کد خبر: ۲۷۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۸

پمپئو: لبنان از سوی ایران مورد تهدید قرار می‌گیرد / از بیانیه سعد حریری درباره تداوم گفتگو‌های مرزی با اسرائیل قدردانی می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در دیدار سعد حریری، ایران و حزب الله را تهدیدی برای لبنان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مایک پمپئو روز پنج شنبه با قرائت بیانیه ای مطبوعاتی در حضور نخست وزیر لبنان بر تعهد این کشور به منظور آینده ای روشن برای مردم لبنان تاکید کرد و ادامه داد: ما از قانون اساسی معتبر در داخل لبنان حمایت می کنیم که برای امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان اساسی است.

پمپئو همچنین قانون اساسی را برای پاسخگویی موثر به چالش های سیاسی، اقتصادی و حقوق بشری لبنان ضروری دانست و گفت: این منطقه ای است که از سوی ایران و این کشور از سوی حزب الله مورد حمایت آن مورد تهدید قرار می گیرد و ما از گام بلند نخست وزیر برای پاسخگویی درباره دفاع از لبنان استقبال می کنیم.

وی از برنامه اصلاحات اقتصادی نخست وزیر لبنان هم استقبال کرد و افزود: ما از لبنان به دلیل پذیرایی از بیش از یک میلیون مهاجر سوری و ایجاد پناهگاهی برای آنهایی از رژیم اسد گریخته اند، تشکر می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد همکاری های دو کشور پشرفت داشته باشد و اضافه کرد ما از بیانیه نخست وزیر لبنان درباره تداوم گفت‌وگوهای مسایل مرزی و "خط آبی" محل اختلاف اسرائیل و لبنان قدردانی می کنیم.

پمپئو گفت حل سریع این مساله به نفع لبنان و منطقه خواهد بود.

همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم

سعد حریری نخست وزیر لبنان هم از آمریکا به دلیل تداوم حمایت از لبنان تشکر کرد و گفت: به ویژه درباره حمایت از ارتش و نیروهای امنیت ملی لبنان قدردانی می کنم.

وی بر همکاری و تعهد مشترک لبنان و آمریکا در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و افزود: ما همچنین بر ادامه گفت‌وگو با (دیوید) سترفیلد(سفیر جدید آمریکا در ترکیه) به نمایندگی از دولت آمریکا درباره مسایل سرزمینی و مرزهای لبنان تاکید داریم.

نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد که این طرح با رئیس جمهوری و رئیس مجلس لبنان مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت./ایرنا