کد خبر: ۲۷۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۶

ایلان ماسک در فکر بمباران اتمیِ مریخ

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت‌های بزرگی چون اسپیس‌ایکس و تسلا با انتشار توییتی بار دیگر بر دیدگاه خود مبنی بر بمباران اتمی مریخ با هدف تبدیل آن به سیاره‌ای قابل سکونت برای بشر، پافشاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ و به گزارش پایگاه اینترنتی «بیزینس اینسایدر»، ماسک معتقد است با حمله اتمی به مریخ، کلاهک‌های یخی این سیاره آب شده و حجم زیادی دی اکسید کربن در جو آن آزاد می‌شود. این امر با ایجاد یک اثر گلخانه‌ای دما و فشار هوای مریخ را افزایش می‌دهد.

ماسک از سال ۲۰۱۵ تاکنون بارها دیدگاه خود را در این‌باره به اشتراک گذاشته است.

مدیرعامل کمپانی فضایی اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۷ میلادی مقاله‌ای در مورد جزئیات این که چگونه بشر می‌تواند در کمتر از یک سده یک کلنی یک میلیون نفره در مریخ بسازد، در مجله New Space منتشر کرد.

چند روز پیش وی برای تاکید دوباره بر ایده خود در این باره و همراه کردن شمار بیشتری از افراد با خود، توییت کرد «به مریخ حمله اتمی کنید» و چند ساعت بعد در توییت دیگری نوشت که تی‌شرت‌هایی با این شعار به زودی عرضه می‌شوند.

این که آیا ماسک واقعا در مورد فروش تی‌شرت‌های «به مریخ حمله اتمی کنید!» جدی است یا نه روشن نیست اما تردیدی وجود ندارد که وی در ایده خود برای تبدیل بشر به «گونه‌های میان سیاره‌ای» مصمم است.

کمپانی وی، اسپیس ایکس، اکنون در حال آزمایش نمونه اولیه‌ای از راکت‌های خود به مریخ است که ماسک امید دارد در نهایت بتوانند انسان‌ها را به این سیاره بفرستند.

نمونه اولیه این راکت‌ها که استارهاپر (Starhopper) نام دارد در پس از یک تلاش ناموفق، به تازگی نخستین آزمایش موفقیت‌آمیز خود را پشت سر گذاشت. سازمان فضایی آمریکا (ناسا) امید دارد تا از راکت‌های اسپیس ایکس در سفرهای آتی به ماه و مریخ استفاده کند./ایرنا