کد خبر: ۲۷۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۱

سرعت 5G در تایوان بیشتر از اروپاست!

مدیرارشد اجرایی اریکسون در تایوان به تازگی خاطرنشان کرده است که سرعت شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در تایوان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شفیق نظیف، مدیر ارشد اجرایی اریکسون در تایوان، در خصوص وضعیت توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G به تازگی عنوان کرده است که سرعت شبکه ۵G در تایوان نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی بیشتر گزارش شده است.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر محبوبیت و استقبال از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، کشورهای مختلف با همکاری و عقد قرارداد با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای معروف سعی دارند که به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای این شبکه اینترنتی بپردازند.

اریکسون یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی در جهان به شمار می‌رود که همواره با همکاری دولت و اپراتورهای فعال در کشورهای مختلف سعی دارد تا به توسعه و برقراری زیرساخت‌های شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی پرسرعت بپردازد و با افزایش نظر و توجه مشترکان، سهم خود را در بازارهای مربوطه افزایش دهد.

اریکسون پیشتر اعلام کرده بود که تعداد کاربران و مشترکان شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G تا سال ۲۰۲۴ میلادی از مرز ۱.۹ میلیارد کاربر نیز عبور خواهد کرد که در مقایسه با ۱.۴ میلیارد نفر در نوامبر ۲۰۱۸ شاهد یک رشد و افزایش ۲۷ درصدی خواهد بود.

بر اساس گفته‌های این مقام ارشد شرکت اریکسون در تایوان، ضریب نفوذ شبکه ۵G تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به ۴۵ درصد خواهد رسید در صورتی که ضریب نفوذ نسل قبلی شبکه ۴G LTE، ۶۵ درصد گزارش و اعلام شده است.

وی همچنین در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرده است که تاکنون به منظور توسعه شبکه ۵G با شرکت و اپراتورهای مختلف در کشورهای جهان ۴۷ قرارداد انعقاد کرده است تا بتواند زیرساخت‌های لازم برای نسل پنجم اینترنت همراه را توسعه داده و راه‌اندازی کند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال‌جی، اسپرینت، تی‌موبایل، ورایزن و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند./ایسنا