیز فعالیت و شهرت زیادی دارد.
منبع: therichest