کد خبر: ۲۶۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۴

اگر دنبال کار هستید، این مهارت‌ها را در خود ایجاد کنید

برخی مهارت‌ها هستند که کارفرماها برای استخدام نیروی مناسب به آن‌ها توجه می‌کنند. اگر شما هم دنبال کار هستید بهتر است که این مهارت‌ها را در خود تقویت کنید.

مهارت‌های ارتباطی

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ توانایی در برقرار کردن ارتباطی خوب و موثر به هر طریقی از ویژگی‌های بسیار مهمی است که کارفرما‌ها به دنبالش هستند. خوب ارتباط برقرار کردن از طریق ایمیل، حرف زدن، تماس‌های تلفنی و با زبان بدن و البته خوب گوش کردن و توانایی پیروی از دستورات و بازخورد ارائه دادن، همگی از مهارت‌های ارتباطی محسوب می‌شوند.

روراستی

کارفرما‌ها به اطلاعات دقیق و به موقع در مورد کسب و کارشان و کارمندان نیاز دارند. مرتکب خطایی شده‌اید؟ بسیار خب، پنهانش نکنید، به آن اعتراف کنید و یاد بگیرید دیگر آن را تکرار نکنید.

صلاحیت‌های تکنیکی

بیشتر سِمت‌ها نیاز به مهارت‌های خاصی دارند. اگر شما استخدام شده‌اید که کار‌های خاصی را انجام دهید پس باید مهارت‌های لازم را داشته باشید. فراموش نکنید که از هر فرصتی برای تقویت مهارت‌های‌تان استفاده کنید.

وجدان کاری
به موقع سر کارتان حاضر شوید، وظایف‌تان را به خوبی انجام دهید، به هدف‌های شرکت و ضرب الاجل‌ها توجه داشته باشید و با تمام توان خود کار کنید. یک کارفرما از کارمندش دیگر چه می‌خواهد؟

انعطاف پذیری

کارفرما‌ها و کارمندا‌شان نیاز دارند نسبت به شرایط متغیر کسب و کار، فورا واکنش مناسب را نشان دهند. کارفرما‌ها می‌خواهند بدانند چه کسی می‌تواند برای تغییرات لازم، دست به عمل بزند.

اراده و پشتکار

مدیران و کارفرما‌ها معمولا اهداف چالش برانگیزی پیش پای کارمندان خود می‌گذارند، اما این هدف‌ها در نهایت قابل دسترس‌اند. کلید رسیدن به این هدف‌ها این است که بتوانید سخت کار کنید و با پشتکار و اراده در مواجهه با موانع و مشکلات، همچنان رو به جلو حرکت کنید.

کارفرما‌ها و مدیران دوست دارند کارمندانی داشته باشند که بتوانند دوش به دوش آن‌ها کار کنند و با روحیه‌ی تیمی قوی در کنار همکاران خود بمانند و در شرایط گوناگون، خود را با بقیه سازگار کنند.

اشتیاق و توانایی برای افزودن دانش و تقویت مهارت

کسب و کار‌ها تغییر می‌کنند و اغلب نیاز است راهی برای رسیدن به دانش و آگاهی جدید، گسترش مهارت‌ها و کشف راه‌های تازه برای انجام امور پیدا کنید. افرادی که به یاد گرفتن علاقه دارند و می‌توانند دانش خود را به دیگران نیز انتقال بدهند، ارزشمندند.

مهارت‌های حل مسئله

شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال افرادی هستند که انگیزه‌ی وارد شدن به چالش‌ها را با حداقل نیاز به دیگران داشته باشند. کارمندان باید بتوانند متوجه شوند چه کاری باید در چه زمانی انجام شود و طبق آن واکنش نشان بدهند.

مهارت مدیریتی

وقتی شرکت‌ها افراد را برای سِمت‌های مدیریتی استخدام می‌کنند به دنبال کسانی هستند که بتوانند تعاملات موفقیت آمیزی با کارمندان داشته باشند. حتی اگر شما در سِمت مدیریت قرار نگیرید، باز هم مهارت مدیریت و رهبری، مهارتی ارزشمند است که باید به آن مجهز باشید. همه‌ی کار‌ها و سِمت‌ها، کم و بیش به مهارت مدیریتی نیاز دارند.

وفاداری

کارفرما‌ها باید بتوانند به کارمندان خود اعتماد کنند و اطمینان داشته باشند که آن‌ها نیز تمام تلاش خود را می‌کنند. مدیران دوست ندارند افرادی را استخدام کنند که نیاز به دیده بانی و مراقبت مداوم دارند و قابل اعتماد نیستند.

نگرش مثبت

نگرش و بینش شاید همه چیز نباشد، اما بی‌نهایت ارزشمند است. کارفرما‌ها می‌خواهند کارمندان‌شان حتی در شرایط استرس برانگیز و دشوار نیز نگرش مثبت خود را حفظ کنند. مثبت اندیشی باعث افزایش قدرت صبر و تحمل می‌شود و کارفرما‌ها دوست دارند افرادی را به کار بگیرند که «می‌توانم» ورد زبان‌شان است و هراسی از روبرویی با مشکلات ندارند./برترین ها