کد خبر: ۲۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان: واگذاری بندر چابهار به روس‌ها کذب است

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: واگذاری بندر چابهار به روس ها کذب است و بازدید مدیرعامل منطقه اقتصادی استراخان صرفا جهت شناخت بیشتر با ظرفیت های چابهار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: واگذاری بندر چابهار به روس ها کذب است و بازدید مدیرعامل منطقه اقتصادی استراخان صرفا جهت شناخت بیشتر با ظرفیت های چابهار بوده است.

بهروز آقایی در گفت وگو با عصرهامون، ضمن رد شایعه مطرح شده از طرف جریان معاند در فضای مجازی مبنی بر تصاحب چابهار از طرف روسیه و واگذاری امورات بندری این بندر به این کشور گفت: حضور روس ها در چابهار و بازدیدشان از امکانات و ظرفیت های موجود در این بندر صرفا جهت آشنایی بیشتر با فرصت های اقتصادی تنها بندر اقیانوسی کشور بوده است.

وی افزود: روس ها در این بازدید تنها برای سرمایه گذاری و رغبت تجار روس برای حضور پررنگ تر در چابهار اعلام آمادگی کرده اند و این طرح مساله که آن ها پیش از این در بندر سرمایه گذاری کرده اند یا قسمتی از بندر را تصاحب یا فریز کرده باشند صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در صورت حضور تجار روس در این بندر، سطح فعالیت آن ها به شکل خواهد بود، اظهار کرد: احتمالا این حضور در حد فعالیت سایر تجار در چابهار باشد و یک سایت یا 2 تا 3 هکتار زمین برای احداث انبار و مخازن در اختیارشان قرار بگیرد.