کد خبر: ۲۶۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۷

آلمان: به رویکرد آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندیم

هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان امروز (دوشنبه) در پاریس گفت: آلمان قصد ندارد به استراتژی دولت آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران بپیوندد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزیر امورخارجه آلمان گفت که کشورش از رویکرد رئیس جمهور آمریکا درقبال ایران پیروی نمی‌کند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان امروز (دوشنبه) در پاریس گفت: آلمان قصد ندارد به استراتژی دولت آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران بپیوندد.

ماس با بیان اینکه کاهش تنش در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: آنچه اکنون به آن نیاز داریم کاستن از تنش‌ها است و همکاران انگلیسی و فرانسوی من نیز همین نظر را دارند.

وی پس از رایزنی با جرمی هانت و ژان ایو لودریان وزیران امورخارجه انگلیس و فرانسه در پاریس خاطر نشان کرد: اروپا علاوه بر رسیدگی به خطرات در تنگه هرمز، به استفاده از کارت دیپلماتیک خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تنش‌ها میان ایران و انگلیس پس از آن افزایش یافت که لندن بیش از دو هفته پیش یک نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق به بهانه اینکه مقصدش سوریه بوده است، توقیف کرد.

همچنین سپاه پاسداران ایران روز جمعه نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" را به دلیل رعایت نکردن قوانین بین‌المللی در تنگه هرمز توقیف کرد.

دفتر جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که وی روز گذشته با هایکو ماس و ژان ایو لودریان همتایان آلمانی و فرانسوی خود درباره توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران رایزنی کرده است.

دفتر هانت در ادامه اعلام کرد: هر دو وزیر با وزیر امور خارجه[جرمی هانت] موافق بودند که تردد امن کشتی‌ها در تنگه هرمز، ضمن خودداری از هر گونه گسترش تنش، یک اولویت مهم برای کشورهای اروپایی است.

هانت گفته است که روز دوشنبه به پارلمان انگلیس در این باره اطلاع ‌رسانی خواهد شد./ایسنا