کد خبر: ۲۶۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۱۳

پمپئو: ایران، ترامپ را خوشحال کند!

وزیر خارجه آمریکا گفت: آنچه ما از ایران می‌خواهیم آن است که مانند کشوری عادی رفتار کند و منافع آمریکا را در سراسر دنیا تهدید نکنید. اگر آن‌ها چنین کنند، رئیس‌جمهور ترامپ خوشحال خواهد شد که مانند دیگر کشورها با آنان رفتار کند».

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی بی‌اساس ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

وی با اشاره به اظهارات بی‌اساسش درباره آنچه «رویکردهای جنگ‌طلبانه ایران» می‌خواند، مدعی شد: «رویکرد ما بسیار ساده است. آنچه رئیس‌جمهور ترامپ از ایران خواسته این است که مانند کشوری عادی رفتار کند. من از حرف‌های وزیر خارجه ایران که شب گذشته مطرح شد باخبرم. ما ۱۲ موضوع را مطرح کردیم که حقیقتا درخواست‌های بسیار ساده‌ای هستند اما ظریف گفته که این درخواست‌ها مساوی است با نابودی نظام این کشور. البته من دارم کمی اغراق می‌کنم، اما منظورش این بود که این مساوی است با نابودی ساختار سیاسی این کشور.»

پمپئو در ادامه سخنان بی‌اساسش گفت: «این حرف کاملا از حقیقت دور است. آنچه ما از ایران می‌خواهیم آن است که مانند کشوری عادی رفتار کند و منافع آمریکا را در سراسر دنیا تهدید نکنید. اگر آن‌ها چنین کنند، رئیس‌جمهور ترامپ خوشحال خواهد شد که مانند دیگر کشورها با آنان رفتار کند».

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا کارزار فشار حداکثری تاثیری بر تغییر رفتار ایران دارد یا نه مدعی شد: «ماموریتی که کارزار فشار را آغاز کرد به یاد آورید. نخستین اولویت این بود که منابع ایران را قطع کنیم. دولت پیشین آمریکا رویکردی متفاوت داشت آنان گفتند که ایران می‌تواند برای ساخت تسلیحات هسته‌ای و دیگر مسائل دسترسی به منابع مالی داشته باشند؛ مانند ترور علیه اسرائیل از سوی حزب‌الله و سوریه. اولین پیشنهاد ما برای کارزارمان این بود که ثروت و منابعی که ایران برای این کارها در اختیار داشت را قطع کنیم و در این کار نیز بسیار موفق بوده‌ایم. همان‌طور که می‌بینید، اوضاع مالی حزب‌الله چندان خوب نیست.»

مایک پمپئو همچنین مدعی شد: «امیدوارم این قضایا ایران را به میز مذاکره بکشاند.»/ایلنا