کد خبر: ۲۶۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۶

جزئیات تخفیف مجازات برای سربازان فراری

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر برای سربازان فراری، گفت: اگر سربازان فراری، خود معرف باشند، از سوی نیروهای مسلح به آن‌ها مساعدت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کمالی در رابطه با بازگرداندن سربازان فراری به خدمت اظهار کرد: سربازانی که برای نخستین بار ترک خدمت کنند و بیش از ۶۰ روز از فرار آنها نگذشته باشد، فراری محسوب نمی‌شوند و مقررات فرار برای آنها جاری نیست، بهتر است تا پیش از گذشت ۶۰ روز، خود را معرفی کرده و مجدداً به خدمت باز گردند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اگر فرار برای بار دوم صورت بگیرد یا بیش از ۶۰ روز ادامه پیدا کند، این دسته از سربازان، فراری محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: درباره سربازان فراری طرحی با عنوان "بازگشت به سنگر" ابلاغ شده و از فروردین ۹۸ اجرایی است؛ بر اساس این طرح اگر سربازان فراری، خود معرف باشند، از سوی نیروهای مسلح به آنها مساعدت می‌شود و با سازمان قضایی نیروهای مسلح هماهنگی صورت گرفته تا حداقل مجازات و حداکثر مساعدت برای این افراد درنظر گرفته شود تا این افراد بتوانند خود را معرفی کنند.

کمالی متذکر شد: تمام یگان‌ها موظف شدند هئیت رسیدگی به فرار سربازان را تشکیل دهند زیرا برخی خانواده‌ها ممکن است از فرار فرزند خود از سربازی مطلع نباشند حتی در شهرها و بخش‌های کوچک قرار شده با دعوت خانواده‌های سربازان فراری، آنها را درباره فرار از سربازی توجیه کنند و بگویند فرار از سربازی جرم محسوب می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اسامی سربازان فراری به دژبان‌ها و نیروی انتظامی داده می‌شود، یادآور شد: دژبان‌ها موظفند این افراد را بازداشت کنند و بعضاً گزارش‌هایی از دستگیری‌ها در این زمینه در شهرهای مختلف ارائه می‌شود./ایسنا