کد خبر: ۲۶۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۸

مشاجره مرگبار دایی با خواهرزاده‌ها بر سر ارثیه

ساعت 23:30 بیست و یکم آذر 96، مأموران کلانتری 160 خزانه با تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110، از درگیری و نزاع خانوادگی منجر به جنایت در محدوده خزانه بخارایی خیابان همدانی مطلع شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مأموران با حضور در محل متوجه شدند که درگیری بین مردی جوان به نام فرامرز 40ساله با خواهرزاده‌هایش به‌وقوع پیوسته، در این درگیری سعید؛ شوهر خواهرزاده فرامرز نیز حضور داشته و دایی همسرش را مصدوم کرده است.

فرامزر به بیمارستان کاشانی منتقل شد، اما بر اثر جراحت شدید از ناحیه گردن و دست فوت کرد.

با آغاز تحقیقات میدانی از شاهدان جنایت مشخص شد، مقتول (فرامرز) برای گرفتن ارث و میراث پدری‌اش به خانه ویلایی که خواهرزاده‌هایش (دو دختر و یک پسر) در آن زندگی می‌کردند مراجعه کرده و با آنها درگیر شده بود.

بررسی‌ها نشان داد ضارب و همسرش فریبا پس از قتل از محل متواری شده و به‌صورت غیرمجاز در کشور مالزی سکونت پیدا کرده‌اند.

در پایشهای اطلاعاتی مشخص شد قاتل به همراه همسرش 15 اردیبهشت 98 به ایران بازگشته‌اند و در محدوده خزانه با اجاره کردن یک واحد آپارتمان سکونت دارند.

با هماهنگی مقام قضائی سعید؛ متهم پرونده و همسرش فریبا 29 تیر 98 بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سعید با معرفی هویت خود به نام حامد در ابتدا منکر هرگونه جنایت بود و همسرش نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد که در نهایت هر دو در تحقیقات تخصصی پلیس لب به اعتراف گشودند.

فریبا در تحقیقات به کارآگاهان گفت: مادر و پدرمان خیلی وقت پیش فوت کرده‌اند و شب حادثه همراه خواهر و بردارم در خانه پدربزرگمان بودیم که ناگهان دایی فرامز وارد خانه شد و مانند همیشه ادعا و طلب ارث و میراثش را از ما کرد.

وی افزود: با بالاگرفتن مشاجره بین ما، فرامرز، من و خواهر و برادرم را مورد ضرب و شتم قرار داد و با چاقوی همراهش برادرم را از ناحیه دست مصدوم کرد و من هم بلافاصله با شوهرم سعید تماس گرفتم و جریان را به او گفتم.

سعید نیز در اظهاراتش به مأموران گفت: پس از تماس همسرم مبنی بر اینکه توسط دایی‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، بسیار عصبانی شدم، یک قبضه چاقو تهیه کردم و بلافاصله به سمت خانه رفتم.

وی افزود: با ورود به منزل دیدم فرامز درحال کتک زدن همسر، خواهر و برادر خانمم است، با او درگیر شدم و چند ضربه چاقو به گردن و دستش زدم و به‌سرعت همراه با همسرم از محل متواری شدیم.

سعید ادامه داد: پس از چند روز متوجه فوت فرامرز شدیم و تصمیم به فرار گرفتیم، در نهایت به‌صورت غیرمجاز از کشور خارج شده و پس از دو سال زندگی در مالزی به هوای اینکه آبها از آسیاب افتاده است، به ایران بازگشتیم و با هویت جعلی در حال زندگی بودیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی؛ معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح قاتل و همسرش به بزه انتسابی هر دو با صدور قرار قانونی توسط مقام قضایی برای کشف زوایای دیگر پرونده و انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارند./تسنیم