کد خبر: ۲۷۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴

وزیر علوم: ممکن است در ‌درازمدت دیوار دانشگاه‌ها به طور فیزیکی برداشته شود؛ در حال حاضر یکی از دانشگاه‌های ما هیچ دیواری ندارد

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مورد برداشتن دیوار دانشگاه‌ها، منظورم ارتباط بیشتر بین دانشگاه با مردم و جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برداشتن دیوار دانشگاه ها به چه منظور بوده است، اظهار داشت: در برداشت دیوار دانشگاه‌ها منظورم این بود که ارتباط بیشتری بین مردم و جامعه تشکیل شود. مردم از خدمات و‌ مشاوره‌های علمی استفاده کنند.

وی ادامه داد: هدف ما این است به جای اینکه با دستور و به صورت کلیشه ای و تکلیفی بخواهیم دانشگاه را ملزم به ورود به مسائل جامعه کنیم، دانشگاه و جامعه مسائل و مشکلات خود را با هم حل کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: البته در مورد مسائلی که در سطح کلان مطرح است مثل سیلاب‌ها باید در سطح ملی تصمیم گرفته شود و ما هم منکر این امر نیستیم، اما موضوع برداشتن دیوار برای ارتباط بیشتر مردم و دانشگاه در مسائل جزئی‌تر است.

غلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا دیوار دانشگاه‌ها به صورت فیزیکی هم برداشته می‌شود، گفت: ممکن است در آینده و به تدریج دیوارهای دانشگاه ها هم به صورت فیزیکی برداشته شود و در خیلی از کشورها به این امر عمل شده و معمول است و در حال حاضر هم در کشور خود دانشگاهی داریم که هیچ دیواری ندارد.
*فارس