کد خبر: ۲۶۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

علاقه شدید ژاپنی‌ها به گوشی‌های ضد آب

گوشی‌های ضد آب ممکن است به تازگی در سراسر جهان همه گیر شده باشند اما مردم ژاپن بیش از یک دهه است که از دیوایس های خود در حین شنا نیز استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مردم این کشور از سال‌ها قبل از همتایان غربی خود، عادت به استفاده از گوشی‌های هوشمند داشته‌اند و کارخانه‌های تولید کننده باید گوشی‌های هوشمند خود را ضد آب بسازند چرا که بانوان ژاپنی معمولاً عادت دارند زیر دوش آب نیز از گوشی خود استفاده کنند و به هیچ عنوان از گوشی خود جدا نمی‌شوند.

در نتیجه، می‌توان گفت تقریباً تمام گوشی‌های موجود در بازار ژاپن ضد آب هستند تا به خواسته‌های مشتریان ژاپنی پاسخ دهند.

حتی کمپانی کره‌ای ال جی که هیچگاه به صورت جهانی دست به تولید گوشی ضد آب نزده، برای بازار ژاپن به صورت اختصاصی دیوایس های ضد آب تولید می‌کند. به همین دلیل است که این کمپانی گوشی ماژولار G5 را در ژاپن عرضه نکرد چرا که امکان ضد آب شدن برای یک دیوایس جدا شدنی وجود ندارد.

در این رابطه، Ken Hong مدیر ارتباطات جهانی ال جی می‌گوید: «در ژاپن ضد آب بودن گوشی بسیار مهم‌تر از قابلیت خارج کردن باتری از دیوایس است و برای یک برند کوچکتر کره‌ای نظیر ال جی، ما باید تمام ویژگی‌هایی لازم را در نظر بگیریم تا محصول ارائه شده تا جای ممکن برای مشتری ژاپنی جذاب باشد.»

این عادت با دیوایس های ضد آب در بین مردم ژاپن آغاز شد
اولین گوشی هوشمند ضد آب در سال 2005 عرضه شد و Casio Canu 502S نام داشت و پس از آن موتورولا در سال 2010 محصول ضد آب مبتنی بر اندروید خود را روانه بازار ژاپن کرد.
در زمانی که گوشی‌های هوشمند با باتری‌های جدا شدنی در بازار کمتر از قبل می‌شدند، گلکسی اس 5 سامسونگ در سال 2014 یک نمونه شاخص از دیوایس های رده بالای ضد آب با باتری جداشدنی بود.

دیجی رو: در ادامه سامسونگ، گلکسی نوت 7 را به خط تولید دیوایس های ضد آب اضافه کرد و اپل نیز آیفون 7 را به قابلیت ضد آب بودن مجهز نمود و این روند تا کنون ادامه دارد.. در واقع یکی از دلایلی که سامسونگ مجبور شد گلکسی نوت 7 را به صورت فشرده طراحی کند، ضد آب کردن این دیوایس بود و پس از بروز آتش سوزی و مشکلات مشابه در این دیوایس، به همین علت کاربران قادر به تعویض راحت باتری معیوب دیوایس خود با باتری جدید نبودند.

به طور کلی پروسه ضد آب کردن یک دیوایس باید بسیار دقیق باشد و البته هزینه‌های بیشتری نیز طلب می‌کند چراکه دستگاه ضد آب باید تحت آزمایشات دقیق‌تری قرار گیرد تا مشکلی در آینده برای آن رخ ندهد.

بدین صورت بود که کمپانی‌های دیگر نیز اقدام به تولید گوشی های ضد آب نمودند و یا برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند تا بیشتر از رقبا بازار این گونه گوشی ها را از آن خود کنند.