کد خبر: ۲۷۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۵

زغال فعال، بهترین ماسک برای پاکسازی پوست

زغال فعال، شکلی از کربن فراوری شده است و به شکل‌های مختلف در داروخانه‌ها یافت می‌شود. شما می‌توانید این زغال را به شکل کپسول یا پودر تهیه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ زغال فعال، بدون بو و طعم است و برای درمان آکنه، بستن منافذ و پاک سازی و از بین بردن چربی پوست و ... مناسب است. با توجه به این که از این ماده برای از بین بردن چربی اضافی پوست استفاده می شود پس باید در میزان مصرف آن دقت کرد. در این مطلب به چند روش ساخت ماسک با استفاده از زغال فعال که یکی از مواد اولیه آن است، اشاره می کنیم.

ماسک مناسب پاک سازی پوست
یک کپسول یا یک قاشق چای‌خوری زغال فعال شده و یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا. را در یک ظرف با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود بمالید. حتما حواستان باشد که ماسک به دور چشمتان نخورد. پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. می‌توانید هر هفته دو بار از این ماسک استفاده کنید.

برطرف کردن جوش و لکه
یک کپسول یا یک قاشق چای‌خوری زغال فعال شده، یک قاشق چای‌خوری روغن یا کرم صورت (مانند جوجوبا یا هسته انگور) و دو قطره اسانس درخت چای را با هم ترکیب کنید تا خمیری شکل شود. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود بمالید. مانند ماسک قبلی مراقب باشید به دور چشم‌های تان مالیده نشود و پس از 15 دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشویید.

برای جوش‌های سرسیاه بینی و صورت
خراسان: یک کپسول یا یک قاشق چای‌خوری زغال فعال را با یک قاشق چای‌خوری چسب چوب مخلوط کنید. پیش از آن‌که این مواد را روی صورت خود بمالید، آن را با یک ماده شوینده صورت به خوبی شست و شو دهید و ترکیب پودر زغال و چسب چوب را روی صورت خود مخصوصا پیشانی، روی بینی، گونه‌ها و چانه بمالید. دقت کنید برای دور چشم به هیچ وجه از این ماده استفاده نکنید. پس از خشک شدن این ماسک، از گوشه صورت تان شروع به کندن کنید سپس صورت خود را با لیف حمام و آب گرم بشویید و با استفاده از تونر مخصوص پوست خود را مرطوب کنید.
منابع :آسان طب، الو دکتر، نمناک