کد خبر: ۲۶۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۶

۲۰۰۰۰ یورو برای برنده جایزه لوکس ونیز ۲۰۱۹

امسال در بخش روزهای ونیز ۲۰۱۹ که به «روزهای مولفان» نیز نامگذاری شده و معادل بخش ۱۵ روز جشنواره کن است، برنامه «بیست و هشت زمان سینما» که هر ساله توسط این بخش اجرا می شود، در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ قرار است برنده جایزه لوکس از بین فیلمسازان اروپایی انتخاب شود. این جایزه از سال ۲۰۱۰ در بخش روزهای ونیز داده می شود که ۲۸ تماشاگر جوان از کشورهای اروپایی به عنوان داور در آن انتخاب می شوند تا در پایان جشنواره ونیز این جایزه را اهدا کنند. امسال این گروه از بین ۲۰۰ داوطلب انتخاب شده اند که بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند. جایزه به مبلغ ۲۰۰۰۰ یورو است.

بخش روزهای ونیز در سال ۲۰۰۴ پایه گذاری شد که توسط مولفین و کارگردانان ایتالیایی اداره می شود و به دنبال کشف فیلمهای هنری، غیر متعارف است و از کارگردانان کمتر شناخته شده فیلم می پذیرد. این بخش در کل ۱۲ اثر را از سراسر دنیا انتخاب می کند و مدیر بخش هنری جورجیو گوزتی است که در طول سالهای مدیریتش فیلم های شاخصی کشف کرده.

امسال از سوی سینماگران ایرانی تعدادی فیلم برای این بخش پیشنهاد شده است. در سالهای گذشته از رامین بحرانی در این بخش فیلم هایی پذیرفته شده بود. هفته بین المللی منتقدین ونیز هم که برای خود تشکیلات جداگانه ای دارد و توسط مجمع منتقدان ایتالیایی راه اندازی شده، تنها فیلم های اول یا دوم کارگردانان را انتخاب می کند که از ایران در سالهای گذشته چند فیلم در آن شرکت کرده بود. این بخش که امسال سی و سومین دوره خود را برپا می کند، دو روز پیش فیلمهای خود را به اطلاع رسانه ها رساند که در آن فیلمی از ایران حضور ندارد. ۷ فیلم انتخابی امسال از لبنان، لیتوانی، دانمارک، انگلیس، عراق و ایتالیا هستند.
جشنواره ونیز از ۲۸ اگوست تا ۷ سپتامبر برپا می شود. البرتو باربرا مدیر جشنواره در روز ۲۵ ژوییه طی کنفرانسی مطبوعاتی اسامی فیلمهای انتخابی بخش رسمی را اعلام می کند./بانی فیلم