کد خبر: ۲۶۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۶

برای انتقال پول، عکس کارت بانکی را منتشر نکنید

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: برای انتقال وجه، کپی یا عکس کارت بانکی نیاز نیست؛ شماره کارت کفایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درخصوص حفاظت از اطلاعات شخصی و عدم انتشار و اشتراک‌گذاری تصویر کارت بانکی اظهار داشت: از نظر امنیتی و عقلانی حکم می‌کند که افراد اطلاعات شخصی خود را حفاظت و نگهداری کرده و از انتشار مشخصات یا تصاویرکارت بانکی خود در فضای مجازی بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: برای انتقال پول فقط داشتن شماره کارت کفایت می‌کند و نیازی به داشتن cvv2 و تاریخ انقضا نیست؛ پس لازم نیست که عکس کارت بانکی خود را به بهانه واریز پول در اختیار دیگران قرار دهیم.

وی با بیان این مطلب که در هر کارت بانکی 5 پارامتر وجود دارد تصریح کرد: 4 پارامتر در روی کارت نقش بسته و فقط یک پارامتر -که رمز دوم است -می‌ماندکه چرخه کامل شود و دست کلاهبرداران برای خالی کردن حساب باز شود.

سرهنگ کاظمی گفت: با انتشار تصویر کارت بانکی عملا اطلاعات کارت به راحتی در اختیار کلاهبرداران و سوء استفاده‌گران قرار گرفته و کافی است آنها رمز دوم را از طرق مختلف بدست آورده و به راحتی سرقت اینترنتی خود را انجام دهند.

وی با بیان این مطلب که مواردی از کلاهبرداری با این شکل و شمایل به پلیس اطلاع داده شده، از شهروندان درخواست کرد که عکس کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره اطلاعات شخصی و بانکی خود را محفوظ بدارند./فارس