کد خبر: ۲۷۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۴

پرفروش‌ترین بازی‌های ۲۰۱۹

بر اساس آمار‌های بخش سرگرمی مؤسسه‌‌ی GFK دو بازی FIFA 19 و New Super Mario Bros. U Deluxe بیشترین فروش فیزیکی را در قاره‌ی سبز در سال جاری تجربه کرده‌اند. در این آمار‌ها میزان فروش بر روی تمامی پلتفرم‌ها بر اساس جدول‌های فروش هفتگی و همچنین داده‌های رسمی محاسبه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بازی فیفا ۱۹ در کشور‌هایی چون دانمارک، ایتالیا، لهستان، پرتغال، روسیه، اسپانیا، سوئد و انگلستان رتبه اول را از لحاظ میزان فروش داشته است، در حالی که در کشور‌هایی چون اتریش، فرانسه، آلمان و سوئیس بازی سوپر ماریو بیشترین فروش را تجربه کرده است. نکته عجیب و جالب این آمار‌‌ها مثل همیشه بازی GTA V است، بازی‌ای که ۶ سال بعد از عرضه کماکان می‌تازد و در ۵ کشور ذکر شده در بالا جز‌‌ء ۳ بازی برتر از لحاظ فروش قرار دارد.

دیجی کالا مگ: بازی‌هایی مثل Red Dead Redemption 2، Minecraft، Days Gone و Mario Kart 8 Deluxe نیز در بین ۱۰ بازی برتر این لیست حضور دارند.

باید این نکته را در نظر گرفت که اولا در این آمار تنها فروش فیزیکی در نظر گرفته شده و فروش دیجیتالی محاسبه نشده است و دوما اینکه این آمار‌ها از تمامی کشور‌های اروپایی جمع آوری نشده‌اند بلکه تنها این آمار نشان دهنده‌ی میزان فروش در کشور‌هایی است که در بالا به آن‌ها اشاره شده است.