کد خبر: ۲۷۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۷

ورود ربات‌ها به سازمان آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ورود ربات‌های آتش‌نشان به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مهدی داوری درباره ورود تجهیزات جدید و مدرن به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: به دنبال ورود ربات‌ها به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هستیم و می‌توان گفت که تا پایان سال به ربات‌ها مجهز می‌شویم.

وی با بیان اینکه در دنیا ربات‌ها همچنان به مرحله اطفای دقیق ساختمان‌ها نرسیده‌اند، گفت: ربات‌ها در بخش ارزیابی در دیگر نقاط دنیا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که می‌توانند در بخش ارزیابی و شناسایی موثر واقع شوند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران زمان ورود ربات‌ها به این سازمان را تا پایان سال جاری اعلام کرد و افزود: تا پایان سال جاری شاهد ورود ربات‌ها به این سازمان خواهیم بود.

داوری درباره تعداد این ربات‌ها نیز گفت: درباره ربات‌ها نیز در تلاشیم تا حداقل یک دستگاه را تا پایان سال به سازمان آتش‌نشانی اضافه کنیم. در صورت موفقیت‌آمیز بودن ماموریت‌ها و اگر متوجه شویم که این فناوری، کارایی مناسبی دارد، در سال‌های آینده حتما تعداد دیگری اضافه خواهیم کرد./ایسنا