کد خبر: ۲۷۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۷۴

خانم بازیگر برای سومین بار مبتلا به سرطان شد

الیویا نیوتن جان پس از اینکه برای سومین بار به سرطان مبتلا شد گفت: نمی‌خواهم بدانم تا کی زنده خواهم ماند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ الیویا نیوتن جان، خواننده و بازیگر بریتانیایی-استرالیایی که به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم کلاسیک "گریس" در سال ۱۹۷۸ در کنار جان تراولتا شهرت جهانی پیدا کرد، برای بار سوم به سرطان مبتلا شده است.

به گزارش سی ان ان، این بازیگر ۷۰ ساله که به سرطان پستان "استیج ۴" مبتلا است، در یک مصاحبه در برنامه تلویزیونی "سیکستی مینتس" (۶۰ دقیقه) استرالیا گفت نمی‌خواهد بداند که تا چه مدت زنده خواهد ماند.

او توضیح داد: "اگر یک نفر به شما بگوید که شش ماه زنده خواهید ماند، احتمال این که همین مدت زنده باشید زیاد است چون به آن باور دارید (چون به شما تلقین شده است). در نتیجه برای من، از نظر روانی بخواهیم در نظر بگیریم، بهتر است که چیزی ندانم."

البته خانم نیوتن جان در این موضوع تنها نیست. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که در مجله پزشکی آنکولوژی بالینی (Journal of Clinical Oncology) منتشر شد، تنها ۵ درصد از بیماران "درک دقیق" از مدت زمانی که زنده خواهند ماند، داشتند و ۳۸ درصد از بیماران حتی به یاد نداشتند که پزشک آنها چه مدت زمانی را برای آنها تخمین زده است.

برخی از پزشکان و پژوهشگران معتقدند که دانستن این که چه مدت یک بیمار زنده خواهد ماند، گاهی منجر می‌شود که بیمار و یا خانواده او به امید بهبود دست به درمان‌های دردناک و گران‌قیمت بزنند، در حالیکه در حقیقت امیدی برای درمان و زنده ماندن بیمار نیست.

خیلی از بیماران در این مرحله سرطان به خصوص سالمندان ترجیح می‌دهند روزهای آخر عمر خود را در آسایشگاه و یا خانه با اقوام و نزدیکان خود بگذراند./ایران آرت