کد خبر: ۲۷۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۴

طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی اعلام وصول شد

طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی و همچنین سوال ملی از وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد و امور دارایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصول شده توسط هیئت رئیسه مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

-  تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارجاع طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران به کمیسیون انرژی جهت رسیدگی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی.

- تعداد ۵ فقره طرح ولایحه به صورت عادی اعلام وصول شد.

-  طرح الحاق یک بند به ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور.

- لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت دریای خزر.

- لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت ملی در دریای خزر.

- لایحه اصلاح بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.

- طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی.

- استرداد لایحه ساماندهی تعهدات دانش آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی به شماره ثبت ۵۲۰ به موجب درخواست شماره ۵۶۸۱۴/۵۶۶۲ مورخ ۹ مرداد ۸۲ رئیس جمهور به دلیل پیش بینی ضمانت نامه اجرایی ناشی از عدم انجام تعهدات طرح و نیروی انسانی راجع به خدمات پزشکی و پیراپزشکان و تعهدات مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوبه سال ۱۳۸۲ و اصلاح بعدی آن به استناد بند یک ماده ۱۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی.

- انصراف از سوال سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد از وزیر کشور در خصوص ضرر و زیان به صاحبان ریلی در اثر اقدامات غیر کارشناسی.

- سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عدم برخورد با تخلفات رئیس سازمان خصوصی سازی.

- سوال ملی سعید باستانی نماینده تربت حیدریه از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت تبعیض در ارائه خدمات مسافری قطارهای شهرهای مختلف کشور.

- سوال ملی سعید باستانی نماینده تربت حیدریه از وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم استفاده از تولیدات داخلی در صنایع ریلی کشور.
*مهر