کد خبر: ۲۶۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۴

تولید و اشتغال و مشتریان، مورد حمایت بانک ملی ایران

تولید و اشتغال و مشتریان، مورد حمایت بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت، اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم حمایت از رونق تولید، ایجاد اشتغال و رعیات حداکثر حقوق مشتریان تاکید کردند.

گره گشایی بانک ملی ایران با وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری

بانک ملی ایران در سه ماه نخست سال جاری بیش از هشت هزار وام قرض الحسنه به ‌منظور رفع احتیاجات ضروری مشتریان از محل منابع قرض‌الحسنه خود پرداخت کرده است.

  به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه تعداد هشت هزار و 468 فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری به ارزش 298 میلیارد و 24 میلیون ریال پرداخت کرده است.

در سال گذشته نیز بانک ملی ایران بیش از  67 هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داد که ارزش ریالی آن به یک هزار و 987 میلیارد و 283 ریال می رسد.

همچنین این بانک در سه ماهه نخست امسال مبلغ سه میلیارد و 350 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن پرداخت کرده است.

در عین حال  در مدت مذکور به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان، تعداد 86 هزار و 394 فقره وام قرض الحسنه به ارزش بالغ بر 883 میلیارد ریال توسط بانک کارگشایی پرداخت شده است.

 

شانست رو امتحان کن!

با تکمیل موجودی و شرکت در چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران، شانس خود را برای برنده شدن 91 کمک هزینه خرید مسکن و دیگر جوایز ارزنده امتحان کنید.

 31 مردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب و یا افزایش موجودی برای شرکت در قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران است.

با شرکت در این دوره از قرعه‌کشی می توانید علاوه بر بهره مندی از اجر معنوی و مشارکت در توسعه خیر جمعی، یکی از 91 برنده خوش شانس کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن باشید.

علاوه بر جوایز ویژه کمک هزینه خرید واحد مسکونی، 291 کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش 700 میلیون ریال، 391 کمک هزینه 300 میلیون ریالی ازدواج و 591 کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش 200 میلیون ریال بخشی دیگر از جوایز این دوره از قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز برای پاسخ به خیر اندیشی و نیک اندیشی مشتریان است.

همچنین یک هزار و 91 کمک هزینه 10 میلیون ریالی خرید صنایع دستی و 750 هزار جایزه نقدی یک میلیون ریالی از دیگر جوایز چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت سه ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌هاست.

 

تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از تولید و اشتغال

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که اقتصاد کشور، بانک محور و تولید و اشتغال کشور متکی به نظام بانکی است، به مسئولان واحدهای بانک توصیه کرد با توجه به وضع تحریم های ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران، در اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان، صادرکنندگان و سایر مشتریان بانک حداکثر مساعدت و همکاری را داشته باشند.

 برات کریمی در جمع مسئولان اداره امور شعب استان چهار محال و بختیاری بانک افزود: پرداخت تسهیلات به بخش تولید باید تسریع و در مقابل مشکلات تولید کنندگان باید صبوری شود، اما در مواردی که نیاز به اقدام قانونی است باید همه پیگیری های لازم در جهت تعیین تکلیف موضوع انجام شود.

وی سودآوری را محور فعالیت های بانک اعلام و خاطرنشان کرد: بانک یک بنگاه اقتصادی است که در صورت داشتن سود می تواند به حیات خود ادامه دهد، بنابراین افزایش درآمدهای غیرمشاع از طریق صدور ضمانتنامه، خرید دین و سایر خدمات مشابه باید در دستور کار باشد.

کریمی همچنین با ابراز خرسندی از کسب مقام برتر این اداره امور شعب در منطقه یک کشور، این امر را حاکی از وجود کارکنان متعهد، فعال و با انگیزه در سطح استان دانست و بر لزوم استفاده از استعدادهای همکاران در پیشبرد امور بانک تاکید کرد.

حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور نیز که در این نشست حضور داشت ضمن تقدیر از عملکرد اداره امور شعب استان چهار محال و بختیاری، راهکارهایی را به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به مشتریان بیان کرد.

احمد رضا صباغی رئیس اداره امور شعب استان نیز گزارشی از عملکرد شعب تحت پوشش ارائه کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران طی سفر به استان چهار محال و بختیاری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه اقتصاد مقاومتی استان نیز شرکت کرد و توضیحاتی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته توسط بانک ملی ایران به واحدهای تولیدی و نیز مناطق آسیب دیده از سیل ارائه کرد.

عضو هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران همچنین ضمن بازدید از شرکت تاراز واقع در شهرک صنعتی شهرکرد که در زمینه تولید ورق های گالوانیزه، پوشش دار و رنگی فعالیت می کند، با مدیران آن گفت و گو کردند.

 

 

انتشار شماره 263 مجله بانک ملی ایران

 مجله بانک ملی ایران با پروند ویژه «طرح ادغام شعب بانک» به شماره 263 رسید.

 این شماره از مجله با انتخاب تیتر «پویایی، آخرین ایستگاه قطار ادغام» به این موضوع مهم پرداخته و از زبان مدیرعامل بانک تاکید کرده که «با ادغام شعب ناکارآمد، حرکت پرشتاب بانک ادامه می یابد.»

اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک نیز در این مجله به اظهار نظر پیرامون الزامات ادغام و کوچک سازی فیزیکی بانک ملی ایران پرداخته اند.

گزارشی از حضور در جمع کارکنان صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، گزارشی از نحوه تدوین و طراحی کتابچه استراتژی و معماری برند بانک، گفت و گو با رئیس شعبه موفق تعمیرات توانیر کرج، گفت و گو با نویسنده کوچک کانون جوانه ها و گزارشی از شعبه امام حسن مجتبی (ع) تربت جام بخش های دیگر این شماره از مجله را تشکیل می دهند.

این شماره مجله بانک ملی ایران در 80 صفحه منتشر شده و در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir و قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 85 ساله دارد و تلاش شده است تا در دوره جدید انتشار مجله با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا، علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

 

 

انتشار نسخه جدید «بله» برای کاربران iOS

نسخه جدید iOS اپلیکیشن «بله» برای کاربران گوشی های اپل منتشر شد.

 این نسخه قابلیت های جدیدی دارد و مشکلات  قبلی را برطرف کرده است.

طراحی جدید صفحه «بانک من»، پاسخگویی سریع، انتخاب نقشه دلخواه، افزوده ‌شدن نقشه گوگل، رفع برخی باگ‌های پیام‌های مشاهده نشده، ارسال ویدئو به عنوان فایل، بهبود کاربری صفحه «ویترین»، ظاهر جدید انتخاب‌کننده تصاویر مدیا پیکر «بله» و امکان ارسال ویدئو از گالری به اپ و نیز نمایش نام «صاحب کارت» در کارت‌های مقصد در تراکنش های کارت ‌به ‌کارت از جمله امکانات این نسخه است.

کاربران می توانند نسخه جدید این اپلیکیشن را از «سیبچه» یا نشانی https://bale.ai/dl/ios/  دریافت کنند.

 

 

استقبال بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از سامانه های نظارتی بانک ملی ایران

جلسه ارائه سامانه های نظارتی بانک ملی ایران با حضور نمایندگان 16 بانک و موسسه اعتباری خصوصی، در محل مدیریت امور بازرسی و حسابرسی بانک برگزار شد.

 در این نشست حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی وحسابرسی به تشریح سامانه های نظارتی بانک ملی ایران پرداخت و تقویت مستمر سیستم های نظارتی بانک را یادآور شد.

در این جلسه ویژگی ها و قابلیت های سامانه های موجود (سامانه بازرسی، روسای حوزه، سماب، مانیتورینگ آنی ارزی) و زیر سیستم های آنها برای حاضران تشریح شد.

نمایندگان بانک ها نیز در ادامه ضمن استقبال از ویژگی های سامانه نظارتی بانک ملی ایران، بر ضرورت بهره مندی تمامی بانک ها از این سامانه ها تاکید کردند.

 

 

معرفی رئیس جدید اداره کل آموزش بانک ملی ایران

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های آموزشی برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان تاکید کرد.

 حبیب اله رشید ارده در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره کل آموزش این بانک با اشاره به این که امروز بانک ملی ایران خدمات گسترده و متنوعی به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک ارائه می دهد؛ گفت: اداره کل آموزش باید همه این خدمات را به صورت مستمر به کارکنان بانک آموزش دهد تا همکاران نیز بتوانند آنها را کامل و صحیح به مشتریان منتقل کنند.

وی با تاکید بر این که اداره کل آموزش باید مانند یک دانشگاه عمل کند؛ ادامه داد: علاوه بر ظرفیت های داخلی، اداره کل آموزش می تواند از ظرفیت اساتید و مدرسان خارج از بانک نیز برای توسعه فعالیت های خود استفاده کند.

رشید ارده خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش باید مانند یک بال در کنار همه بخش های دیگر بانک، حضور فعال داشته باشد، چرا که موضوع آموزش، عضو جدایی ناپذیر همه فعالیت هاست.

معاون منابع انسانی بانک ملی ایران با یادآوری جا به جایی های انجام شده در حوزه روسای ادارات و مدیران ارشد، پست های سازمانی را امانت هایی در اختیار افراد دانست که باید از آنها برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مشتریان استفاده شود.

رشید ارده همچنین با اشاره به فرایند استخدام افراد جدید در بانک، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات برای بهبود عملکرد بانک ملی ایران، ارائه آموزش سازمانی به افراد جدید الاستخدام در بدو ورود به این موسسه عظیم است.

وی تاکید کرد: آموزش سرمایه انسانی برای مدیریت بانک‌ از اولویت های اصلی است، چرا که سرمایه انسانی سازنده و بالابرنده سایر سرمایه هاست.

وی با بیان اینکه هر کس در جایگاه مسئولیت خود باید پاسخگوی اقداماتش باشد، اظهار کرد: اکنون که مدیریت بانک، یکی از کارکنان با سابقه مطلوب را به عنوان مسئول جدید این بخش برگزیده است، از همه همکاران تقاضا دارم حداکثر تعامل را با ایشان داشته باشند.

در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات انجام شده توسط داود ملک نیا طی دوره ریاست وی در اداره کل آموزش، مظفری به عنوان رئیس جدید این اداره کل معرفی شد.

 

 

تاکید عضو هیات‌ مدیره بانک ملی ایران بر پاسخگویی به نیازها و خواسته های مشتریان

عضو هیات ‌مدیره بانک ملی ایران با حضور در شرکت پرداخت الکترونیک سداد از واحدهای مختلف این شرکت بازدید و در جریان آخرین دستاوردهای آن قرار گرفت.

 مسعود خاتونی در بازدید از شرکت پرداخت الکترونیک سداد که با حضور محمدمهدی صادق مدیرعامل و منوچهر رضانیا عضو هیات‌مدیره و معاونان این شرکت انجام شد، از نزدیک در جریان روند فعالیت بخش‌ها و واحدهای مختلف این شرکت قرار گرفت.

عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این بازدید، در خصوص نحوه عملکرد و فعالیت‌های کارکنان و نیز در مورد مسائل و مباحث صنعت پرداخت، به‌صورت جزئی و دقیق به گفت و گو پرداخت و از تلاش ها و زحمات شبانه روزی همکاران تقدیر و پیشرفت ها و نوآوری های این شرکت را در صنعت پرداخت مثبت ارزیابی کرد.

خاتونی تأکید کرد: حساسیت و آگاهی نسبت به خواسته‌ها و انتظارات مشتریان، پذیرندگان و مصرف‌کنندگان ابزارهای پرداخت، از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای پاسخگویی مناسب و به‌موقع به نیازهای آن ها، می‌توان از توان و ظرفیت های بانک ملی ایران یاری گرفت.

وی در ادامه مجهز شدن به دانش روز و استفاده از آخرین دستاوردهای صنعت پرداخت را رمز پیشرفت و موفقیت شرکت پرداخت الکترونیک سداد دانست و از آن به عنوان یکی از نقاط قوت این شرکت یاد کرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تأکید بر این نکته که فضای تعامل و همدلی میان بانک ملی ایران و گروه شرکت های سداد بسیار مثبت است، اظهار کرد: شرکت پرداخت الکترونیک سداد باید بیشترین بهره را از این امکانات ببرد.

 

 

تاکید بر ضرورت تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک ملی ایران

نشست آموزشی تجدید ارزیابی املاک بانک ملی ایران به منظور افزایش سرمایه امروز با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و روسای ادارات بانک برگزار شد.

 در این نشست که با حضور مسعود خاتونی و ناصر شاهباز اعضای هیات مدیره، عباس شفیعی معاون پشتیبانی بانک، تنی چند از روسا و معاونان ادارات کل و ادارات امور شعب کشور در اداره کل آموزش برگزار شد، ضرورت های مالی و مقرراتی، نحوه ارزیابی از املاک بانک و نحوه ثبت و بارگذاری مستندات و اطلاعات در سامانه سجا (سامانه جامع املاک) مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک در این نشست با اشاره به لزوم تجدید ارزیابی املاک بانک ملی ایران به منظور افزایش سرمایه گفت: بر اساس قانون تجارت، بانک ها می توانند سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی املاک افزایش دهند که خوشبختانه دارایی های بانکی یکی از نقاط قوت بانک ملی ایران است.

ناصر شاهباز با بیان اینکه امیدواریم اصلاح سرمایه خوبی در بانک صورت گیرد و به نتایج دلخواه برسیم، افزود: تاکید اصلی ما بر روی عرصه و اعیان است و باید به طور خاص در این بخش تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه امروز کشور با رشد نقدینگی و رکود همراه است که این عوامل روی عملکرد بنگاه های اقتصادی و گردش پول نیز اثرگذار هستند؛ عنوان کرد: بانک ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود و اگر بانکی با زیان مواجه باشد، سهامداران باید افزایش سرمایه دهند که دو بانک در سال گذشته این اقدام را عملی کردند.

همچنین دیگر عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک نیز در این نشست با بیان اینکه باید رویکرد جدیدی در بانک شکل گیرد؛ گفت: آیا ما باید اعطای تسهیلات، جذب منابع و ارایه خدمات را همانند گذشته ادامه دهیم؟

مسعود خاتونی با تاکید بر اینکه مفاهیم بانکی باید تغییر کنند، افزود: امروز پلتفرم های جامعی در بانک ها نصب شده اند تا منابع بانکی را در محل های جدید مصرف کنند و به نوعی منابع مولد شوند.

وی با بیان اینکه امروز باید منابع کمتری را مصرف کنیم و در آمد بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا نقطه اثر مثبتی را در بانک شاهد باشیم. شاید طی چند سال آینده نیز باز نیاز به ارزیابی دارایی های بانکی باشد اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که با به کارگیری ابزارها، مفاهیم و تکنیک های جدید، صورت های مالی بانک تحت تاثیر قرارگرفته و فرآیندهایی همچون ارزیابی مجدد دارایی های بانک، رتبه بعدی را در اثرگذاری صورت های مالی به خود اختصاص دهند.

معاون پشتیبانی بانک نیز با بیان اینکه هدف از این تجدید ارزیابی درواقع تجدید ارزیابی وثایق، فروش و تهاتر نیست بلکه افزایش سرمایه مدنظر است، گفت: آخرین تجدید ارزیابی صورت گرفته در بانک برای افزایش سرمایه مربوط به سال ٩١ است که از آن سال به بعد با رشد کم سابقه ارزش ملک مواجه شدیم و این امر باید در این دوره تجدید ارزیابی املاک مدنظر قرار گیرد.

عباس شفیعی اظهار کرد: برآورد اولیه ارزش املاک در بانک صورت گرفته است که در برخی نقاط از کشور با افزایش قیمت چند برابری نسبت به ارزیابی اولیه مواجه بودیم.

وی تاکید کرد: همواره این دغدغه وجود داشت که اطلاعات اموال در یک بخش به طور کامل ثبت و در دسترس باشد که امروز سامانه سجا این امر را ممکن می سازد و این اتفاق برای نخستین بار رقم می خورد.

همچنین رییس اداره کل حسابداری و بودجه بانک در این نشست با بیان اینکه امروز دارایی های ثابت، دارایی بدون بازده تلقی می شوند اما ما از این دارایی ها افزایش سرمایه خواهیم داد، گفت: اصلاح ساختار مالی خوبی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها شکل خواهد گرفت که باید نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده ببریم.

مختار محمدی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی یکی از الزامات کاهش سپرده قانونی را ثبت اطلاعات املاک در سامانه سجا قرار داده است، بیان کرد: هر یک درصد کاهش سپرده قانونی، 30 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی را آزاد می کند و همکاران باید در تکمیل و بارگذاری اطلاعات در سامانه سجا دقت لازم را داشته باشند.

رییس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف بانک نیز گفت: برخی از املاک بانک را نمی توان به لحاظ قیمت ارزش گذاری کرد اما با این حال ارزش گذاری ها باید منصفانه باشند.

هادی نیک قلب تاکید کرد: در بحث ارزیابی نگاه ها به سمت و سوی ارزیابی وثیقه می رود درحالی که ارزیابی دارایی مد نظر است و باید در ارزیابی املاک تغییرات مثبت ملک نیز مورد توجه قرار گیرند.

رییس اداره کل کارپردازی نیز با بیان اینکه معامله نشدن یک ملک دلیلی بر بی ارزشی آن نیست، عنوان کرد: برخی از املاک و شعب قابل ارزش گذاری نیست.

 شهریار سعادت از همکاران خواست در ارزیابی ها و ثبت اطلاعات املاک بانک در سامانه سجا دقت لازم صورت گیرد تا مستندسازی دقیقی صورت گیرد.

 

 

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس اداره امور شعب استان اصفهان

با حضور برات کریمی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، محمد نور آزادی به عنوان رییس جدید اداره امور شعب استان اصفهان معارفه شد.

برات کریمی در این مراسم که با حضور معاون استاندار ،فرماندار اصفهان و جمع کثیری از مدیران بانکی و استانی برگزار شد،با تشریح اقدامات بانک ملی ایران برای حمایت از بخش تولید گفت:بانک ملی ایران در شرایط فعلی اقتصاد، یاور بخش واقعی اقتصاد و تولید است.

وی افزود: وظیفه سیستم بانکی، عمل کردن به عنوان واسط بین وجوه و پشتیبانی کردن بخش تولید و اشتغال است.

همچنین محمد نور آزادی رییس جدید اداره امور شعب استان اصفهان نیز ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف عالی بانک گفت: بانک ملی ایران حمایت از بخش تولید را رسالت خود می داند و با همه توان در خدمت جبهه اقتصادی استان و فعالان این عرصه خواهد بود.

همچنین در این مراسم از خدمات مرتضی نصری رییس سابق اداره امور شعب استان اصفهان تقدیر شد.

 

آغاز احداث سومین مدرسه‌ شهدای بانک ملی ایران در گیلان

 مراسم کلنگ زنی سومین مدرسه‌ شهدای بانک ملی ایران در استان گیلان با اعتباری معادل سه‌ میلیارد ریال و با حضور جمعی از خانواده شهدا، رئیس اداره امور شعب استان گیلان و مسئولان محلی برگزار شد.

 

امام جمعه شهرستان رضوانشهر در این مراسم با تقدیر از اقدام ارزشمند بانک ملی ایران برای احداث مدرسه در مناطق محروم، اظهار امیدواری کرد با مدیریت جهادی مسئولان، هرچه سریع تر عملیات اجرایی احداث مدرسه شش کلاسه پونل رضوانشهر آغاز شود.

احداله امیری رئیس اداره امور شعب استان گیلان بانک هم با اشاره به اینکه تمامی مدیران و مسئولان، دست پرورده نظام آموزش و پرورش کشورند، گفت: بانک ملی ایران به عنوان امین مردم، علاوه بر انجام امور اقتصادی، از محل منابعی که در اختیار دارد همواره در حوزه مسئولیت های اجتماعی و فعالیت هایی نظیر مدرسه سازی، ساخت درمانگاه، حمایت از شرکت های دانش بنیان، ساخت و مرمت مساجد و ... حضوری پررنگ و موثر دارد.

بانک ملی ایران از سال 1388 تا کنون با تامین منابع و صرف هزینه به مبلغ بیش از 200 میلیارد ریال به ساخت، بازسازی، تکمیل مدارس و مجتمع های آموزشی، هوشمند سازی مدارس، خرید میز و نیمکت و وسایل کمک آموزشی 101 باب مدرسه در سطح کشور اقدام کرده است.

 

 

تعطیلی یک هفته ای موزه بانک ملی ایران

موزه بانک ملی ایران به منظور آماده سازی جهت برگزاری یک نمایشگاه مشترک ،از روز سه شنبه هشتم مرداد ماه-امروز- تا روز چهارشنبه 16 مرداد ماه تعطیل است.

 تاریخ بازگشایی و افتتاح این نمایشگاه مشترک متعاقبا اعلام می گردد.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: تسریع در خدمت رسانی، عامل حفظ و جذب مشتریان

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که صاحبان سرمایه و کسب و کار اگر تغییر را در زندگی و فعالیت خود لحاظ نکنند، موقعیتشان را از دست خواهند داد، گفت: یکی از مهم ترین راه های حفظ و جذب مشتریان، ارائه خدمات نوین در کمترین زمان ممکن است.

مسعود خاتونی در جمع کارکنان اداره امور شعب شمال تهران بانک با تاکید بر لزوم ایجاد تغییر در مدل و مفاهیم کسب و کارها افزود: موفقیت پایدار در کسب و کار نیازمند داشتن یک سازمان با عملکرد مطلوب است، اما برای اغلب مدیران، چالش موجود بر سر راه ساختن چنین سازمانی، تعیین نقطه آغاز تغییر است.

وی با اشاره به این که هر کسب و کاری برای ادامه حیات خود با الزاماتی رو به روست، اظهار کرد: برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین کاهش فاصله صف و ستاد بانک را عامل تسریع در خدمت رسانی دانست.

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران نیز در این نشست با اشاره به تمرکز ادارات امور تهران بر روی درآمدهای غیر مشاع و بازاریابی برای جذب منابع جدید و وصول مطالبات، حمایت ادارات کل و ستاد بانک را برای تسریع ارائه خدمات خواستار شد.

روسای ادارات امور شعب تهران نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد واحد های خود ارائه کردند.

عضو هیات مدیره بانک و هیات همراه همچنین ضمن بازدید از شعبه باغ فردوس، با کارکنان این واحد دیدار و گفت و گو کردند.

 

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر اعتبارسنجی ویژه مشتریان تاکید کرد

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در جلسه بررسی عملکرد اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک بر اعتبارسنجی ویژه مشتریان جهت بهبود فرآیند و کاهش ریسک اعطای تسهیلات تاکید کرد.

 محمود شایان در این نشست که با حضور علی اولیایی رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک، سعید ستاری رییس اداره کل مدیریت و فروش اموال تملیکی و مازاد بانک، معاونان اداره امور، روسای شعب ممتاز و حوزه های شهری و شهرستان، روسای دوایر ستادی و کارشناسان اعتبارات و طرح های اداره امور برگزار شد، با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت اعتباری در بانک، خواستار توجه ویژه همکاران به بالا بردن سهم اعتباری بانک و همچنین اعتبارسنجی مشتریان و تسریع امور آنها شد.

وی کارمزد محوری و افزایش درآمدهای غیرمشاع را از سیاست های اصلی بانک ملی ایران عنوان کرد و ضمن اعلام بهبود شرایط ترازنامه بانک نسبت به سال قبل، مجموعه عملکرد بانک را مناسب دانست.

شایان همچنین با تقدیر از مدیریت اداره امور شعب استان خراسان رضوی در تحقق اهداف تعیین شده بانک و ارتقای جایگاه این اداره امور، بر لزوم تجدید ارزیابی املاک بانک با هدف افزایش سرمایه تاکید و اظهار کرد: همکاران باید تلاش کنند تا دارایی های بانک از حالت انجماد خارج شود.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: به همین منظور اداره کل مدیریت و فروش اموال تملیکی و مازاد در ساختار بانک ملی ایران ایجاد شد که اولویت آن شناسایی املاک و دارایی های مازاد بانک و تبدیل آنها به دارایی مولد است.

وی همچنین راه دستیابی به بانکداری دیجیتال را عبور از بانکداری الکترونیک عنوان و خاطر نشان کرد: این مهم جز با استفاده کامل از تمامی ظرفیت های موجود و ابزارهای در دسترس محقق نخواهد شد.

شایان از همکاران خواست تا از ظرفیت های سخت افزاری بانک استفاده بهینه تری داشته باشند.

در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرد اداره امور شعب ارائه شد .

در پایان این سفر عضو هیات مدیره ی بانک ضمن بازدید از شعبه ممتاز چهارراه شهدای مشهد،با کارکنان این شعبه دیدار و گفت و گو کرد.

 

 

حمایت بانک ملی ایران از بازار مشاغل خانگی و خود اشتغالی

بانک ملی ایران در جهت توانمندسازی افراد نیازمند و در راستای رونق بازار خود اشتغالی و مشاغل خانگی، از ابتدای سال جاری حمایت ویژه ای از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و صاحبان مشاغل خانگی مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته است.

 این بانک در راستای رونق بازار کسب و کارهای داخلی از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه ماه تعداد یک هزار و 357 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 77 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی پرداخت کرده است.

بر این اساس در مدت مذکور، سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر یک هزار و 59 فقره به ارزش 190 میلیارد و 70 میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر 228 فقره به ارزش 40 میلیارد و 35 میلیون ریال بوده است.

همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، شش میلیارد و 670 میلیون ریال از این تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 960 میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

طی این مدت 14 میلیارد و 670 میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بنیاد شهید تخصیص داده شده است.

پرداخت 915 فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش 109 میلیارد و 664 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار کشور بوده است.

این بانک در سال گذشته نیز با رویکرد حمایت از بازار اشتغال 41 هزار و 237 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 24 هزار و 927 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی تخصیص داده است.