کد خبر: ۲۷۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰

اختلالات مفصلی و بی‌خوابی خود را با این شربت درمان کنید

گیلاس یکی از میوه‌های پرطرفدار و سرشار از آنتی سیانین است که به سلامت بدن کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آنتی اکسیدان موجود در آن از اکسایش بدن و خطرات ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند؛ جالب است بدانید گیلاس، ۱۰برابر بیشتر از تمشک و توت فرنگی ملاتونین دارد که به کنترل بی‌خوابی و بهبود کارایی و عملکرد مفصل‌ها کمک می‌کند؛ این میوه همچنین درمان خوبی برای جت لگ (پرواز زدگی) است.

استفاده از گیلاس با کمک به تنظیم فرآیندهای متابولیک بدن، میزان اسید اوره موجود در خون را کنترل می‌کند؛ خوردن این میوه به دلیل وجود آنتوسیانین برای بهبود حافظه و بهبود عملکرد حرکتی مفید است و تا حد زیادی گواتر مزمن را کنترل می‏ کند.

استفاده منظم از این میوه به دلیل وجود فیبر فراوان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد همچنین این میوه به دلیل وجود ویتامین‌A، ویتامین B و مواد معدنی نظیر کلسیم و فسفر برای مغز بسیار مفید است.

تحقیقات انجام شده نشان ‌می‌دهد استفاده از این میوه به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می‌کند همچنین حافظه کودکان را بهبود می‌بخشد و به کاهش درد‌های ماهیچه‌ای بعد از ورزش کمک می‌کند؛ کسانی که قصد انجام ورزش و تمرینات شدید دارند می‌توانند عصاره گیلاس را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی  اظهار کرد: شربت گیلاس یکی از شربت‌های سنتی و خوش‌طعم است که خواص بسیاری برای بدن دارد؛‌ این شربت حاوی مقادیر بسیاری ویتامینA، ویتامین‌های گروه B شامل B2 ،B3 ،B5 ،B6، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کلسیم ، منیزیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فسفر، مس، منگنز، قند، اسید فولیک و غیره است.



وی بیان کرد: این شربت منجر به کنترل فشار و قند و چربی خون می‌شود همچنین به بازسازی پوست و مو و جلوگیری از پیری زودرس پوست هم کمک می‌کند.

عظمایی گفت: خوردن شربت گیلاس موجب پاکسازی سموم و دفع آن‌ها از بدن می‌شود، همچنین خوردن این میوه خون را تصفیه می‌کند و ماده‌ای فوق العاده موثر برای کودکان در حال رشد محسوب می‌شود؛ خوردن این شربت سیستم قلبی عروقی را تقویت کرده و موجب پاکسازی کلیه‌ها و مجاری ادراری می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جالب است بدانید این میوه خاصیت لاغری دارد و برای کاهش وزن در افراد چاق بسیار موثراست و موجب لاغر شدن آن‌ها می‌شود؛ گیلاس از جمله غذا‌های دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از بدن در مقابل انواع بیماری‌ها، به خصوص سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی بیان کرد: خوردن شربت گیلاس برای افرادی که از اختلالات مفصلی رنج می‌برند هم بسیار مفید است و به حفظ سلامت زنان باردار کمک می‌کند.

عظمایی درباره مواد اولیه شربت گیلاس گفت: برای تهیه این شربت به یک کیلو گیلاس و حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم عسل احتیاج دارید؛ کافیست گیلاس را آبگیری کنید و یک لیوان آب را به همراه عسل به آن اضافه کنید، این ترکیب را در فصول گرم تهیه و ۲ تا ۳ لیوان در روز میل کنید./باشگاه خبرنگاران