کد خبر: ۲۷۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۰

گلایه‌ کاویانی از حذف سکانس‌هایش در بوی باران

بازیگر سریال بوی باران گفت که اصولاً کم شدن نقش در سریال‌ها می‌افتد، اما چنین اتفاقاتی به هیچ عنوان جالب نیستند، من متأسف شدم از تغییراتی که در فیلمنامه اتفاق افتاد و من به عنوان بازیگر این فیلم متوجه تغییرات نشدم، چون به‌صورت پراکنده نقش داشتم و خیلی وارد جزئیات نشدم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مریم کاویانی بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر سریال «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان را از شبکه یک و تماشا در حال پخش دارم.

وی درباره حذف سکانس‌های خود در این سریال اظهار کرد: نزدیک به 2 سال به‌صورت پراکنده درگیر پروژه بودم و حدود 200 سکانس در فیلمنامه بازی داشتم، هرچند فیلمنامه قرار بود به‌طور دیگری باشد، اما تغییراتی در آن ایجاد شد و نقش‌ها کمرنگ و پررنگ شدند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در همین راستا ادامه داد: اصولاً این اتفاقات در سریال‌ها می‌افتد، اتفاقاتی که به هیچ عنوان جالب نیستند، من متأسف شدم از تغییراتی که در فیلمنامه رخ داد و من به عنوان بازیگر این فیلم متوجه تغییرات نشدم، چون به‌صورت پراکنده نقش داشتم و خیلی وارد جزئیات نشدم.وی در همین راستا ادامه داد: بنده به عنوان یک مخاطب منتقد این سریال هستم، از اینکه سیمین به عنوان یک بانوی ایرانی و یک معلم جامعه به صورت یک آدم ناموفق در زندگی از شوهرش پنهان‌کاری می‌کند و ترانه به عنوان زن کٌرد که همیشه پشت خانواده است به عنوان باج‌گیر معرفی‌شده جالب نیست، در این سریال طوری وانمود می‌شود که مرد ایرانی به خاطر ایثارش خانواده و احساسات خانواده خود را زیر پا می‌گذارد و زن افغانی اختیار می‌کند، انگار که تمام زنان ایرانی مشکل و نقص اخلاقی دارند.

بازیگر سریال بوی باران در ادامه همین مطلب افزود: به نظر بنده این اتفاق برای جامعه ما قشنگ نیست، یعنی تمامی خانم‌های ایرانی حتی وکیل که نقش مهمی در جامعه دارد و مردم باید به آن اعتماد داشته باشد هم مردم را گمراه می‌کند، شخصاً روند قصه را نپسندیدم و انتظار داشتم زن‌های ایران را خیلی بهتر نشان دهند، در داستان بوی باران فقط «ناجیه» هنرمند است، در تربیت فرزندش سنگ تمام می‌گذارد، کتاب می‌نویسد و کتاب‌هایش چاپ می‌شود.

بازیگر سریال «بوی باران» در ادامه در خصوص طولانی شدن مرحله تولید این فیلم خاطرنشان کرد: به خاطر حساسیت‌های زیادی که محمود معظمی در کیفیت کار داشت خیلی سخت‌گیری می‌کرد، تمرینات زیادی داشتیم و پلان‌های زیادی برداشت می‌شد و به همین دلیل تعداد قسمت‌های سریال از 40 قسمت به 75 قسمت افزایش پیدا کرد.

وی در مورد بازخورد مردم نسبت به سریال «بوی باران» تصریح کرد: مردم این سریال را تماشا می‌کنند، طبعاً قصه جذابی دارد و ما نمی‌توانیم منکر خوب بودن و نو بودن قصه شویم، اما برای افزایش قسمت‌های سریال، قصه را طولانی شده و پراکندگی‌های زیادی در سریال ایجادشده است.

بازیگر سریال «فاصله‌ها» پیرامون اولویت‌های خود برای بازی در نقش‌های متفاوت تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت شکل حضور است، برای من طول قصه و اینکه چه مدت‌زمانی روی آنتن باشم مهم نیست، برای من عرض نقش و نوع نقشم که چقدر می‌تواند در قصه مؤثر باشد اهمیت دارد، اولویت دوم برای پذیرش نقش عوامل و گروه بازیگری و در درجه سوم قرارداد مالی مهم است.

این بازیگر تلویزیون درباره وضعیت امروز سینمای ایران خاطرنشان کرد: به‌هرحال سینمای ما در دنیا یک سینمای مطرح است و بازیگران ما بازیگران قابل‌احترام و مطرحی هستند، آن‌ها جوایز زیادی در جشنواره‌های بین‌المللی را کسب کرده‌اند و من به سینمای ایران افتخار می‌کنم، البته تعدادی از همکاران هم برای گیشه فیلم می‌سازند که در آن‌ها طنز و هجو است که سلیقه بنده نیست، اما لازمه دوام سینما است./خبرآنلاین