کد خبر: ۲۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۸

افزایش رقابت FIFA و PES با قراردادهای جدید کونامی

عنوان PES یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک شبیه‌سازی فوتبال بوده که می‌توان گفت، سر سخت‌ترین رقیب عنوان FIFA نیز است. یکی از اصلی ترین تفاوت‌‌های این عنوان با بازی FIFA، در حق استفاده از نام باشگاه‌ها و لوگوی آن‌ها است؛ شرکت کونامی به دلیل قرارداد نبستن با بیشتر باشگاه‌ها، حق ندارد از نام و لوگوی آن‌ها در بازی PES استفاده کند، این در حالی است که شرکت الکترونیک آرتز از همان ابتدای عرضه عنوان FIFA، با اکثر باشگاه‌ها مهم در جهان، قرارداد بست و از نام و لوگوی اصلی آن‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما به‌نظر می‌رسد شرکت Konami قصد دارد دامنه باشگاه‌هایی که با آن‌ها قرارداد بسته است را افزایش دهد تا مانند عنوان فیفا بتواند از نام و لوگوی اصلی باشگاه‌ها استفاده کند. شرکت کونامی اعلام کرد که با باشگاه Plate Atlético River قرار داد امضا کرده و می‌تواند از نام و لوگوی انحصاری این باشگاه در نسخه جدید PES یعنی PES 2020 استفاده کند.ریور پلاته از باشگاه‌های مشهور کشور آرژانتین است که طرفداران زیادی نیز دارد. این باشگاه با شرکت الکترونیک آرتز قرارداد ندارد و در عنوان FIFA 20 با نام Núñez شناخته خواهد شد.

از طرفی شرکت کونامی اخیرا با باشگاه Atlético Boca Juniors نیز قراردادی را امضا کرده است و این باشگاه نیز در PES 20 با لوگو و نام اصلی خود حضور خواهد داشت،بوکا جونیورز از دیگر تیم‌های فوتبال مطرح آرژانتینی است. لازم به ذکر است این باشگاه در FIFA 19 باشگاه Buenos Aires نام داشت. به نظر می‌رسد شرکت کونامی فقط قصد دارد با باشگاه‌های رده پایینی قرارداد ببند که EA با هیچ کدام از آن‌ها قرارداد نبسته است و تقریبا قصد دارد از این طریق فقط از شرکت الکترونیک آرتز جلو زند.

هنوز به طور دقیق اعلام نشده که عنوان PES 2020 قرار است چه تغییراتی نسبت به گذشته داشته باشد و شرکت سازنده این عنوان فقط تغییرات عمده بازی را اعلام کرده است به همین خاطر بهتر است تا زمان عرضه رسمی این بازی توسط استودیو کونامی صبر کرد./باشگاه خبرنگاران